Herinstallatie Win7 prof laptop, serial number genoeg?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik moet dringend mijn Win7 prof laptop opnieuw installeren. De laptop is dusdanig gefragmenteerd (door oa 100 Gig VM disks en 200 Gig Truecrypt volumes e.d.) dat een eenvoudige defrag geen effect meer heeft daar de systeembestandig onvoorstelbaar gefragmenteerd zijn. De i7 quad laptop met 8 GIG RAM is onvoooooorstelbaar traag geworden, niet meer werkbaar. Deze discussie is hier op Tweakers al uitvoerig gevoerd en CiPHER heeft me ervan overtuigd dat de enige oplossing een volledige re-install is.

Dus ga ik dat ding re-installen. Nu doet normaal gezien een collega van me dit, maar hij heeft het zo ontzettend druk dat ik hem hier niet wil mee lastig vallen en een install kan ik zelf ook wel aan. Nu vraag ik me af, het betreft een HP laptop, met een geldige (uiteraard) Win7 prof licensie. Kan ik gewoon het licensienummer eruit halen met één van die tooltjes, een Win7 iso downloaden van de Microsoft website, en deze met dit licensienummer registereren, is dat alles???

Ongetwijfeld waren bij die laptop wel een paar "recovery-DVD's" bij maar die zijn uiteraaaaaard al lang verloren gegaan... Drivers e.d. zijn in Win7 tegenwoordig wel niet meer het probeem meer dat ze vroeger waren, veronderstel ik?

Dus, lang verhaal kort: ... Geldig Win7 prof licensienummer opschrijven, Win7 iso downloaden, installeren, licensienummertje invullen, klaar.... Klopt?

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Als het goed is staat de serial op je laptop, bij HP vaak onder de batterij. De iso kan je gewoon downloaden van de Microsoft site en ik zou toch eerst even een aantal driver downloaden van je laptop.
Backup's ed. heb je allemaal gemaakt. !!!!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je geen andere PC/laptop hebt, eerst de drivers downloaden. Het is mogelijk dat je geen netwerk hebt na de installatie van Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Ernemmer schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 18:48:
Als het goed is staat de serial op je laptop, bij HP vaak onder de batterij. De iso kan je gewoon downloaden van de Microsoft site en ik zou toch eerst even een aantal driver downloaden van je laptop.
Backup's ed. heb je allemaal gemaakt. !!!!! :D
Aha, OK, dank je voor de uitleg!

Drivers, ja, daar moet ik nog even naar googlen hoe ik die van die laptop kan halen. Alhoewel... ik veronderstel dat de tijd van Windows ME :( e.d. al lang voorbij is en drivers voor courante laptops als HP (dus niet één of ander obscuur merk uit Noord-Korea of zo) standaard ondersteund worden door Win7, of bij installatie on-demand gedownload worden?

Backups zijn uiteraard piekfijn in orde :)

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik zou toch even de drivers downloaden, gewoon even je typenummer op de website van de fabrikant invullen en downloaden. Ik heb laatst een nieuwe laptop gekocht en de iso van Win7 die ik had miste een aantal drivers voor mijn laptop waaronder de lan. Dus toen moest ik eerst met een andere pc de drivers downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Er zitten veel drivers in Windows 7 maar zeker niet allemaal. Verwacht niet dat alles gelijk geinstalleerd is en werkt. Ook na alle updates van Windows 7 kan je nog best onbekende apparaten overhouden. De drivers van te voren van de HP site afhalen is inderdaad het beste.

[ Voor 39% gewijzigd door PilatuS op 01-09-2012 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Laatst online: 12-10 22:55
demichel schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 18:51:
ik veronderstel dat de tijd van Windows ME :( e.d. al lang voorbij is en drivers voor courante laptops als HP standaard ondersteund worden door Win7
Assumption is the mother of all fuckups.

Dus gewoon netjes het modelnummer op de HP website invoeren en de drivers downloaden en stand-by hebben.

;)

En als je je OS up and running hebt dou je er niet onverstandig aan een image te maken met bijvoorbeeld Easeus ToDo Backup (gratis voor home gebruik)

[ Voor 20% gewijzigd door aZuL2001 op 01-09-2012 19:03 . Reden: aanvulling ]

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:58
Extract de drivers met driver magician portable o.i.d.
Zo kun je ze ten alle tijden via, apparaatbeheer -> handmatig zoeken, altijd weer installeren.

Geen tools gebruiken die de drivers ook weer terug willen zetten, en in een of ander eigen merk container backuppen, dat is vragen om problemen

[ Voor 29% gewijzigd door jeroen3 op 01-09-2012 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-10 18:35

CAP-Team

XBL: CAPTeam

vraag me nog steeds af waar je op de microsoft site een win7 iso kunt downloaden zonder technet abbo..

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:32
jeroen3 schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 19:30:
Extract de drivers met driver magician portable o.i.d.
Zo kun je ze ten alle tijden via, apparaatbeheer -> handmatig zoeken, altijd weer installeren.

Geen tools gebruiken die de drivers ook weer terug willen zetten, en in een of ander eigen merk container backuppen, dat is vragen om problemen
Ik heb persoonlijk liever de originele fabrikantdrivers dan 3rd party-tooltjes die drivers 'extracten'

Op hp.nl kun je gewoon de drivers downloaden. En nog makkelijker, met de HP Softpaq download manager zoekt ie zelf uit welke je allemaal nodig hebt en download ie ze helemaal automatisch.

Bijkomend voordeel: je hebt meteen nieuwere drivers indien beschikbaar

Licentiecode staat onderop je laptop op een sticker, dus daar heb je al een hardcopy van. Gewoon een willekeurige OEM cd scoren en installeren maar. Wel een OEM CD gebruiken (of een retail cd aanpassen), anders pakt ie je originele (oem) code niet.
waar die CD image vandaan komt boeit niet, die kun je rustig van usenet halen. Als je maar zeker bent dat het a. geen cd is met embedded troep en b. m installeert met je eigen serial (En dus niet de vaak meegevoegde patchers en/of serials) dan is er niets aan de hand.

Je kan ook even een lokale PC tent binnenlopen en een kopietje vragen van een OEM cd. De licentiesticker bepaalt je licentie, niet de mediadrager, een kopietje mag dus dan ook gewoon.

Eventueel telefonisch activeren als t niet online wil, en je bent, legaal, klaar en kunt alle updates binnenhengelen.

[ Voor 15% gewijzigd door DJSmiley op 01-09-2012 21:03 ]

Pagina: 1