Poging twee om een desktop samen te stellen

Pagina: 1
Acties:

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-12-2025

JAMF

010 the number of the best

Topicstarter
Na mijn enorme overkill -systeem van een paar maanden terug Tijd voor een nieuwe ......
Ben ik nog eens wat serieuzer aan het puzzelen geslagen met onderstaand lijstje als uitkomst

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Obsidian 550D€ 117,10€ 117,10
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,30€ 26,30
1Intel Core i7 3770 Boxed€ 265,-€ 265,-
1Samsung 830 series 128GB€ 93,99€ 93,99
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1866C9€ 48,30€ 48,30
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 123,60€ 123,60

De toevoegingen uit mijn oude systeem worden nog :

GraKa: Radeon 5750 -- totdat ik weet welke opvolger ik wil ......
HDD: Samsung spinpoint f4 1tb
PSU: Coolermaster 500 W i-green of Be Quiet Pure Power 430 (of 530 - weet ik even niet uit het hoofd) watt

Alle randapparatuur zoals Keyboard, muis, scanner, speakers, beeldschermen blijven ook gehandhaafd

De meeste van de onderdelen komen uit de BestBuyGuide - geeft voor mij genoeg idee, dat het goede componenten zijn.

Kan ik met deze setup nog rare fratsen verwachten?

- een CPU fan die ervoor zorgt dat de kast niet meer dicht kan
- of geheugen dat in de weg zit voor de CPU fan?
- ellende met kabelrouting ?
- conflicten tussen chipsets / bios en HDD /SSD

Nog suggesties voor verbeteringen ?
- (wel gemotiveerd graag, dus geen 'blauwe moederborden zijn lelijk, neem een andere ...." )

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-05 22:35

Koenvh

Hier tekenen: ______

Waarom een Z77 moederbord en een CPU cooler voor een CPU die je niet kan overclocken?
offtopic:
En blauwe moederborden zijn niet zo mooi :+

🠕 This side up

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Volledig "over the top" en dan een GPU waar je net mee kan Hartenjagen?

Ja, je zegt inderdaad dat je nog weet welke GPU je wil maar om dan nu al spullen te kopen voor later, vind ik ook een beetje vreemd. Zeker als je al maanden aan het nadenken bent over een systeem; doe het dan in 1x goed en zorg voor een compleet systeem.

Bedenk dan meteen dat je mogelijk een zwaardere voeding nodig kan hebben of in ieder geval rekening houdt dat je PSU voldoende ampere over de 12V kan sturen voor een nieuwe GPU.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-12-2025

JAMF

010 the number of the best

Topicstarter
Koenvh schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 17:19:
Waarom een Z77 moederbord en een CPU cooler voor een CPU die je niet kan overclocken?
offtopic:
En blauwe moederborden zijn niet zo mooi :+
I7 en z77 is voor zover ik heb kunnen vinden de meest ideale combo.
En die koeler ? Er zit er geen bij in de box. Zonder koeler lijkt me wat weinig en als je dan toch een koeler nodig hebt, dan maar een goede.
offtopic:
In een dichte kast maakt de kleur niet uit

Voor degenen die van mening zijn dat het op deze manier een scheef systeem wordt met goede nieuwe en slechte oude componenten.
Dat klopt... Echter, ik ben geen gamer, meeer photohop en autocad, wat dus niet veel toegvoegde waarde gaat hebben voor een triple-7950 setup. Een color-calibrated screen is dan een zinniger investering.

Voor degenen die nu zeggen: waarom zo'n zwaar syteem voor photoshoppen en autocad?

Noem het toekomstbestendigheid en een voorkeur voor goede spullen, omdat ik al vaak genoeg spijt heb gehad van een B-merk of iets wat toch net niet voldeed.

Zal nog wel zoeken naar wat besparing....

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen