Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieli
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-04-2024
In een systeempje heb ik KHX8500D2K2/4G geïnstalleerd, echter als ik naar de gegevens van het systeem ga kijken (Piriform, Speccy) geeft hij aan dat hij maar loopt op 400 MHZ. Ik zou toch zeggen dat die frequentie hoger moet zijn. 533 MHz. lijkt mij hier het goede getal, maar daar komt hij dus niet aan.

Zie ik het verkeerd of snap ik het gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:33
Waar heb je 'm op ingesteld dan? Standaard zal een moederbord een veilige instelling uit het spd halen. Wil je de maximale snelheid zul je dit zelf in moeten stellen, inclusief bijkomende parameters zoals de werkspanning (wat bij deze modules een stuk hoger is dan de standaard 1.8V).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieli
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-04-2024
Kan ik bij de fabrikant van de RAM kijken wat andere instel mogelijkheden zijn? En wat moet ik hiervoor allemaal aanpassen in de BIOS. Ik ben geen overklokker en hoef ook niet het hoogste van de plank uit mijn reepjes te halen, maar vind wel dat hier iets meer uit zou mogen komen. Dus waar vind ik de juiste instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

http://www.ec.kingston.co...&ktcpartno=KHX8500D2K2/4G
specs staan gewoon op de PWlink die je hierboven zelf gekoppeld hebt.

Ik zou me overigens niet al te druk maken over die geheugensnelheden, het verschil ga je toch niet merken.

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-06 21:53
Kijk, dat vroeg ik me dus ook af, kun je verschil merken tussen 8 GB DDR2 geheugen op 667 of 1066 mhz ?

Een quote is een gebrek aan originaliteit

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er zit wel wat verschil in bij geheugenintensieve applicaties, maar over het algemeen heb je al snel voldoende bandbreedte hoor, zeker als je het in dual channel draait.
Pagina: 1