Bestelling Threadless, hoge invoerkosten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb dus ook wat shirts besteld bij Threadless tijdens de actie, 3 stuks wat in totaal met verzenden uitkwam op 35$. Ik heb deze in Juli al besteld en ik vond het al wat lang duren. Nou stond hier net de postbode aan de deur met de shirts, maar ik kreeg ze pas mee als ik 17,20e aan invoerkosten betaalde. Nou vind ik dat relatief gezien nogal hoog over een bedrag van 35$ (is rond de 30 euro gok ik)

Is dit een realistisch bedrag?
Kan ik dit nog aanvechten, zodat het lager word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-10 16:22
ja is realistisch bedrag.

inklaringskosten zijn 12,50 bij postnl en 17,xx bij ems.

35$ is 27,83 en 19% daarvan is 5,30.

edit: belasting betaal je over producten exclusief verzending. aangezien dat al meer dan 5 euro is zou je misschien kunnen valsspelen door waarden te verlagen naar 22 euro. (dan is het belasting vrij)

[ Voor 67% gewijzigd door saveljos op 01-09-2012 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zou je dit willen gaan aanvechten? Ik zou het bedrag gewoon betalen en er mij bij neerleggen. Toen ik mijn vorige gsm in de USA kocht heb ik zo'n 70 euro invoerrechten moeten betalen. Dat risico hoort er nu eenmaal bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:16
klopt heb het ook eens gehad. Beetje jammer inderdaad geloof dat je gratis mag invoeren tot 23 euro (incl verzenden) dus je had beter 2 losse pakketten kunnen bestellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Je mag tot €22,00 'gratis' (dus zonder extra kosten) invoeren, €30,00 is (helaas) meer en je bent (helaas) gepakt

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:16
bedrijven zijn trouwens verplicht in de USA om de waarde op de verpakking te zetten en bedrijven als threadless houden zich hier ook echt aan. Dus echt veel moeite is het niet voor TNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-10 16:22
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 15:22:
Hoe zou je dit willen gaan aanvechten? Ik zou het bedrag gewoon betalen en er mij bij neerleggen. Toen ik mijn vorige gsm in de USA kocht heb ik zo'n 70 euro invoerrechten moeten betalen. Dat risico hoort er nu eenmaal bij.
je kunt een bezwaarschrift aanmaken, bewijs toevoegen en teveel betaald belasting terug krijgen. (zie postnl site)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-10 16:37
saveljos schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 15:24:
[...]

je kunt een bezwaarschrift aanmaken, bewijs toevoegen en teveel betaald belasting terug krijgen. (zie postnl site)
Maar er blijkt toch niet dat er teveel is ingehouden.

Zoals gezegd zijn de de kosten BTW (19% van het totaalbedrag, verzendkosten tellen niet mee) + 12,50 verwerkingskosten bij PostNL. Hoeveel dit bij andere bezorgdiensten is, weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:55
saveljos schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 15:24:
[...]

Alleen heb je geen poot om op te staan. Proberen kan natuurlijk, maar ik geef je 0 kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Ok, dat is dan duidelijk. De invoerkosten zijn niet erg hoog, maar de verwerkings kosten van PostNL maken het hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:36
Dit is voor een volgende keer misschien wel een leuk tooltje, om voorbereid te zijn op mogelijke extra kosten: http://www.astroblog.nl/tools/importheffingen/ ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:49
Rev! schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 15:35:
Ok, dat is dan duidelijk. De invoerkosten zijn niet erg hoog, maar de verwerkings kosten van PostNL maken het hoog.
Als het goed is, krijg je er toch ook een blaadje bij waarop de kosten gespecificeerd vermeld staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Ik had geen geld bij me dus ik mag het maandag ophalen op het postkantoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 15:38:
Dit is voor een volgende keer misschien wel een leuk tooltje, om voorbereid te zijn op mogelijke extra kosten: http://www.astroblog.nl/tools/importheffingen/ ;)
Geldt dit voor heel Europa of enkel geldig binnen Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beat
  • Niet online
CLB schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 15:23:
Je mag tot €22,00 'gratis' (dus zonder extra kosten) invoeren, €30,00 is (helaas) meer en je bent (helaas) gepakt
Is dat eigenlijk inclusief verzendkosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynaw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-10 10:14
Zojuist ook een briefje op de deurmat gevonden of ik even 22,19 wil betalen bij het in ontvangst nemen. :/ (Deurbel niet gehoord, vandaar..)

Misschien in het vervolg dan toch meerdere kleine pakketjes bestellen gezien dat goedkoper is uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
beat schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 16:58:
[...]

Is dat eigenlijk inclusief verzendkosten?
Dat is al vermeld in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Chris_L schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 19:48:
Zojuist ook een briefje op de deurmat gevonden of ik even 22,19 wil betalen bij het in ontvangst nemen. :/ (Deurbel niet gehoord, vandaar..)

Misschien in het vervolg dan toch meerdere kleine pakketjes bestellen gezien dat goedkoper is uiteindelijk.
Dat loont alleen als je geen verzendkosten hebt, Threadless rekent 9.99 dollar dacht ik. Mede daarom had ik 3 shirts besteld, had ik er nou maar 2 besteld :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
9 dollar. Maar al had je 2 shirts besteld, dan was je ongeveer €12 per stuk kwijt geweest, nu ben je €16 per stuk kwijt en heb je 3 shirts. Lig je echt wakker van die €4 per shirt?

Ik heb al zeker 10 keer besteld bij Threadless en ik heb welgeteld één keer invoerkosten moeten betalen, dus om nou altijd op safe te gaan spelen voor die paar euro die het mogelijk gaat schelen, vind ik beetje overdone :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beat
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 19:49:
[...]

Dat is al vermeld in dit topic.
Sorry overheen gelezen. De importheffingen calculator daarentegen lijkt de verzendkosten niet mee te nemen om te bepalen of je boven de 22 euro komt en rekent wel btw over de verzendkosten. Anders dus dan wat in dit topic beweerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 05:45

paQ

melkkoe van PostNL :|

ken niet 1 koerier die dergelijke heffingen rekent

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-10 23:57

Sebastiaan

....

De belastingdienst heeft een duidelijk lijstje met vrijstellingen: Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-10 17:52
Inderdaad, daar wordt het vrij duidelijk uitgelegd allemaal.

Maar iets klopt er niet in je papierwerk/kosten. Als het om totaal 35 dollar gaat inclusief 9 dollar verzenden is de waarde van de goederen dus 26 dollar. Ik weet natuurlijk niet welke koers PostNL op dit moment hanteert, maar volgens google is dit nog geen 21 euro op dit moment. Als de verzender het papierwerk goed ingevult heeft met de door jullie genoemde bedragen dan zou het er dus zonder extra kosten doorheen komen (want waarde goederen lager dan 22 euro).

@beat, correct, dat staat ook allemaal op die belastingdienst link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Ik zat er inderdaad naast

Order Summary:
Standard (1-3 weeks) + 0 - 1 business day processing time
(1) Funkalicious - Medium Navy Guys Tee - $9.99
(1) Spoilt - Medium Black Guys Tee - $9.99
(1) I Got Another Whale - Small White Girly V-Neck - $12.95
--------------------------------------------------
Item(s) cost: $32.93
Shipping cost: $9.00
Subtotal: $41.93
-$41.93(Paypal Express Checkout)
Total cost: $41.93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythx
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-09 21:55
troftnom schreef op maandag 03 september 2012 @ 14:13:
Als het om totaal 35 dollar gaat inclusief 9 dollar verzenden is de waarde van de goederen dus 26 dollar. Ik weet natuurlijk niet welke koers PostNL op dit moment hanteert, maar volgens google is dit nog geen 21 euro op dit moment.
Ze houden per maan volgens mij één bepaalde koers aan. Heb het al eerder meegemaakt.
Dus als ik me goed herinner stellen ze bijvoorbeeld op 1 augustus de koers voor die maand vast.
Chris_L schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 19:48:
Grote pakketjes (duurdere pakketjes) zijn relatief goedkoper. Je moet sowieso € 12,50 aan PostNL betalen.
Als je ongeveer € 4,- aan BTW moet betalen, betaal je 300% extra aan PostNL.
Als je € 50,- aan BTW moet betalen, hoef je maar 25% extra te betalen.
Grote pakketjes zijn dus beter, omdat je veelvuldig betalen aan PostNL vermijd.

Meerdere pakketjes onder de € 22,- kunnen natuurlijk wel, maar dan zit je met relatief hoge verzendkosten.

[ Voor 4% gewijzigd door Mythx op 03-09-2012 15:53 ]

Pagina: 1