Momenteel speel ik mijn muziek af van mijn HTPC via mijn receiver (Marantz SR5005) met Monitor Audio RX6 speakers. Nadeel hiervan is dat de TV dus altijd eerstaan moet omdat ik anders niet weet wat ik doe.
Nu ben ik dus op zoek naar een manier waarop dat niet meer hoeft.
Ik dacht eerst aan een Squeezebox Touch, want mijn HTPC staat toch altijd aan. Deze zou dan analoog of digitaal aan de SR5005 hangen. Nu lees ik echter dat de squeezebox eruit gaat. De Touch zal de komende tijd nog wel te koop zijn, maar de support houdt misschien wel snel op.
Een andere mogelijkheid waar ik aan heb zitten denken is een iPod classic en een Wadia 170i. De Wadia dan digitaal aan de SR5005 om de DAC in de iPod te omzeilen. Op de iPod kan dan al mijn muziek staan. De Wadia zou ik waarschijnlijk wel tweedehands kopen, de Touch kom ik niet zo vaak tegen de laatste tijd.
Voordat ik ergens zou gaan luisteren zou ik graag antwoord vinden op de volgende vragen, dus ik hoop dat jullie me daarbij kunnen helpen:
- Is de DAC in de Touch beter/slechter/vergelijkbaar aan de DAC in de SR5005?
- Zou ik me zorgen moeten maken over het ophouden van support voor de Touch?
- Zijn er betere en goedkopere alternatieven voor de Wadia?
- Wat zou jullie voorkeur hebben en waarom?
- Welke zou qua gebruiksgemak beter zijn?
- Welke zou qua geluidskwaliteit beter zijn?
Eventueel zouden allebei later uitgebreid kunnen worden met een betere DAC uiteraard.
Al met al een hoop vragen, maar ik wil in een audiozaak graag beslagen ten ijs komen
Nu ben ik dus op zoek naar een manier waarop dat niet meer hoeft.
Ik dacht eerst aan een Squeezebox Touch, want mijn HTPC staat toch altijd aan. Deze zou dan analoog of digitaal aan de SR5005 hangen. Nu lees ik echter dat de squeezebox eruit gaat. De Touch zal de komende tijd nog wel te koop zijn, maar de support houdt misschien wel snel op.
Een andere mogelijkheid waar ik aan heb zitten denken is een iPod classic en een Wadia 170i. De Wadia dan digitaal aan de SR5005 om de DAC in de iPod te omzeilen. Op de iPod kan dan al mijn muziek staan. De Wadia zou ik waarschijnlijk wel tweedehands kopen, de Touch kom ik niet zo vaak tegen de laatste tijd.
Voordat ik ergens zou gaan luisteren zou ik graag antwoord vinden op de volgende vragen, dus ik hoop dat jullie me daarbij kunnen helpen:
- Is de DAC in de Touch beter/slechter/vergelijkbaar aan de DAC in de SR5005?
- Zou ik me zorgen moeten maken over het ophouden van support voor de Touch?
- Zijn er betere en goedkopere alternatieven voor de Wadia?
- Wat zou jullie voorkeur hebben en waarom?
- Welke zou qua gebruiksgemak beter zijn?
- Welke zou qua geluidskwaliteit beter zijn?
Eventueel zouden allebei later uitgebreid kunnen worden met een betere DAC uiteraard.
Al met al een hoop vragen, maar ik wil in een audiozaak graag beslagen ten ijs komen