Hi,
Volgend jaar ga ik Industrial Design (TU Delft) doen en ik twijfel nog heel erg tussen een macbook pro en het high end model van het laptopproject..

Ik zal aan de slag moeten met solidworks, kan een MBP dit aan of is dit een verloren zaak en kan ik echt beter voor de HP kiezen?
Ik heb altijd met OSX of Windows gewerkt en ik vind OSX een stuk fijner werken, maar deze voorkeur moet natuurlijk niet de overhand krijgen in de keuze tussen de HP/MPB.. (met bootcamp zal ik dan solidworks ect kunnen draaien.)
Heeft iemand hier ervaringen/suggesties over de MPB op Industrial Design?
En stel ik neem een MBP, vanaf welke versie van de MBP moet ik dan kijken om solidworks redelijk te kunnen draaien?
Volgend jaar ga ik Industrial Design (TU Delft) doen en ik twijfel nog heel erg tussen een macbook pro en het high end model van het laptopproject..

Uiteraard weet ik dat het high end model vele malen sneller is dan een macbook pro maar ik weet niet of ik die kracht nodig heb voor mijn studie. De zware programma's zullen solidworks/photoshop en misschien wat videobewerking zijn.High end model: HP EliteBook 8570w
CPU: Intel i7 3610QM (2.3 Ghz Quadcore, Hyperthreading, 3.3 Ghz Turboboost, 6 MB cache, Ivy Bridge)
RAM: 8 GB 1600 DDR3
HDD: 500 GB 7200RPM
DVD RW
15.6" LED Full HD WVA
GPU: NVIDIA Quadro K1000M (192 Cuda cores, 2GB DDR3 @128bit)
Batterij: 8C 75Whr
WLAN: 802.11 a/b/g/n
1 USB 2.0 & 2 USB 3.0
Windows 7 Home Premium 64 bit
Garantie: 3 jaar + 3 jaar garantie op batterij
Bluetooth
Webcam
Ik zal aan de slag moeten met solidworks, kan een MBP dit aan of is dit een verloren zaak en kan ik echt beter voor de HP kiezen?
Ik heb altijd met OSX of Windows gewerkt en ik vind OSX een stuk fijner werken, maar deze voorkeur moet natuurlijk niet de overhand krijgen in de keuze tussen de HP/MPB.. (met bootcamp zal ik dan solidworks ect kunnen draaien.)
Heeft iemand hier ervaringen/suggesties over de MPB op Industrial Design?
En stel ik neem een MBP, vanaf welke versie van de MBP moet ik dan kijken om solidworks redelijk te kunnen draaien?
[ Voor 5% gewijzigd door zozamis op 01-09-2012 14:04 ]