Hallo allemaal,
Huidige pctje wordt wat trager. Dus ben druk bezig een nieuw systeem aan het samenstellen.
Ik verdiep me zoveel als ik kan maar ben en blijf een amateur op pc gebied.
Het volgende heb ik na lang zoeken op internet en fora's bedacht:
- Moederbord MSI Z77-GD65 (ben nou eenmaal een MSI fan, heb er nu ook eentje)
- Intel Core i5 3450 of Intel Core i5 3570k (het scheelt 30 euro in prijs dat vind ik
nogal wat maar ik kom er niet goed achter of er ook veel verschil zit tussen de Cores)
- Voeding Coolermaster Silent Pro M2 420 watt of de 550 watt (weet niet wat beter is
voor dit systeem)
- gewoon goedkoop geheugen DDR3 1600mhz totaal 4 GB
Harde schijven heb ik al dus die hoef ik niet. Een nieuwe brander zit ik nog over na te denken.
Heb nu een ouder type Liteon Lightscribe brander.
Dan ben ik nog op zoek naar een goede videokaart van Nvidia. Heb nu een Ati Radeon X1550 en
die is nooit goed bevallen, wil weer terug naar de Nvidia.
Maarrrr.... zou de onboard graphics van het MSI moederbord ook voldoende kunnen zijn voor mij?
Wat ga ik doen met de pc?
- Full HD filmpje kijken
- veel spelpunt spelletjes spelen (beetje verslaafd haha)
- wat gamen (kind vooral)
- internetten
- tekstverwerken
- mailen
- films verkleinen/bewerken/branden etc
- foto's bewerken (op amateur niveau)
- vaak meerdere dingen tegelijk doen op de pc, dus dat moet hij aan kunnen
Mijn vragen aan jullie:
- Zou de onboard graphics van dit moederbord voor bovenstaande voldoende zijn?
- Als er toch een videokaart moet komen wat is een redelijk geprijsde voor mij goede
Nvidia kaart (tips/adviezen)
- Wat is het verschil tussen de twee Intel Cores en welke van de twee is geschikt voor mij?
- Afhankelijk van het type videokaart die er evt bij komt welke voeding is beter 420 of 520 watt?
De bedoeling is wel dat het systeem een aantal jaar mee kan qua samenstelling en snelheid.
Net als mijn huidige systeem die in principe voor bovenstaande nog prima is maar mijn keus is toch vernieuwen en mijn huidige verkopen.
Mijn dank is groot voor de hulp!
Huidige pctje wordt wat trager. Dus ben druk bezig een nieuw systeem aan het samenstellen.
Ik verdiep me zoveel als ik kan maar ben en blijf een amateur op pc gebied.
Het volgende heb ik na lang zoeken op internet en fora's bedacht:
- Moederbord MSI Z77-GD65 (ben nou eenmaal een MSI fan, heb er nu ook eentje)
- Intel Core i5 3450 of Intel Core i5 3570k (het scheelt 30 euro in prijs dat vind ik
nogal wat maar ik kom er niet goed achter of er ook veel verschil zit tussen de Cores)
- Voeding Coolermaster Silent Pro M2 420 watt of de 550 watt (weet niet wat beter is
voor dit systeem)
- gewoon goedkoop geheugen DDR3 1600mhz totaal 4 GB
Harde schijven heb ik al dus die hoef ik niet. Een nieuwe brander zit ik nog over na te denken.
Heb nu een ouder type Liteon Lightscribe brander.
Dan ben ik nog op zoek naar een goede videokaart van Nvidia. Heb nu een Ati Radeon X1550 en
die is nooit goed bevallen, wil weer terug naar de Nvidia.
Maarrrr.... zou de onboard graphics van het MSI moederbord ook voldoende kunnen zijn voor mij?
Wat ga ik doen met de pc?
- Full HD filmpje kijken
- veel spelpunt spelletjes spelen (beetje verslaafd haha)
- wat gamen (kind vooral)
- internetten
- tekstverwerken
- mailen
- films verkleinen/bewerken/branden etc
- foto's bewerken (op amateur niveau)
- vaak meerdere dingen tegelijk doen op de pc, dus dat moet hij aan kunnen
Mijn vragen aan jullie:
- Zou de onboard graphics van dit moederbord voor bovenstaande voldoende zijn?
- Als er toch een videokaart moet komen wat is een redelijk geprijsde voor mij goede
Nvidia kaart (tips/adviezen)
- Wat is het verschil tussen de twee Intel Cores en welke van de twee is geschikt voor mij?
- Afhankelijk van het type videokaart die er evt bij komt welke voeding is beter 420 of 520 watt?
De bedoeling is wel dat het systeem een aantal jaar mee kan qua samenstelling en snelheid.
Net als mijn huidige systeem die in principe voor bovenstaande nog prima is maar mijn keus is toch vernieuwen en mijn huidige verkopen.
Mijn dank is groot voor de hulp!