Windows 8 installatie, geen dual boot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickvandelaar
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 15:39
Hallo,

Na het downloaden van windows 8 deze snel geinstalleerd.

Te snel, achteraf erachter gekomen dat ik geen tweede partitie heb gemaakt. Waardoor ik nu dus op de C: schijf een windows 7 (windows.old) en windows 8 heb staan.

Kan ik nog een nieuwe partitie maken, en windows.old overzetten of iets in die richting? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julianbtje
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-05-2024
google eens op "how to recover windows.old file to a windows installation"of iets in die trant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:49
Wat je wellicht kan proberen is een extra partitie aanmaken, daar Windows 7 op installeren, dan booten naar Windows 8 en de inhoud van die windows.old map kopieren naar de Windows 7 parittie.
Geen idee of dat gaat werken, maar zie zelf niet in waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:38

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Caelorum schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 14:27:
Wat je wellicht kan proberen is een extra partitie aanmaken, daar Windows 7 op installeren, dan booten naar Windows 8 en de inhoud van die windows.old map kopieren naar de Windows 7 parittie.
Ik zie alle reden waarom dit juist NIET gaat werken. Je zit met het register, de drive mappings, de partitie indeling, je hele user en program files zut e.d. die nu allemaal op W8 modus staan.

Ik denk dat de TS gewoon de lul is. Gelijk geleerd om goed op te letten en niet overal klakkeloos op next, next, install, yes, format te klikken. Vraag mij dan ook af hoe vaak hij Chrome en de Google Toolbar voor IE heeft laten installeren.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
De gehele windows 7 installatie zit toch juist in die windows.old map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Er is meer dan alleen de Windows map. Kijk maar eens na een kale installatie in je program files map, staat ook wat van Windows, waaronder IE. Zonder IE, heb je toch een redelijk brak systeem. Veel succes met het fixen. Overigens is IE niet het enige programma waarmee Windows om zeep geholpen kan worden (met nLite was 't mogelijk om IE er helemaal uit te halen, en je kan in 7 ook IE 'verwijderen'). Maar zonder de core heb je een hoop functionaliteit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Hero of Time schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 18:19:
Er is meer dan alleen de Windows map. Kijk maar eens na een kale installatie in je program files map, staat ook wat van Windows, waaronder IE. Zonder IE, heb je toch een redelijk brak systeem. Veel succes met het fixen. Overigens is IE niet het enige programma waarmee Windows om zeep geholpen kan worden (met nLite was 't mogelijk om IE er helemaal uit te halen, en je kan in 7 ook IE 'verwijderen'). Maar zonder de core heb je een hoop functionaliteit niet.
Ja duh, maar als je een verse Windows installatie hebt (dus met program files, etc.) en alleen je Windows map terugzet heb je natuurlijk alsnog wel IE.
Wellicht dat je dan nog problemen krijgt met dat je net verse installatie nog niet de updates had die de oude wel had en je dus instabiliteit krijgt, maar verder zie ik echt geen problemen. Natuurlijk krijg je daar niet je oude account mee terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
En juist die mappen zet ie ook in de Windows.old map ;)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Caelorum schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 14:27:
Om voor het gemak de (Windows) bootloader maar even te vergeten die ook moet worden bijgewerkt / aangepast, want anders heeft de hele actie geen nut.
Caelorum schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 23:01:
Ja duh, maar als je een verse Windows installatie hebt (dus met program files, etc.) en alleen je Windows map terugzet heb je natuurlijk alsnog wel IE.
Wellicht dat je dan nog problemen krijgt met dat je net verse installatie nog niet de updates had die de oude wel had en je dus instabiliteit krijgt, maar verder zie ik echt geen problemen. Natuurlijk krijg je daar niet je oude account mee terug.
Veel plezier en succes met het aanpassen van het Windows register dan, je volgende struikelblok.
Mocht het daarna nog niet werken: tja...

[ Voor 102% gewijzigd door CH4OS op 01-09-2012 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:13

TheVMaster

Moderator WOS
Misschien dat je ook even aan kunt geven wat je zelf al gevonden heb via bv. Google of de GoT-Search, want ik kan me namelijk niet voorstellen dat je de eerste bent met dit probleem... (Je kunt je TS bewerken via de Edit (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif) knop boven je post).

Lees dan, voordat je in de toekomst een nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 02-09-2012 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
CptChaos schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 23:05:
[...]
Veel plezier en succes met het aanpassen van het Windows register dan, je volgende struikelblok.
Mocht het daarna nog niet werken: tja...
En laat de registry nu net in de System32 folder staan en dus worden overschreven... (en een deel in de user folder overigens)

[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 02-09-2012 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:11

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zoals ik zo lees heeft de TS een upgrade uitgevoerd van Windows 7 naar Windows 8 en geen Windows 8 NAAST Windows 7 geinstalleerd. Daarom geeft de bootloader ook geen extra optie aan om de Pc weer in Windows 7 op te starten, dit is namelijk na de eerste succesvolle boot van Windows 8 niet meer mogelijk.

Als na een Windows upgrade de eerst volgende boot in de nieuwe versie van Windows succesvol is, is een rollback niet meer mogelijk. Met andere woorden, ik vrees dat de TS gewoon pech heeft en een volgende keer beter op zal letten.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeebonk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-07 20:50
Via een snelle google:

http://www.sevenforums.co...nto-new-installation.html

Lijkt dus prima mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:11

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Echt een rollback kan ik dit niet echt noemen, er wordt ook duidelijk gewaarsschuwd "This does NOT work perfectly!!!". :) Maar iets is misschien beter dan niets voor de TS.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

In de tussentijd had hij al een backup kunnen maken en opnieuw kunnen installeren. En dat meerdere malen.

IMHO is het nu al verspeelde tijd en moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:13

TheVMaster

Moderator WOS
Hero of Time schreef op zondag 02 september 2012 @ 21:30:
In de tussentijd had hij al een backup kunnen maken en opnieuw kunnen installeren. En dat meerdere malen.

IMHO is het nu al verspeelde tijd en moeite.
Inderdaad......ik denk dat je de boel al wel 2 of 3 keer had kunnen herinstalleren ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb je het over de Explorer en niet de IE van Internet Explorer wat twee verschillende Explorers zijn .
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:12:
[...]

Dan heb je het over de Explorer en niet de IE van Internet Explorer wat twee verschillende Explorers zijn .
:)
Nee, ik heb het daadwerkelijk over IE. IE is erg diep in het systeem genesteld, daar valt de EU juist ook over en hebben we het browser keuze scherm. Als je IE volledig uit Windows haalt, inclusief de core, dan heb je geen Help meer, Windows Update functioneert niet, je verkenner ziet er niet uit, noem maar op.

Zonder Explorer kan je nog prima werken, althans, het proces zelf. Ga maar eens naar veilige modus met command prompt. Geen explorer.exe te vinden in taakbeheer. Overigens zit Explorer in de Windows map, maar delen van IE niet.

Pagina: 1