Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-09 21:08
Ik heb twee 220SW monitoren aangesloten op een NVIDIA 8800GTS videokaart.

Tot gisteren ging alles goed.

Vanaf gisteravond is er echter iets heel vreemds aan de hand:
Beide monitoren staan in Windows 7 ingesteld op 1680 x 1050 pixels. De linker monitor geeft echter een raar beeld: alsof de resolutie anders is. Volgens het menu van de monitor zelf, klopt dit: de resolutie is 1400x1050.

De videokaart lijkt wel 1680x1050 pixels door te geven, want als ik een window maximaliseer, worden de randen +/- 100px afgeknipt aan beide kanten. En nogmaals: volgens Control Panel\All Control Panel Items\Display\Screen Resolution (en volgens de NVIDIA-schermpjes) zou de resolutie 1680x1050 moeten zijn.

Ik heb zowel de videokaart drivers als de monitor drivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd, wat niet hielp.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rekcor
Update: in een helder moment besloot ik de RGB kabels om te wisselen. De linker monitor geeft echter nog steeds de verkeerde resolutie :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• len-art
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-10-2024
Dus de rechter is wel gewoon goed? Dan zou ik ook even de kabel verwisselen van het linker scherm? Waarom heb je, je scherm eigenlijk via een RGB kabel aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rekcor
Dank! Kabel verwisselen deed de truuc. Rare jongens, die computers 8)7.

Ik heb RGB kabels omdat ik geen andere kabels heb, en de kwaliteit voldoende is zo :).