• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-10 13:03
Ik heb twee 220SW monitoren aangesloten op een NVIDIA 8800GTS videokaart.

Tot gisteren ging alles goed.

Vanaf gisteravond is er echter iets heel vreemds aan de hand:
Beide monitoren staan in Windows 7 ingesteld op 1680 x 1050 pixels. De linker monitor geeft echter een raar beeld: alsof de resolutie anders is. Volgens het menu van de monitor zelf, klopt dit: de resolutie is 1400x1050.

De videokaart lijkt wel 1680x1050 pixels door te geven, want als ik een window maximaliseer, worden de randen +/- 100px afgeknipt aan beide kanten. En nogmaals: volgens Control Panel\All Control Panel Items\Display\Screen Resolution (en volgens de NVIDIA-schermpjes) zou de resolutie 1680x1050 moeten zijn.

Ik heb zowel de videokaart drivers als de monitor drivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd, wat niet hielp.

Iemand een idee?

• Rekcor
Update: in een helder moment besloot ik de RGB kabels om te wisselen. De linker monitor geeft echter nog steeds de verkeerde resolutie :(.

• len-art
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-11 15:57
Dus de rechter is wel gewoon goed? Dan zou ik ook even de kabel verwisselen van het linker scherm? Waarom heb je, je scherm eigenlijk via een RGB kabel aangesloten?

• Rekcor
Dank! Kabel verwisselen deed de truuc. Rare jongens, die computers 8)7.

Ik heb RGB kabels omdat ik geen andere kabels heb, en de kwaliteit voldoende is zo :).