Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop en fotobewerken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag, ik ben al een paar weken op zoek naar een vervangende laptop nu mijn Acer Aspire 7520G-503G50Mi niet meer gerepareerd kan worden. In het moederbord is kortsluiting geconstateerd en vervanging is niet meer mogelijk omdat Acer besloten heeft om die voor dit model niet meer te maken. Het is ook niet meer leverbaar.
Na veel zoeken heb ik gedacht een keuze te maken voor de Asus N56VZ-S4035V (is nog alleen bij de campusschop te koop) of een vergelijkbare laptop van Samsung. Ik heb echter veel negatieve reacties gelezen over de srevice en reparatie van laptops bij beide firma's.
Wie kan mij helpen een keuze te maken.
Ik gebruik mijn laptop voor 90 % voor mijn foto's en gebruik daarbij de programma's van Adobe (Photoshop en Lightroom). Voor het overige is het vooral emailen met mijn clubgenoten van de fotoclub.
Ik wil dus snelheid, veel opslagruimte en de nodige werkruimte, een goed kleurenprofiel en minimaal een intel core processor I7 of vergelijkbaar en een goede grafische kaart (GT 650M van Geforce, of ook vergelijkbaar).
Mijn budget ligt rond de 1000 euro.
Ik wacht in spanning af omdat ik al een hele tijd mijn foto's niet heb kunnen bewerken.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, was een beginnersfoutje dat ik op mijn eigen bericht reageerde.
JosAnnie

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2012 12:03 ]

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:56

mrc4nl

Procrastinatie expert

de acer die je had, was niet eentje met een goed scherm of hoog contrast.
op zich niet erg. maar met budget scherm/laptop ga je er op achteruit qua reslolutie. (lager dan 900P)
ook op veel high end modellen is 1080 niet standaard

ik weet ook niet precies hoe en wat jij wil met fotobewerken, maar als je met kleuren gaat rommelen, is een scherm met goede kleurweergave erg fijn. anders kom je misschien voor verassingen te staan.
maakt de grootte van de laptop nog wat uitdat je van 17 inch terug gaat naar 15 inch?
het gewicht word daardoor een stukje lager. en ook iets handzamer.

[ Voor 5% gewijzigd door mrc4nl op 01-09-2012 12:11 ]

ora et labora

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

productreview: Lenovo IdeaPad Y580-M772CMH review door Omni

- i7
- 1TB opslag + 64GB SSD
- Beste grafische kaart in deze klasse: GTX660M
- Beste kijkhoeken, zwart- contrast- en sRGB waardes in het scherm in deze klasse.

Scroll in beide reviews naar het stukje "Display".
http://www.notebookcheck....aptop-Review.78974.0.html
http://www.notebookcheck....44V-Notebook.78305.0.html

Citaat notebookcheck:

Color space reproduction is well above average with about 91 percent coverage of the sRGB spectrum. Whereas most displays usually fall between 60-80 percent, we would be hard pressed to find the same LG Philips panel as used here on other less expensive notebooks. The everyday end-user may never notice the wider than usual gamut capabilities of the 1080p Y580, but professional graphic artists will definitely find it welcoming. Costlier workstations, of course, still provide superior color reproduction.

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

Verwijderd

Beste scherm is nogal subjectief in deze. De Y580 heeft een haar meer gamut, en de N56VZ heeft een haar meer max. helderheid.

Daarnaast snap ik geen poep van de uitspraak van notebookcheck. Wider than usual gamut capabilities? Het is minder dan de standaard gamnut, hoor 8)7

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

Het is het beste laptopscherm voor de taken die de topicstarter ermee wenst te doen.

Daar is niets subjectiefs aan.

[ Voor 12% gewijzigd door Omni op 01-09-2012 13:40 ]

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

Verwijderd

Topicstarter
mrc4nl schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 12:09:
de acer die je had, was niet eentje met een goed scherm of hoog contrast.
op zich niet erg. maar met budget scherm/laptop ga je er op achteruit qua reslolutie. (lager dan 900P)
ook op veel high end modellen is 1080 niet standaard

ik weet ook niet precies hoe en wat jij wil met fotobewerken, maar als je met kleuren gaat rommelen, is een scherm met goede kleurweergave erg fijn. anders kom je misschien voor verassingen te staan.
maakt de grootte van de laptop nog wat uitdat je van 17 inch terug gaat naar 15 inch?
het gewicht word daardoor een stukje lager. en ook iets handzamer.
Dag,
daar ben ik me heel goed van bewust en ga dus voor de Lenovo IdeaPad Y580.
Bedankt voor de waarschuwing.
JosAnnie

Verwijderd

Topicstarter
Omni schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 12:21:
productreview: Lenovo IdeaPad Y580-M772CMH review door Omni

- i7
- 1TB opslag + 64GB SSD
- Beste grafische kaart in deze klasse: GTX660M
- Beste kijkhoeken, zwart- contrast- en sRGB waardes in het scherm in deze klasse.

Scroll in beide reviews naar het stukje "Display".
http://www.notebookcheck....aptop-Review.78974.0.html
http://www.notebookcheck....44V-Notebook.78305.0.html

Citaat notebookcheck:

Color space reproduction is well above average with about 91 percent coverage of the sRGB spectrum. Whereas most displays usually fall between 60-80 percent, we would be hard pressed to find the same LG Philips panel as used here on other less expensive notebooks. The everyday end-user may never notice the wider than usual gamut capabilities of the 1080p Y580, but professional graphic artists will definitely find it welcoming. Costlier workstations, of course, still provide superior color reproduction.
Bedankt voor de uitgebreide informatie. Ik heb de tijd en de rust genomen om die verder na te gaan en ben tot het besluit gekomen om je raad op te volgen en over te gaan tot aanschaf van de Lenovo IdeaPad Y580-M772CMH
Groetjes JosAnnie

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 21:52:
[...]

Bedankt voor de uitgebreide informatie. Ik heb de tijd en de rust genomen om die verder na te gaan en ben tot het besluit gekomen om je raad op te volgen en over te gaan tot aanschaf van de Lenovo IdeaPad Y580-M772CMH
Groetjes JosAnnie
het is op t.net de gewoonte om met een groet af te sluiten ;)

ora et labora

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-11 20:46
mrc4nl schreef op maandag 03 september 2012 @ 23:05:
[...]

het is op t.net niet de gewoonte om met een groet af te sluiten ;)
;)

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

|:( èèn woordje maakt een hoop verschil, was het inderdaad vergeten

ora et labora

Pagina: 1