Toon posts:

MSI GTX 660TI wordt niet gedetecteerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers .
Gisteren een MSI GTX660TI video kaart gekocht om in een net geassembleerde computer te installeren.
Moederboard is de Asus P8Z68 Deluxe met een Intel i7 2600K processor en 16 GB ram en voeding is een Corsair 600Watt. Op de kaart heb ik de 2 6 polige power supply's aangesloten op de voeding

Nadat ik Windows 7 had geinstalleerd kon ik de MSI GTX 660TI drivers zonder problemen installeren .
Alles werkte na behoren en er melde zich ook nog een update aan, dus die ook nog meteen geinstalleerd .
Nog steeds alls ok.

Na een foutieve setting in de Bios , starte Windows 7 niet meer op. 8)7
Ik heb Windows 7 toen opnieuw geinstalleerd,en alle drivers opnieuw geinstalleerd.
Alleen nu word de videokaart niet meer gedetecteerd , waardoor deze driver niet installeren.
Heb nu een beeld met een brede zwarte rand er omheen.
Met "nieuwe hardware detecteren" vind hij de Nvidia kaart niet. Ik heb zowel met de bij geleverde cd als met de nieuwe udate geprobeerd maar de drivers installeren gebeurd niet. Krijg een melding dat de bij behorende hardware niet gevonden is.
Heb de kaart er uit gehaald , en opnieuw gemonteerd. Nog steeds word hij niet gedetecteerd. Ook niet in de andere PCI express 2 sloten.
Als ik gpuZ installeer, ziet deze utility de Nvidia hardware met al zijn specificaties wel, maar laat hij ook zien dat de GPU niets doet.(Natuurlijk omdat de drivers niet aanwezig zijn).De fans van de kaart draaien wel.
In de hardware configuratie laat hij bij de beeldscherm adapters zien : Intel graphics 3000 en vga.
Heeft iemand hier ideeen om dit op te lossen.?

Thomas

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02-2025
Bios resetten geprobeerd?

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel de bios ge-update, na dat ik windows 7 geinstalleerd had . Voordat ik de bios update had geinstalleerd , had ik dus al de situatie dat de grafische kaard niet meer gedetecteerd werd.
Ik denk dat bij een bios update alles gereset is.,omdat alle voorgaande aanpassing ongedaan bleek.
Ik kan het in ieder geval proberen.
Op dit moment staat in de beeldscherm adapters dus alleen "Intel Graphics 3000 "en "standaard vga addaptor"
Daarbij word het full HD scherm niet beeldvullend neergezet, ondanks een setting van 1920x1080.
lijkt er dus op dat alleen "standaard vga adaptor" actief is.
Als ik deze disable veranderd er niets.

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-02 17:18

yzx

Rickyy bedoelt de batterij uit je moederbord even halen ;)

Edit : over je zwarte balken, je gaat under of overscaling moeten toepassen

[ Voor 40% gewijzigd door yzx op 01-09-2012 11:09 ]

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

ZET die intel graphics 3000 uit in bios!!! En als dat niet werkt...

PCI express slot kan ook kapot zijn.. heb dat al een keer meegemaakt met een moederbord van asrock (N).
Maar het kan aan zo veel liggen.

Bios resetten heeft er trouwens helemaal niets mee te maken, als windows de kaart niet goed detecteerd is het slot gewoon dood of je bios moet worden upgedate. Ik had zelfs dat de eene keer de videokaart wel werkte en de andere keer niet, gewoon kapot board. Toen had ik een nieuw board gekocht en weg problemen.

Of je moet een bart smit voeding hebben van Trust oid... dan gaat het ook niet werken... als de stroom toevoer niet werkt krijg je ook altijd rare problemen.

Maar als ik jou was zou ik ook nog een andere videokaart proberen, voor de zekerheid.. maar denk niet dat het aan de videokaart ligt.

[ Voor 105% gewijzigd door A87 op 01-09-2012 14:48 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al de andere PCI express 2 sloten geprobeerd, zonder resultaat.
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat alle pci express 2 sloten ineens kapot zijn.
Bovedien gaat er een rode let branden indien er wel een probleem met dat slot is.
Hetgeen dus nu niet het geval is
De MSI gtx660TI of Nvidia GTX660TI word niet gedetecteerd.
De bios is de laatste versie.
in apparaten beheer zie ik dus "Intel HD graphics 3000' staan en " standaard grafische adapter"
Deze laatste heb uitgeschakeld in apparaten beheer.
Je zou dus zeggen dat dan alleen intel HD graphics 3000 overblijft.
Ik heb echter het idee , dat ondanks het uitschakelen van de standaard grafische adapter , deze toch actief blijft en hiermee blijft werken..
Ik heb dus nog steeds een niet scherm vullend beeld., ondanks een geselecteerde scherm resolutie van 1920x1080 32bits kleur.
Dat zou mijn inziens wel het geval moeten zijn indien de Intel HD graphics 3000 het scherm aanstuurd.
Ik heb in de Bios de de setting Initiate Igpu zowel in enable als in disable geprobeerd, Dit maakte geen verschil met de huidige situatie. Alleen in apperaten beheer , komt er een geel drie hoekje met ! te staan bij de intel hd 3000 graphics staan , als ik hem in de bios in disable heb gezet.
Dus het scherm blijft er dus hetzelfde uitzien, in die situatie, hetgeen mij tot de conclusie brengt dat alleen de standaard vga adapter actief blijftt.Zelfs als ik die in de apperaten beheer uitschakel.
Zal wel een soort van Failsafe functie zijn, om niet geheel blind te raken.

Ben er dus nog niet uit.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

@A87 als het bij jou gebeurd dat een pcie slot kapot is gegaan, betekend het niet zo dat dat altijd zo is met dit probleem ;)
slechte bios instellingen kunnen heel veel verprutsen, waaronder ook het detecteren van je gpu.
en zon "bart smit" voeding is inderdaad slecht, maar op een heel ander gebied. als de 12 volt lijn het niet doet, start uberhaupt je systeem niet en heb je ook geen beeld als je het scherm hebt aangesloten op je gpu (waarbij ik hoop dat dat wel het geval is).

ik denk dat met een bios reset het wel op moet lossen, en dat je ervoor zorgt dat je primaire graphics van de gpu af komen.
een kapot psie slot kan wel, maar is onwaarschijnlijk.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Verwijderd

Topicstarter
Voeding is nieuw, geen bartsmit maar een OCZ 600MXSP. Beide power inputs op de kaart zijn aangesloten. Wil nu een Bios reset gaan doen, door de batterij even te verwijderen.
Dit was een suggestie van 1 v/d andere tweakers .
Ik weet ook niet of dat op een andere manier kan. Het is een Asus P8Z68DELUXE mb.
Laat het zo wel weten of dit gelukt is.

Verwijderd

Topicstarter
Backup batterij eruit gehaald voor +/- 10 minuten om bios te resetten. Maar dit heeft dus niet het gewenste geleid. Kaart word nog steeds niet gedetecteerd en drivers laten zich niet detecteren.
Scherm gebruikt alleen standaard vga adapter en dat laat zich ook niet wijzigen.
ook intell hd graphics 3000 is niet te selecteren.
Kom hier niet uit.

• A87
  • Niet online

A87

Defect moederbord dan of porbeer andere kaart.

Ik zou eens netwerk en audio uit zetten in windows om te testen

[ Voor 53% gewijzigd door A87 op 01-09-2012 18:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dat ik niet alles aan onderdelen heb om om te wisselen.
Gezien de combinatie van problemen ben ik bang dat er toch iets verkeerd staat.of dat het te maken heeft met software probleem.
Detail in apparaat beheer Bij overige apparaten zijn 2 problemen..SM-buscontroller kan geen stuur progamma vinden.Bijwerken over internet geeft geen

• A87
  • Niet online

A87

driver cd///

• Fordox

Fordox

00101010

probeer je grafische kaart eens in een andere pc, en kijk of deze dan wel word gedetecteerd.

of probeer anders nog een keer windows te herinstalleren.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Titelfix:
"MSI GTX 660TI word niet gedetecteerd" -> "MSI GTX 660TI wordt niet gedetecteerd"

3e persoon enkelvoud is nog altijd stam+t

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Fordox schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 17:07:
@A87 als het bij jou gebeurd dat een pcie slot kapot is gegaan, betekend het niet zo dat dat altijd zo is met dit probleem ;)
Hij geeft alleen een mogelijke oorzaak van het probleem, jij bagatelliseert alleen zijn reactie.

• Fordox

Fordox

00101010

Verwijderd schreef op zondag 02 september 2012 @ 19:50:
[...]

Hij geeft alleen een mogelijke oorzaak van het probleem, jij bagatelliseert alleen zijn reactie.
het kwam bij mij over alsof het dat MOEST wezen en niks anders.
een interpretatiefoutje ;)

• rodemannetje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-02 07:18
Het lijkt me toch dat het een foute instelling moet zijn in het bios. Als er een ingebouwde videokaart is, zet deze dan via het bios uit. Geef ook in het bios aan dat de externe videokaart als eerste moet worden gedetecteerd.

i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd

Pagina: 1