Toon posts:

Beeldschermstuurprogramma AMD reageert niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Even een account aangemaakt voor het volgende probleem.

Afgelopen week heb ik met hulp van het budget game systeem (juli 2012) een nieuwe computer in elkaar gebouwd. Voor het gemak even de belangrijke specs:
Processor: AMD FX-6100 Boxed,
Moederbord: Asrock 970 Extreme3
Videokaart: AMD Sapphire HD7850 2GB GDDR5

Installeren van de hardware verliep boven verwachting soepel en volgens het boekje. Installatie van Windows 7 ging ook goed (wat kan er bijna fout gaan). Vervolgens alle Windows Updates geïnstalleerd en toen ben ik begonnen met de drivers voor mijn videokaart. Toen begon de ellende, foutmelding na foutmelding met als rode draad het volgende bericht: "beeldschermstuurprogramma amd driver reageert niet meer en is hersteld". Niet alleen bij games, maar ook gewoon het browsen op internet veroorzaakt een foutmelding.

Het bericht wordt vooraf gegaan door een kort zwart scherm.

Nu ben ik al drie dagen internet aan het afspeuren en kom ik honderden topics tegen op allerlei websites, zonder concrete oplossingen. Het probleem lijkt al vanaf Vista veel terug te komen. Enkele fora geven oplossingen in de trend van registry edits, maar dat vermijd ik liever.

Wat heb ik allemaal al gedaan en geprobeerd?
Drivers (mbh driver sweep) eerst eraf gegooid en via de website van AMD nieuwe geinstalleerd.
Oudere drivers geprobeerd van AMD
Een clean install van windows
BIOS updates gechecked
DirectX gecontroleerd
In het AMD Vision Control Center, bij de optie Graphics Overdrive, steeds de GPU en geheugenklok instellingen met 10% omlaag gezet.

Ik geef graag nog meer info, hopelijk kan iemand mij hier in de juiste directie wijzen. Alle hulp wordt gewaardeerd.

Met vriendelijke groet,

Lucas

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:28
Check je werkgeheugen eens met Windiag. Laat het tien rondes draaien terwijl je niet thuis bent voor een paar uur en zie of het fouten rapporteert.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de response. Ik ga morgen een aantal uur de Windiag laten lopen. Even een USB stickje opvissen om dat iso bestand te mounten.

• MRammeloo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-02 07:38
Hoewel je al een 10% dingetje hebt geprobeerd, was het onderstaande voor mij de oplossing:

http://www.tomshardware.c...driver-stopped-responding

en dan de post van 'suat'.

Bij mij gebeurt het nu alleen af en toe bij het opstarten, verder nooit.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 10:57
Had ik ook met mijn Radeon. Lag aan de airflow in mijn kast (probleem trad na ca.10 minuten op). Extra fan gemonteerd en klaar. Extra molexje niet vergeten aan te sluiten? Is de voeding wel krachtig genoeg?

[ Voor 39% gewijzigd door Mastermind op 03-09-2012 08:50 ]

• rayhvh
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-01 18:23
ULPS al geprobeert uit te zetten? was voor mij de oplossing van zulk soort errors. en bsod. http://ulps.achromaticcomputing.com/

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Mischien handig om te vermelden wat voor systeem je hebt .. ik zie de helft niet eens staan.
Voeding etc.

[ Voor 98% gewijzigd door A87 op 03-09-2012 14:06 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt nogmaals voor alle reacties.

De resterende specificaties:
DDR3 SDRAM Corsair CMV8GX3M2A1333C9
Serial ATA harde schijven Seagate Barracuda ST1000DM003, 1TB
Voedingen Corsair Builder CX500 V2
Processorkoeling Cooler Master Hyper 212 EVO

De windiag liep tijdens het draaien vast, zonder een specifieke fout eruit te halen. Voor de zekerheid heb ik ook een memtest gedraaid, deze haalde wel een error eruit. Vanmiddag ga ik kijken in welke geheugenkaart de fout daadwerkelijk zit. Het lijkt erop dat ik de DDR3 kaarten gewoon moet vervangen, wat ik vreemd zou vinden, want ze zijn gloednieuw.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Ze hoeven niet stuk te zijn. Het is soms het geval dat het voltage gewoon niet goed staat, dan krijg je ook errors.
Pagina: 1