[VB.net/C#] LED keyboard aansturen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-09 20:54

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb sinds kort een BTO laptop met led keyboard. Nu zit hier standaart wel wat software bij om het aan te sturen, maar we zijn en blijven tweakers, en nu wil ik er meer mee doen :)

Het progrmama wat erbij zit lijkt gewoon een simpel VB.net programma te zijn. Wat mijn hele probleem is: Ik kan maar niet uivinden HOE hij het keyboard aanstuurt. Hij laad geen gekke DLL's in, en spreekt geen service aan. (Het enige wat ik zie dat ingeladen word is MScorlib.dll)

Hoe kan ik achterhalen hoe het werkt zodat ik mijn eigen variant kan schrijven? Volgens windows device manager gaat het om een "Standart PS/2 Keyboard".

Misschien handig om te weten: Het keyboard word al ingeschakeld tijdens het laden van windows, en gaat door als je de LEDKB.exe afsluit.

Ik hoop dat iemnad mij het kan uitleggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
ThijsD schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 00:42:
Ik hoop dat iemnad mij het kan uitleggen :)
Allereerst denk ik dat het handig is als je vermeldt wélk type keyboard je hebt, waar je al op gezocht hebt, wat je eventueel gevonden hebt etc.
ThijsD schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 00:42:
Hij laad geen gekke DLL's in, en spreekt geen service aan. (Het enige wat ik zie dat ingeladen word is MScorlib.dll)
Hoe heb je dat bepaald? En wat zijn dan wél gekke DLL's volgens jou? (Of, m.a.w., misschien zit er wel een "gewone" maar wel relevante bij?)

Ik ben sowieso niet bekend met LED keyboards, maar uit nieuwschierigheid: wat probeer je te bereiken? Gaat 't "hele toetsenbord" dan aan/uit? Kun je 't in lichtsterkte regelen? Per toets een led aan/uit zetten of dimmen?

[ Voor 49% gewijzigd door RobIII op 01-09-2012 00:54 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:14

Pizzalucht

Snotneus.

Kun je me de exe geven? Ik check wel even in IDA/.NET Reflector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Pizzalucht schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 00:54:
Kun je me de exe geven? Ik check wel even in IDA/.NET Reflector
Dat kan TS toch prima zelf ook doen :? Sowieso is 't uitwisselen van copyrighted materiaal (hoe simpel dan ook) niet echt gewenst hier.

[ Voor 17% gewijzigd door RobIII op 01-09-2012 00:55 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

RobIII schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 00:54:
[...]

Dat kan TS toch prima zelf ook doen :?
Moet hij de programma's wel hebben. En weten hoe hij ze moet gebruiken.

En de exe zal vast wel ergens op internet te vinden zijn, ik kan hem alleen niet vinden.

[ Voor 16% gewijzigd door Pizzalucht op 01-09-2012 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
RobIII schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 00:51:
[...]

Allereerst denk ik dat het handig is als je vermeldt wélk type keyboard je hebt, waar je al op gezocht hebt, wat je eventueel gevonden hebt etc.
Ik heb niet veel om op te googlen, want ik weet niet hoe het heet wat ik wil :P. Wat ik al heb geprobeerd is de exe te decompilen, dan kom je er dus achter dat het gaan om een VB.net file die Mscorlib.dll gebruikt. Wat voor type toetsenbord is word niet vermeld.
RobIII schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 00:54:
[...]

Dat kan TS toch prima zelf ook doen :?
Dit wou ik dus weten, hier had ik geen verstand van :) Een programmatje knutselen kan ik wel, maar info halen uit andermands programma kan ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Pizzalucht schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 00:55:
[...]

Moet hij de programma's wel hebben. En weten hoe hij ze moet gebruiken.
Er zijn trials beschikbaar van .Net reflector en er zijn zat (al dan niet gratis/trial) alternatieven. En als TS al kan uitpuzzelen dat er geen "gekke DLL's" geladen worden lijkt een stap naar een Reflector ook geen rocket science.
ThijsD schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 00:56:
Wat voor type toetsenbord is word niet vermeld.
Type laptop is dan wel zo handig ;)
ThijsD schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 00:56:
Dit wou ik dus weten, hier had ik geen verstand van :) Een programmatje knutselen kan ik wel, maar info halen uit andermands programma kan ik dus niet.
Zeker als 't hier .Net software betreft (die niet (al te) obfuscated is) dan moet 't niet lastig zijn om uit de "decompiled binary" (e.g. "andermans code") de juiste kern te plukken die voor jou relevant is.

[ Voor 51% gewijzigd door RobIII op 01-09-2012 01:01 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

RobIII schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 00:57:
[...]

Er zijn trials beschikbaar van .Net reflector en er zijn zat gratis alternatieven. En als TS al kan uitpuzzelen dat er geen "gekke DLL's" geladen worden lijkt een stap naar een Reflector ook geen rocket science.
Naja, ik dacht kleine moeite, maar dan laat ik hem het zelf wel uit zoeken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Pizzalucht schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 00:58:
[...]

Naja, ik dacht kleine moeite, maar dan laat ik hem het zelf wel uit zoeken :/
Dat kan altijd nog;
Give a man a fish and feed hom for a day, teach a man how to fish and feed him for a lifetime
;)

Vooralsnog heb ik TS zélf nog geen poging zien ondernemen; als we dat eerst eens afwachten ;) Eventuele bevindingen kunnen we dan hier vernemen en van opmerkingen/commentaar voorzien waar nodig om verder behulpzaam te zijn. Zo zijn we toekomstige lezers van dit topic die met eenzelfde probleem zitten ook van dienst (of wil jij voor die lui ook allemaal executables gaan zitten uitpluizen? :P )

[ Voor 26% gewijzigd door RobIII op 01-09-2012 01:07 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Ik heb net het programma wat je aanraden is geinstalleerd en gekeken. Wat ik daaruit krijg is:
mscorlib
Depends On
P/Invoke Imports
advapi32.dll
api-ms-win-core-winrt-string-l1-1-0.dll
bcrypt.dll
clr.dll
crypt32
kernel32.dll
mscoree.dll
ole32.dll
oleaut32.dll
QCall
secur32.dll
shell32.dll
user32.dll
zo op het eerste gezicht lijken daar geen vreemde DLL's geinporteerd te worden. Dus dan kom ik eigenlijk weer terug op mijn vraag, hoe kan die app het keyboard aansturen zonder apparte DLL's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
ThijsD schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 01:07:
Ik heb net het programma wat je aanraden is geinstalleerd en gekeken. Wat ik daaruit krijg is:
...weinig zinnigs.

Ik zou eens kijken naar de eerder genoemde Reflector of een van de alternatieven; als het hier een .Net applicatie betreft (en daar lijkt 't sterk op) dan kun je waarschijnlijk de kern van je probleem in de decompiled code vinden (mits niet al te obfuscated).

Als je quote, waarin de DLL's vermeld staan, uit reflector komt dan moet je even verder kijken dan je neus lang is want als het goed is krijg je er zoiets uit ;) (Ik dacht <spatie> ... [edit] jep :P )

[ Voor 30% gewijzigd door RobIII op 01-09-2012 01:15 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Correct me if im wrong. Maar je stuurt geen keyboard aan. Je stuurt een usb device aan wat los staat van het toetsenbord. Wat ik zou doen als ik in de situatie zat:

Gebruik process esplorer om te kijken of er misschien externe DLL's worden aangeroepen.

Gebruik dependancy walker of dll export viewer om te kijken of daar iets nuttigs in zit. Met een beetje geluk zit er een SetKeyboardLight(int) functie tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 01:12:
Correct me if im wrong. Maar je stuurt geen keyboard aan. Je stuurt een usb device aan wat los staat van het toetsenbord.
Makes sense :P

Zijn die LED's overigens überhaupt aan te sturen? Is 't niet gewoon laptop aan == leds aan?

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
RobIII schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 01:14:
[...]

Makes sense :P

Als die LED's overigens überhaupt aan te sturen zijn? Is 't niet gewoon laptop aan == leds aan?
Nee dat is het hele punt :) Als je hem aanzet gaan alle led's op blauw. Maar zodra windows laad neemt iets de controle over op de LEDs. De kleuren en patronen (flitsen, golven, etc) kun je met dat programma instellen. Ik wil dus weten hoe ze dat doen, zodat ik meer kleuren etc toe kan voegen :) (Standaard zijn er maar 7 keurtjes ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan hem in X kleuren instellen in 3 verschillende locaties (midden, links, rechts).

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/801125f195.jpg

Op het numpad zitten fn-combinaties om het licht te regelen. Misschien kan je met process explorer iets zien? Zo ben ik er ook achter gekomen hoe ik de scrollsnelheid van mijn synaptics touchpad verhoog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 01:17:Op het numpad zitten fn-combinaties om het licht te regelen. Misschien kan je met process explorer iets zien? Zo ben ik er ook achter gekomen hoe ik de scrollsnelheid van mijn synaptics touchpad verhoog..
Jup, er draait een exe op de achtergrond: Hotkey.exe, deze luistert naar de toetscombinatie FN + Numpad, en als die gedaan word krijg je LEDKB.exe voor je neus (waar jij net een screenshot van posten :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Hij lijkt te verbinden met een ServiceController genaamd PowerBiosServer en een EventLog genaamd PowerBiosServerLog met als Source PowerBiosServerSource.

Hij schrijft weg naar het register(waarschijnlijk om zijn huige status op te slaan):

Registry.SetValue(@"HKEY_CURRENT_USER\Software\hotkey\LEDKB", "LEDKBEffect", 8);

Vervolgens schrijft hij een commando weg naar de EventLog:
this.eventLog1.WriteEntry(Convert.ToString((uint) 0x80000000));

Daarna stuurt hij een executecommand naar de ServiceController:
this.serviceController1.ExecuteCommand(0xe7);

Altijd 0xe7, dus dat lijkt me "voer entry in eventlog uit".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Pizzalucht schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 01:19:
Hij lijkt te verbinden met een ServiceController genaamd PowerBiosServer en een EventLog genaamd PowerBiosServerLog met als Source PowerBiosServerSource.

Hij schrijft weg naar het register(waarschijnlijk om zijn huige status op te slaan):

Registry.SetValue(@"HKEY_CURRENT_USER\Software\hotkey\LEDKB", "LEDKBEffect", 8);

Vervolgens schrijft hij een commando weg naar de EventLog:
this.eventLog1.WriteEntry(Convert.ToString((uint) 0x80000000));

Daarna stuurt hij een executecommand naar de ServiceController:
this.serviceController1.ExecuteCommand(0xe7);

Altijd 0xe7, dus dat lijkt me "voer entry in eventlog uit".
En dat weet jij allemaal uit...? Ik was volgens mij toch wel duidelijk? En hoe strookt dat met dit? ;)

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 01-09-2012 01:43 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

RobIII schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 01:21:
[...]

En dat weet jij allemaal uit...? Ik was volgens mij toch wel duidelijk?
De exe O-)

Edit: en als de exe in een update zipje ergens zit, is het dan nog erg?
http://www.btodownloads.n.../Windows%207/06Hotkey.zip

[ Voor 23% gewijzigd door Pizzalucht op 01-09-2012 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Pizzalucht schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 01:21:
[...]

De exe O-)

Edit: en als de exe in een update zipje ergens zit, is het dan nog erg?
http://www.btodownloads.n.../Windows%207/06Hotkey.zip
Ik werwachtte meer een soort applicatie; niet zo zeer een "driver". Niet dat 't heel veel verschil uit maakt (beiden kunnen copyrighted zijn en met bepaalde licenties beplakt zijn) maar ik was wellicht ook wel een beetje té strikt hieromtrent. Ik wil geen zeur zijn dus hou er verder over op ;) :> Neemt niet weg dat het voorkauwen en oplossingen-op-een-zilveren-schaaltje-presenteren niet echt devschuur-style is.

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 01-09-2012 01:54 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

RobIII schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 01:53:
[...]

Ik werwachtte meer een soort applicatie; niet zo zeer een "driver". Niet dat 't heel veel verschil uit maakt (beiden kunnen copyrighted zijn en met bepaalde licenties beplakt zijn) maar ik was wellicht ook wel een beetje té strikt hieromtrent. Ik wil geen zeur zijn dus hou er verder over op ;) :> Neemt niet weg dat het voorkauwen en oplossingen-op-een-zilveren-schaaltje-presenteren niet echt devschuur-style is.
Dank :)
En zo voorgekauwd is het nog niet.
TS moet zichzelf verdiepen in ServiceController en Eventlog. Verder moet hij ook uitzoeken welke commando's er mogelijk zijn en hoe commando/kleur combinaties werken. Nog zat werk te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Ik ben ondertussen begonnen met bovnegenoemde tools om de PowerBiosServer uit elkaar et pluizen :) In elk geval bedankt voor alle hulp, nu weet ik teminste in welke hoek ik moet zoeken en pluizen :)

Als je de regkey's met de hand zet en een reboot doet veranderen de kleurtjes idd :P Maar nu dus ff kijken hoe de PowerBiosServer het doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Dat is op zich niet nodig.
Zoals het in elkaar zit kun je gewoon commands sturen naar de PowerBiosServer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Pizzalucht schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 02:46:
Dat is op zich niet nodig.
Zoals het in elkaar zit kun je gewoon commands sturen naar de PowerBiosServer.
Ja, maar ik zag dat wat je in de bios kunt zetten zijn de waardes 1-7 die overeenkomen met de 7 kleur knoppen in het programma. Ik wou graag proberen (aangezien het RGB leds zijn) ook andere kleurtjes erbij te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:13

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Wat me verwonderd is dat er ineens antwoorden komen en screenshots van iets dat we niet weten, misschien handig om te zeggen over welk tobo/laptop het gaat of is het soms iets universeel?

[ Voor 11% gewijzigd door Damic op 01-09-2012 12:10 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Damic schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 12:06:
Wat me verwonderd is dat er ineens antwoorden komen en screenshots van iets dat we niet weten, misschien handig om te zeggen over welk tobo/laptop het gaat of is het soms iets universeel?
Welk soort tobo het is weet ik niet, maar ik had in de eerste post vermeld dat het om een LED toetsenbord van een BTO laptop ging (BTO heeft maar 1 serie laptops met LED toetsenborden :))

http://www.bto.eu/html/de...PartnerID=1&ProductID=575

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:13

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ow daar heb ik over gelezen dan, sorry daarvoor.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Pagina: 1