Toon posts:

Nieuw mobo, processor en ram setje.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ook ik ga weer eens upgraden! Ik heb zelf al wat setjes gemaakt en lopen te vergelijken qua prestaties op verschillende gebieden, maar ik kom er toch niet helemaal uit.
Ik zit te twijfelen tussen de Amd 8150 FX proccesor en de Intel 2500k. Geheugen en moederbord is voor de rest dan niet echt moeilijk, het gaat mij meer om de goede processor.
Waarvoor ik het meest ga gebruiken is een beetje gemengd, namelijk gamen (best wel zware games zoals bf3 en dirt3, dirt showdown), video bewerken (full hd), special effects maken etc.
Omdat mijn proccesor nu eigenlijk bij alle programma's heel de tijd 100% draait (dual core athalon nogwat) wordt het weleens tijd voor een upgrade
Mijn budget legt het liefst tussen 300-350, maar kan nog wel uitwijken tot 400,-.

Alvast bedankt,

groetjes!

P.S.
Specs van pc nu:
- 650 watt recon voeding
- HD6850 black edition
- 500gb en 120 gb laptop hdd.
- een cd+dvd speler en brander!!
- AMD ahtlon II x2 250 processor
- 2x2 gb ddr2 ram
-M2N68-AM Plus (AM2)

P.P.S
Ik heb een typfoutje in de titel gemaakt maar kan die helaas niet veranderen :(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2012 23:29 ]

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
zou je overklokken?
btw, je neemt beter de i5 3570k ipv de 2500k

Dit zou een mooie combi zijn:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 206,-€ 206,-
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 39,99€ 39,99
1MSI Z77A-G43€ 89,-€ 89,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 334,99

btw, je zal niet zoveel verschil zien in het gamen, daarvoor moet je de gpu upgraden ;)

[ Voor 83% gewijzigd door SmokingCrop op 01-09-2012 00:41 ]

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 23:15:
Ik heb een typfoutje in de titel gemaakt maar kan die helaas niet veranderen :(
Forum FAQ #trsem :)

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• julianbtje
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-05-2024
SmokingCrop schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 00:37:
zou je overklokken?

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 334,99

btw, je zal niet zoveel verschil zien in het gamen, daarvoor moet je de gpu upgraden ;)
En als hij wil overklokken zou hij ook nog een pricewatch: Asus Maximus V Gene kunnen nemen, voor iets over de 400 :P

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
dan beter deze:
pricewatch: Gigabyte GA-Z77X-D3H

een moederbord voor 180 euro is gewoon onzin :+

[ Voor 19% gewijzigd door SmokingCrop op 01-09-2012 01:04 ]

• julianbtje
SmokingCrop schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 01:02:
dan beter deze:
pricewatch: Gigabyte GA-Z77X-D3H

een moederbord voor 180 euro is gewoon onzin :+
maar dan krijg je wel de beste uefi interface/functies whatever op het moment >:).
ligt eraan wat de TS doet, de meeste z77 MoBo's zijn gemaakt om te overclcoken :9~

Verwijderd

Topicstarter
SmokingCrop schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 00:37:
zou je overklokken?

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 334,99

Bedankt voor je antwoord! Nu gelijk een vraagje, waarom kies je nu gelijk voor intel?
Enidd ik weet het ik heb geen super videokaart maar het is nog te doen, maar ik merk gewoon dat ik cpu te kort kom want als ik itunes heb aanstaan laad me procwssor geen sound meer in bf3 en dat is erg irritant!
Het zal er allicht beter op worden ^^
Of ik ga overklocken,ik heb 1x videokaart met ccc overgeclockt en het ging goed tot op een dag blue screen dagvideokaart :(. Dus mischien dat ik kleine overclocks doe maar ik gebruik dan ook gwoon de standaard koeler ;)

• julianbtje
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 08:41:
[...]

Bedankt voor je antwoord! Nu gelijk een vraagje, waarom kies je nu gelijk voor intel?
Enidd ik weet het ik heb geen super videokaart maar het is nog te doen, maar ik merk gewoon dat ik cpu te kort kom want als ik itunes heb aanstaan laad me procwssor geen sound meer in bf3 en dat is erg irritant!
Het zal er allicht beter op worden ^^
Of ik ga overklocken,ik heb 1x videokaart met ccc overgeclockt en het ging goed tot op een dag blue screen dagvideokaart :(. Dus mischien dat ik kleine overclocks doe maar ik gebruik dan ook gwoon de standaard koeler ;)
Dan kan je het best voor de pricewatch: Intel Core i5 3450 Boxed of iets in die trant want met de standaard koeler overclocken is een no-go :)

dan neem je de pricewatch: MSI Z77A-G43 die smokingcrop ook aanraadde als moederbord, heeft sata3 (ruimte voor een ssd op volle snelheid) en USB3.
en als je dan na een tijdje toch wil overklokken kan het altijd!

RAM: ligt eraan hoe futureproof je wil zijn, ik heb in mijn systeem 16gig alleen omdat het goedkoop is en niet voor lang :P 8gb is meer dan genoeg voor alle hedendaagse games (meeer dan genoeg!) dus neem gewoon het setje wat smokingcrop aangaf.

dat was het volgens mij (excuses voor mijn punctuatie ik ben er niet erg goed in :\)

Verwijderd

Topicstarter
julianbtje schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 12:11:
[...]

Dan kan je het best voor de pricewatch: Intel Core i5 3450 Boxed of iets in die trant want met de standaard koeler overclocken is een no-go :)

dan neem je de pricewatch: MSI Z77A-G43 die smokingcrop ook aanraadde als moederbord, heeft sata3 (ruimte voor een ssd op volle snelheid) en USB3.
en als je dan na een tijdje toch wil overklokken kan het altijd!

RAM: ligt eraan hoe futureproof je wil zijn, ik heb in mijn systeem 16gig alleen omdat het goedkoop is en niet voor lang :P 8gb is meer dan genoeg voor alle hedendaagse games (meeer dan genoeg!) dus neem gewoon het setje wat smokingcrop aangaf.

dat was het volgens mij (excuses voor mijn punctuatie ik ben er niet erg goed in :\)
ok bedankt! Dus stel ik neem de intel I5
3450, kan ik hem dan gewoon net de standaard koeler op max turbostand draaien? Kleine overklock van 0,4 ghz zou dan toch moeten lukken?
En stel dat ik met dat mb later crossfire ga draaien, pakt dan me videokaart wel volle snelheid ( omdat eronder staaat 1 pcie x16 draait maar op x4 sneljeid)
8gb ram had ik ook in gedachten gewoon 2x4 1600mhz kan natuurlijk altijd wat bij doen :)
sata600 en usb 3 erg handig lekker toekomst gericht want mijn volgende aankoop wordt toch waarschijnlijk een ssd :)

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 13:08:
[...]

ok bedankt! Dus stel ik neem de intel I5
3450, kan ik hem dan gewoon net de standaard koeler op max turbostand draaien? Kleine overklock van 0,4 ghz zou dan toch moeten lukken?
Tjonge jonge, lees je eens een beetje in.
De 3450 gaat automatisch naar de turbostand als dat nodig is. Daarna valt die terug naar de gewone stand, en bij idle voor een paar sekonden gaat die zelfs naar de helft.
De meeste intel processoren worden "boxed" verkocht. Dit betekend dat de koeler er al op zit, en deze is ruim voldoende voor de turbo.

Verder heb je processors met en zonder een k achter de naam. Die met de k kan je overklokken. Wil je overklokken moet je dus niet de i5 3450 hebben, want die heeft geen k.

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 14:02:
[...]

Tjonge jonge, lees je eens een beetje in.
De 3450 gaat automatisch naar de turbostand als dat nodig is. Daarna valt die terug naar de gewone stand, en bij idle voor een paar sekonden gaat die zelfs naar de helft.
De meeste intel processoren worden "boxed" verkocht. Dit betekend dat de koeler er al op zit, en deze is ruim voldoende voor de turbo.

Verder heb je processors met en zonder een k achter de naam. Die met de k kan je overklokken. Wil je overklokken moet je dus niet de i5 3450 hebben, want die heeft geen k.
Ok sorry ik weet niks van intelprocessors meer van amd sorry :(
En ja ik snap wel wat boxed betekent, daarom vraagde ik ook of zon turbo stand met standaard koeler gaat lukken ;)
Die k snapte ik ook al maar ik dag dat je de turbostand handmatig moest aanzetten (dus geen echte overklock)

Verwijderd

Topicstarter
Dankzij al jullie reacties en advies, heb ik denk ik een mooie keus gemaakt. Overklocken begin ik nog niet aan, daarom neem ik geen geunlockte processor.
Omdat tussen de 3450 en de 3550 maar 15 euro verschil tussen zit (op 4launch, op=op actie), koop ik toch liever de 3550. Net 0,1gzh beter, dus komt heus wel een keer van pas!
Ik vind het ook een erg mooi moederbord, maar zoals ik verder heb gelezen heeft crossfire niet erg nut omdat je altijd zoveel procent verlies heb aan prestaties, dan kan ik volgensmij beter later een nieuwe nemen ;)
Ik ga hem vanavond bestellen, nogmaals bedankt voor al jullie advies!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:36
Als je toch niet gaat overklokken kun je ook net zo goed een H77 bord nemen, scheelt weer iets.

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:39
Precies, een H77 bord is dan beter op de plaats. Goede keuze is deze: pricewatch: MSI H77MA-G43
Denk trouwens niet dat die 0,1 GHz veel uitmaakt in het dagelijks gebruik (een SSD merk je meer van, maar die ga je dus al een keer nemen, ook bovenstaand moederbord is prima geschikt voor een SSD).
Verder is het waarschijnlijk interessanter om tegen de tijd dat je 6850 niet meer voldoet, een enkele nieuwe kaart te kopen. Crossfire is leuk, maar een single kaart is zuiniger, stiller en in enkele games kun je met CF last hebben van microstutter, al ervaart niet iedereen dat.
Succes :)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Als je niet overklokt heb je drie goede keuzes: B75, H75 en H77.
pricewatch: MSI B75MA-P45
Dit plankje heeft ook alles wat je nodig hebt.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
MartijnLoarne schreef op zondag 02 september 2012 @ 11:19:
Precies, een H77 bord is dan beter op de plaats. Goede keuze is deze: pricewatch: MSI H77MA-G43
Denk trouwens niet dat die 0,1 GHz veel uitmaakt in het dagelijks gebruik (een SSD merk je meer van, maar die ga je dus al een keer nemen, ook bovenstaand moederbord is prima geschikt voor een SSD).
Verder is het waarschijnlijk interessanter om tegen de tijd dat je 6850 niet meer voldoet, een enkele nieuwe kaart te kopen. Crossfire is leuk, maar een single kaart is zuiniger, stiller en in enkele games kun je met CF last hebben van microstutter, al ervaart niet iedereen dat.
Succes :)
Is idd een mooi moederbord, 2 sata 600 poorten lijkt me sowieso handig voor toekomst plannen van bvb 2 ssd etc etc.
Om me videokaart te vervangen heb je wel een punt, hij is over een jaar weer een beetje oud ja, alleen ik wil gewoon voor eigen ervaring een keer crossfire uitproberen, dus kies ik toch wel liever voor een mobo met 2x x16 poorten aan boord!
Ook moet ik nog eens een nieuwe kast, dees is een beetje lelijk en slecht gekoeld, dus heb nog veel toekomst plannen!
Ik zal nog even gaan nadenken over welk mobo ik ga nemen, want mischien lijkt het me toch leuk om later een goeie i7 te nemen en mooi een beetje te overklocken, dus ik denk er nog even over na..

Verwijderd

Topicstarter
Madrox schreef op zondag 02 september 2012 @ 11:37:
Als je niet overklokt heb je drie goede keuzes: B75, H75 en H77.
pricewatch: MSI B75MA-P45
Dit plankje heeft ook alles wat je nodig hebt.
Vind het erg jammer dat hij dan 1 sata600 poort heeft, en ook geen 2e x16 sleuf. Dus voor die keus ga ik toch liever naar het mobo van @MartijnLoarne of van @SmokingCrop

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb toch voor de pricewatch: MSI Z77A-G43 gekozen, gewoon omdat die wat groter is en nog wat beter toekomst gericht :D
Ik wil iedereen bedanken voor het helpen met mijn keuze, en ben er erg blij mee!
Ik heb hem nu bestelt, alleen mag m van me ouders pas zien op me verjaardag :(

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op zondag 02 september 2012 @ 12:53:
[...]

Vind het erg jammer dat hij dan 1 sata600 poort heeft, en ook geen 2e x16 sleuf. Dus voor die keus ga ik toch liever naar het mobo van @MartijnLoarne of van @SmokingCrop
Normaal genoeg voor 1 SSD. HDD's hebben zowiezo weinig aan sata-600. Ah, je wil wel CF later, wel dan is dat plankje wat je nu neemt ook mijn advies :-)

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:19
Anders neem je de Asrock B75 van 5 euro meer, die heeft meer sata poorten.
Pagina: 1