Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AMD/ATI mobility videokaarten met HD Graphics

Pagina: 1
Acties:

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-11 20:11
Ik heb nu een tijdje een HP laptop met een AMD 5470M en i5 460M.

Het werkt prima allemaal, alleen het switchen van videokaart naar interne Intel HD graphics vind ik nogal omslachtig gaan. Bij Nvidia wordt gewoon bij niet veeleisende taken de Intel HD Graphics gebruikt, en bij zwaardere taken switched die automatisch naar de Nvidia kaart. Maar bij AMD is het dus zo dat de enige keuze die ik heb is:

Stroom > AMD videokaart
Geen stroom > Intel HD Graphics

Automatisch dus, ik kan onderling wel switchen nog.

Het lijkt mij opzich handiger zoals het bij Nvidia gaat, alleen ik kan hier geen optie voor vinden bij mijn drivers Catalyst 12.1 heb ik nu, met de oudere drivers was de optie er ook niet). Op Youtube zie ik weer wel voorbeelden dat het wel kan met AMD.

Kaart staat hier trouwens wel bij: http://www.amd.com/us/pro.../switchable-graphics.aspx

Iemand een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door J0ey op 31-08-2012 21:41 ]

• CiTeX
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-09-2016
Bij mij (Dell 15R Special Edition) gaat het wel goed van alleen, maar als je tog iets wilt instellen, dan kan dat dus wel:

Afbeeldingslocatie: http://s16.postimage.org/sdkhl6ydt/Capture.jpg

Rechtsklik op Desktop en dan "configure switchable graphics"

Ik heb ook nog ergens iets gezien, waar je kunt instellen, wat op stroom moet lopen en wat niet, maar ik weet niet meer waar dat was.

Verwijderd

De inspiron is 2 jaar nieuwer en gebruikt een andere methode. Met de oude HP's heb je 2 mogelijkheden: je draait alles op de intel IGP, of je draait alles op de AMG GPU.

• J0ey
CiTeX schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 23:31:
Bij mij (Dell 15R Special Edition) gaat het wel goed van alleen, maar als je tog iets wilt instellen, dan kan dat dus wel:

[afbeelding]

Rechtsklik op Desktop en dan "configure switchable graphics"

Ik heb ook nog ergens iets gezien, waar je kunt instellen, wat op stroom moet lopen en wat niet, maar ik weet niet meer waar dat was.
Dit zag ik ook op Youtube inderdaad, maar bij mij zit die optie er dus niet. Welke CCC gebruik je?
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 23:34:
De inspiron is 2 jaar nieuwer en gebruikt een andere methode. Met de oude HP's heb je 2 mogelijkheden: je draait alles op de intel IGP, of je draait alles op de AMG GPU.
Nouja oud, hij komt uit begin 2011 geloof ik. :P

[ Voor 47% gewijzigd door J0ey op 01-09-2012 17:24 ]

Verwijderd

De chip stamt uit februari 2010.

• J0ey
De proccessor of de videokaart? Het is geen Sandy Bridge inderdaad, volgens mij de generatie daarvoor?

Maar als het niet kan is het jammer, vroeg het me alleen af. :)

Verwijderd

De processor. De videokaart is nog ouder. Dat is de dx11 versie van de videokaart die ik heb. Die kon je ook kopen in februari 2010. Destijds kon je met switchable graphics niet veel.

• J0ey
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 17:38:
De processor. De videokaart is nog ouder. Dat is de dx11 versie van de videokaart die ik heb. Die kon je ook kopen in februari 2010. Destijds kon je met switchable graphics niet veel.
Op notebookcheck staat dat de videokaart uit juli 2010 komt en de processor uit oktober 2010, maarja dat veranderd weinig aan het feit dat ik er verder weinig aan kan doen dus. :p Bedankt. :)
Pagina: 1