Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Basis laptop: stevig en met goed scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Wegens mijn gebrekkige kennis van alles wat met computers te maken heeft en het veel te grote aanbod had ik graag wat advies gekregen ivm de aankoop van een nieuwe laptop.

Ik had graag een laptop gewild voor alledaags gebruik: beetje surfen op het internet, beetje tekst- en fotobewerking, wat naar muziek luisteren en vooral films bekijken. Niet voor games of andere veeleisender activiteiten. Gewicht speelt geen rol.

Het mag dus echt wel low budget zijn - de enige eisen die ik heb zijn
1) het moet een sterke behuizing hebben zodat hij lang meegaat
2) de laptop moet een goed scherm hebben (minimaal resolutie 1600x900) met mooie, correcte kleuren e.d. Van schermgrootte had ik gedacht aan een 17inch, maar dat mag gerust kleiner, zolang het niet onder de 14" is. Blu-ray is een leuke extra maar geen must.

Budget? Liefst onder de 800euro, zo rond de 700euro (of lager) is ideaal.

Alvast bedankt voor uw hulp.
Vriendelijke groet,

Jan

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

Dit is de goedkoopste 17" laptop met een Blurayspeler en een resolutie van 1600*900. Als het écht een budgetlaptop moet zijn, dan moet het dus gewoon deze worden. Ga eens reviews zoeken om te kijken hoe het met de bouwkwaliteit en het scherm gesteld staat.

Met deze link zie je bovendien alle laptops in de pricewatch die een Blurayspeler hebben.

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-10 19:45

jordy-maes

We Photograph Your Journey

Misschien deze (met BlueRay): pricewatch: Asus N55 Series N55SF-S1300V
Dan zit je al wel rond de €800...

Om onder de €600 te gaan: pricewatch: HP Pavilion g7 2001sd (B1L40EA)

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties.

Het hoeft niet per se zeer low budget te zijn, gewoon een goede prijs/kwaliteitsverhouding. :) Ik dacht zelf ook aan een Asus (de Asus N53SV), wat is hun reputatie?

• manmad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-11 22:06
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 21:46:
Bedankt voor de snelle reacties.

Het hoeft niet per se zeer low budget te zijn, gewoon een goede prijs/kwaliteitsverhouding. :) Ik dacht zelf ook aan een Asus (de Asus N53SV), wat is hun reputatie?
je kan hier meer info vinden ;)

Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic

Verwijderd

De repuratie van asus is goed, maar die van de N53 en N55 niet. Het zijn gewoon notebooks die nergens in uitblinken. Eigenlijk is alles behalve de bouwkwaliteit middelmatig tot slecht. De N55 heeft wel goede audio met de externe sub die je erbij krijgt. Datzelfde model heeft ook last van een slijtende palmrest.

Als je een goed scherm wilt, dan kan je alles wat geen 1080p scherm heeft direct afstrepen. Uit het hoofd hou je dan niet veel over. De inspiron 15R SE voor ~€698 met kortingsbonnen en een i5. En verder? De inspiron 17R SE valt wellicht ook in het budget, maar dat is het dan. De inspiron lijn blinkt vooral uit in prijs en (grafische) specificaties, maar iets anders in het budget met een fatsoenlijk scherm bestaat volgens mij niet.

Verwijderd

Topicstarter
Samengevat: Die Dell is beter dan die twee Asus-laptops? Aha, goed om te weten. Zelf had ik dat nooit gedacht. Vriendelijk bedankt (en slaap zacht).

Verwijderd

Topicstarter
En Asus N56VM? Die ziet er ook goed uit voor mijn doeleinden. :)

Verwijderd

De N56 is goed, maar de prijs van dat apparaat lijkt alleen maar te stijgen. De goedkoopste met 1080p scherm is pricewatch: Asus N56VM-S4050V, voor €899.

Maakt dat scherm dan echt zo veel uit? Ja.

• Jerooney
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-11-2020
En als je dan toch €899 gaat betalen, kan je net zo goed voor de N76 gaan, die voor €929 te koop is op campusshop.nl.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is mijn short list geworden:

1) ACER ASPIRE V3-771G-53218G75MAII
2) DELL Vostro 3560
3) ASUS N56VM-S4116V

Heeft één bepaalde laptop jullie voorkeur op de rest? Die 17" Acer spreekt me het meeste aan, maar Acer heeft een slechte reputatie. Is die reputatie gegrond?

Nogmaals hartelijk bedankt,
Jan

Verwijderd

Dell's zijn altijd goedkoper als je bij dell zelf bestelt in combinatie met de kortingsacties. In duitsland scheelt het misschien niet veel, maar wel wat.

Uit die selectie zou ik de N56 op 1 zetten, de acer op 2, en de vostro als laatste. De voordelen van de vostro ten opzichte van de N56 zie ik niet. Of je een 17" wilt moet je zelf maar beslissen.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 12:51:
De N56 is goed, maar de prijs van dat apparaat lijkt alleen maar te stijgen. De goedkoopste met 1080p scherm is pricewatch: Asus N56VM-S4050V, voor €899.

Maakt dat scherm dan echt zo veel uit? Ja.
http://www.computerland.n...net&product_code=44577007

deze scheelt al gauw 100 euro, en dan heb je nog een beter scherm dan bij de Asus... En tevens maakt zo te lezen aan de specs de gpu van de Asus niks uit...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Omni
  • Niet online

Omni

Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 19:46:
Dell's zijn altijd goedkoper als je bij dell zelf bestelt in combinatie met de kortingsacties. In duitsland scheelt het misschien niet veel, maar wel wat.

Uit die selectie zou ik de N56 op 1 zetten, de acer op 2, en de vostro als laatste. De voordelen van de vostro ten opzichte van de N56 zie ik niet. Of je een 17" wilt moet je zelf maar beslissen.
Hier sluit ik mij geheel bij aan.
Vinand schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 19:46:
[...]

http://www.computerland.n...net&product_code=44577007

deze scheelt al gauw 100 euro, en dan heb je nog een beter scherm dan bij de Asus... En tevens maakt zo te lezen aan de specs de gpu van de Asus niks uit...
Nee.

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

Verwijderd

Topicstarter
Met Acer is er dus niets mis (zoals sommigen wel eens durven beweren)?

Kiezen dus tussen 15 of 17inch. Alright!

Mijn vorige laptop was een Vaio, ben ik niet zo tevreden van eigenlijk... Dusja. Toch bedankt. :-)

• Omni
  • Niet online

Omni

Dat is een onjuiste conclusie, Acer maakt nog altijd een hoop troep. Maar daar is Acer niet uniek in, ieder merk heeft zo zijn betere en slechtere modellen. Dit model ken ik zelf niet, dus kan ik niet goed erover oordelen. Ik heb echter nooit prettige associaties gehad met het merk Acer en heb deze dingen al jarenlang in mijn vrienden- en kennissenkring zien overlijden. Ik zou nooit voor de Acer gaan om deze reden, maar jij bent mij niet en ik ga ook niet over jouw portemonnee.

• Vinand
Onderbouwing?

Met zijn gebruik gaat hij het verschil met de specs totaal niet merken, maar dan heb je wel een IPS display met een full hd resolutie, wat dus een stuk beter is dan het scherm in de Asus en de Lenovo... Daarnaast heb je ook een vergelijkbare accuduur en een gewicht van ruim een kilo lager... Maar goed, was maar mijn inbreng, overigens ook vanwege het relatief hoge tevredensgehalte van de gebruikers (Een sony met slechte ervaring kun je niet vergelijken met een andere sony ;) ), aangezien het ook een laptop is die aanzienlijk stiller en koeler en nu op moment van schrijven tevens goedkoper is dan de asus en de lenovo. :)
Omni schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 21:47:
Dat is een onjuiste conclusie, Acer maakt nog altijd een hoop troep. Maar daar is Acer niet uniek in, ieder merk heeft zo zijn betere en slechtere modellen. Dit model ken ik zelf niet, dus kan ik niet goed erover oordelen. Ik heb echter nooit prettige associaties gehad met het merk Acer en heb deze dingen al jarenlang in mijn vrienden- en kennissenkring zien overlijden. Ik zou nooit voor de Acer gaan om deze reden, maar jij bent mij niet en ik ga ook niet over jouw portemonnee.
nee

Je kan nooit een merk koppelen aan kwaliteit, Acer heeft inderdaad enkele foutieve budget modellen gemaakt met voornamelijk een eiland toetsenbord wat waardeloos was, maar daar zijn de laatste line up ver overheen gestapt. Dat ze slechte kwaliteit of een hoop troep maken is onzin, zo is de bouwkwaliteit van een gemiddelde acer van de huidige generatie niet slechter dan bijvoorbeeld de lenovo Y580 (see what i did there ;) ). Alsnog bied acer op het moment van schrijven in zijn huidige line up geen echte goede technische producten voor zijn prijs. En dat niet omdat ze slecht zijn, maar meer omdat ze behoorlijk lage resoluties leveren voor de prijs, en daarnaast ook nog eens schermen hebben bedroevende kwaliteit. Dit terwijl ze opeens ook nog eens een hoop ULV troep processoren gebruiken in een normale laptop...

Daartegen moet ik wel zeggen dat ze in de nieuwe line up een leuke multi media model hebben uitgebracht die tevens ook een soort van touchpad heeft, die je eruit kunt klikken, die daarbij tevens een ingebouwd schermpje heeft waarmee je de laptop als het ware kan bedienen (als een soort afstandbediening).. Wel geinig, maar alsnog niet echt het hogere prijs die je ervoor geeft waard.. Dat wou ik eventjes kwijt :9, innovatie is altijd welkom in mijn wereld.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Topicstarter
Als die Sony een beter scherm heeft en een stevigere behuizing dan ga ik gewoon voor de Sony (tenzij iedereen mij dit plots heel fel afraadt natuurlijk). Ik zou die Sony S kopen via de studentenshop van Vaio zelf, aangezien ik (als Belg) liever via binnenlandse sites koop. Mét blu-ray-speler kost de SVS15113FXB (15", S-serie, full HD) 900euro.

Ik heb enkel nog één vraag voor de configuratie van deze laptop. De standaard grafische kaart is de Intel® HD Graphics 4000, is het de moeite deze voor 130euro te veranderen naar de NVIDIA® GeForce GT 640M LE 1G, in acht genomen dat dit enkel voor het bekijken van dvd's/blu-ray's zal worden gebruikt (niet voor te gamen)?

P.S.: Niet gemakkelijk als leek een laptop kiezen!

• Vinand
Verwijderd schreef op zondag 02 september 2012 @ 00:41:
Als die Sony een beter scherm heeft en een stevigere behuizing dan ga ik gewoon voor de Sony (tenzij iedereen mij dit plots heel fel afraadt natuurlijk). Ik zou die Sony S kopen via de studentenshop van Vaio zelf, aangezien ik (als Belg) liever via binnenlandse sites koop. Mét blu-ray-speler kost de SVS15113FXB (15", S-serie, full HD) 900euro.

Ik heb enkel nog één vraag voor de configuratie van deze laptop. De standaard grafische kaart is de Intel® HD Graphics 4000, is het de moeite deze voor 130euro te veranderen naar de NVIDIA® GeForce GT 640M LE 1G, in acht genomen dat dit enkel voor het bekijken van dvd's/blu-ray's zal worden gebruikt (niet voor te gamen)?

P.S.: Niet gemakkelijk als leek een laptop kiezen!
Het ging erom voornamelijk dat deze goedkoper was dan de asus en de dell, als je de nieuwe type configuereert dat is dat voordeel weer weg, de sony bij de shop is de svs15, en die heeft als enige 2 echte voordelen dat deze geen drol weegt (<2kg) en daar in tegen een ips display heeft, alleen als je waarde hecht aan beide eigenschappen is het configureren de moeite waard..

En als je niet gaat gamen heb je niet veel aan de geforce 640m le gpu

Verwijderd

Topicstarter
Die 100euro voordeel waar je over spreekt, zit natuurlijk wel in die blu-ray-speler, anders was het ook iets van een 800euro.
Dat die laptop licht is maakt me weinig uit eigenlijk (ik gebruik het toch eerder als een desktop), maar dat scherm - dat scherm is wellicht echt wel een meerwaarde. :)

Sony Vaio S 15 it is, iemand bezwaren? :)

Vriendelijk groet,
Jan

Verwijderd

Vinand schreef op zondag 02 september 2012 @ 11:04:
[...]

Het ging erom voornamelijk dat deze goedkoper was dan de asus en de dell, als je de nieuwe type configuereert dat is dat voordeel weer weg, de sony bij de shop is de svs15, en die heeft als enige 2 echte voordelen dat deze geen drol weegt (<2kg) en daar in tegen een ips display heeft, alleen als je waarde hecht aan beide eigenschappen is het configureren de moeite waard..

En als je niet gaat gamen heb je niet veel aan de geforce 640m le gpu
De dell is €70x met i5 en €804 met i7. Dat is niet echt goedkoper.

Ik vraag me ook een beetje af of de S15 echt beter is dan de dell. In bepaalde gevallen kan je beter de sony nemen, maar ik denk dat dat voor iemand die het apparaat op zijn bureau laat staan niet echt opgaat. Behalve het gewicht (en in mindere mate de GPU) heeft de S15 niet heel veel selling points.

Verwijderd

Topicstarter
Btw, heeft die Asus N56VM ook geen IPS-scherm? Ik las dat op enkele fora.

Verwijderd

Nee. TN. Overigens is het S15 scherm wel vrij mager voor een IPS scherm. De weergave van de kleur rood is erg slecht. Maar alsnog te prefereren boven de meeste TN-panelen.

Verwijderd

Topicstarter
Oei, ik lees elders op het forum (o.a. van V for Vendetta en Vinand) dat de service van Sony Vaio zo vreeslijk slecht is. Dat doet me eigenlijk wel weer twijfelen... Pff. Ga ik dan toch niet beter voor de Asus?

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2012 00:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Net naar twee groten ketens gaan kijken. Eigenlijk is het verschil tussen full HD en 1600x900 niet zo zichtbaar. Misschien moet ik mij eerder daarop gaan richten, de kosten zo drukken en misschien zelfs wat betere specs krijgen... Wat denken jullie? Tips?

• Omni
  • Niet online

Omni

Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 15:28:
Net naar twee groten ketens gaan kijken. Eigenlijk is het verschil tussen full HD en 1600x900 niet zo zichtbaar. Misschien moet ik mij eerder daarop gaan richten, de kosten zo drukken en misschien zelfs wat betere specs krijgen... Wat denken jullie? Tips?
Dat komt zeer waarschijnlijk omdat de Full-HD laptops bijna standaard geschaald zijn op 125% waarmee het net lijkt of de resolutie lager is / de pictogrammen groter zijn. Veel winkels die demomodellen hebben staan, laten deze standaardinstelling vrijwel altijd ook zo staan, wat een vertekend beeld kan geven van de echte resolutie.

Verwijderd

Topicstarter
Zonet de Asus N76VM-V2G-T1105V-BE 17.3FHD/i7-3610QM/8/75 via campusshop.be besteld. De kogel is door de kerk. Bedankt gasten!

• Vinand
Verwijderd schreef op zondag 02 september 2012 @ 19:31:
Oei, ik lees elders op het forum (o.a. van V for Vendetta en Vinand) dat de service van Sony Vaio zo vreeslijk slecht is. Dat doet me eigenlijk wel weer twijfelen... Pff. Ga ik dan toch niet beter voor de Asus?
Ach ja, als je ziet dat mensen genoegen nemen met de service van Apple... Die nog velen malen maatjes erger is dan Sony, maar inderdaad een groot minpunt van Sony is de directe service.. Als je je vaio bij een winkel koopt, dan heb je geen probleem met de serivce, maar direct bij sony kopen is jammer genoeg een ander verhaal. Aan de andere kant is er niet veel mis met de machine zelf...

Pagina: 1