Aanbieding die een dag geldig zou zijn, maar niet was

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
plattetvdiscounter.nl had vandaag een speciale dagaanbeding, philips-tv voor €533. Stond bij dat het nog 13 uur ofzo geldig was vanochtend. Had ik vanochtend gezien, wou vanavond gaan bestellen. Hebben ze in de middag ergens de prijs omhoog gegooid naar €545. Mag dat, als er op de site eerst stond dat de aanbieding voor €533 de hele dag geldig zou zijn? Ik heb ze al even gemaild, maar ik verwacht geen reactie meer voor maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-10 17:33
Ik weet niet precies hoe het zit, maar voor die 12 euro laat je die tv, mocht je hem graag willen niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:43
woekele schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 19:45:
plattetvdiscounter.nl had vandaag een speciale dagaanbeding, philips-tv voor €533. Stond bij dat het nog 13 uur ofzo geldig was vanochtend. Had ik vanochtend gezien, wou vanavond gaan bestellen. Hebben ze in de middag ergens de prijs omhoog gegooid naar €545. Mag dat, als er op de site eerst stond dat de aanbieding voor €533 de hele dag geldig zou zijn? Ik heb ze al even gemaild, maar ik verwacht geen reactie meer voor maandag.
Je hebt de koop nog niet gedaan, dus ik zou niet weten waarom ze een eventuele fout niet mogen rechtzetten voor de verkoop. Het zou nu echt wel van de gekke zijn dat als je nog niet koopt je je al beroept op een bestaande afspraak die eenzijdig is.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
Nou ja, als ze zeggen dat een aanbieding 24 uur duurt, vind ik het vreemd dat ze ineens de aanbieding mogen veranderen, tenzij het duidelijk een tikfout/onrealistische prijs oid betreft. Reclamefolders geven toch ook een bepaalde verplichting van de winkel om daadwerkelijk tegen de prijzen uit de folder te leveren? (wederom m.u.v. duidelijke fouten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:36
Je zegt het zelf al: als ze zeggen dat het een tikfout was, is het al afgedaan. Dus ik zou m'n tijd er niet aan verdoen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:43
woekele schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 20:05:
Nou ja, als ze zeggen dat een aanbieding 24 uur duurt, vind ik het vreemd dat ze ineens de aanbieding mogen veranderen, tenzij het duidelijk een tikfout/onrealistische prijs oid betreft. Reclamefolders geven toch ook een bepaalde verplichting van de winkel om daadwerkelijk tegen de prijzen uit de folder te leveren? (wederom m.u.v. duidelijke fouten).
Een winkel mag voordat je binnenkomt je melden dat een prijs verkeerd is , en dat een andere prijs geld. Dit omdat er nu éénmaal fouten worden gemaakt.

Ik zou niet weten wat je hiermee wilt bereiken, behalve dat je voor een dubbeltje op de eerste rij zit. Vergeet het, zelfs als ze niet direct in hun recht zijn, wat voor een mens ben je dan om op iemand anders zijn kap toch dingen te eisen. Wees een beetje menselijk en kijk uit naar een andere promo.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ik heb veel en goede ervaring met plattetvdiscounter. Als jij ze belt en de situatie voorlegt, krijg je de tv voor 12 euro minder.

Heb zelfs meegemaakt dat toen ik over de prijs belde, direct op de webshop de prijs naar beneden werd aangepast, ik het product kon bestellen en vervolgens weer de 'oude-nieuwe' prijs op de webshop werd neergezet.

De 'dag aanbiedingen' van platte tv discounter zijn vaak ook meerder dagen geldig. Het loont om te site goed in de gaten te houden en anders te bellen. Je kan er prima zaken mee doen.

* Nee geen aandelen..*

[ Voor 127% gewijzigd door Lumics op 01-09-2012 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
Okay. Helaas niet bereikbaar op zaterdag, ik bel maandag wel :)

PS: ik was eigenlijk vooral benieuwd wat de regels hiervoor zijn. Wil nog niet zeggen dat ik met rechtzaken e.d. ga dreigen hoor :P Tnx voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
woekele schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 10:45:
PS: ik was eigenlijk vooral benieuwd wat de regels hiervoor zijn.
Keer het eens om, als de nieuwe prijs lager zou zijn dan de originele dagaanbieding, dan was er geen vuiltje aan de lucht. Dan had je het ook niet voor de oude prijs willen hebben.

De regel hiervoor is: Weg=Pech.

[ Voor 30% gewijzigd door Lumics op 01-09-2012 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
Aan de ene kant ben ik het met je eens, aan de andere kant vind ik dan dat ze erbij moeten zetten 'op = op' of 'weg =pech' oid. Met de opmerking dat de aanbieding de hele dag geldig is, wek je wat mij betreft de indruk dat je je niet hoeft te haasten. Bovendien: hij is niet op. Hij is er gewoon nog, maar dan voor een hogere prijs. Maarja, maakt ook allemaal niet uit. Ik koop hem maandag alsnog voor 533, of ga op zoek een andere tv/aanbieding.

[ Voor 11% gewijzigd door woekele op 01-09-2012 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
En om dit topic even 'closure' te geven: ze kunnen echt niet leveren voor 533, want de inkoopprijs werd ineens hoger en marges zijn laag etc etc etc. Prima. Maar doe dan geen 'dag'-aanbieding waarvan je aankondigt dat die X uren geldig is. Als je het niet waar kunt maken, kun je het net zo goed niet doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dat ik misschien rot gaat klinken ... maar echt he waar maak je je druk !@#$%^&* over... je heb het product nog niet eens gekocht en je begin al te mekkeren over een prijs die ze zelf hebben aangepast om een reden die je net opgeef...Als je nou het product had besteld en ze hadden daarna de prijs omhoog gedaan en niet willen leveren dat snap ik dat je dan moeilijk doet daarover (maar dat is dus niet aan de orde). En zoals je hier eerder al boven aangaf dat je het snapt als er een typefout word gemaakt in een folder Wees blij dat ze ''maar'' 12 euro omhoog zijn gegaan en niet bij wijze van spreken 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
Als je de prijs van een product niet 24 uur kunt garanderen, doe dan geen 24-uurs aanbieding is alles wat ik zeg. Verder maak ik me helemaal niet zo druk hoor. Jij lijkt je drukker te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:13
Als jij je eigen webshop hebt dan mag jij het doen op die manier. Dit is de manier van plattetvdiscounter. Take it or leave it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
Leave it dus :) Het wekt niet echt vertrouwen als ze hun eigen woord niet nakomen. Anyway, bij de Makro morgen in de aanbieding voor 522. Huppa.

[ Voor 36% gewijzigd door woekele op 03-09-2012 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Appleman schreef op maandag 03 september 2012 @ 20:41:
Als jij je eigen webshop hebt dan mag jij het doen op die manier. Dit is de manier van plattetvdiscounter. Take it or leave it.
Sorry hoor, maar dit vind ik echt een butt-redenering. Een winkel die enigszins geeft om klanten zal echt niet zeggen "open zelf maar een winkel, als je het er niet mee eens bent". Het is geen politieke partij. Dit kun je ook wel van elke slechte review op tweakers zeggen, "open zelf maar een webshop als je het zo goed weet". :+

Niet dat ik dit nou zo'n rampzalige actie vind hoor. Maar ik ben het wel met de TS eens: 24 uur is al niet bijster lang, en als je die 24 uur niet kan volhouden, houd dan geen actie. Één dagje moet je een aanbieding toch nog wel kunnen volhouden.

[ Voor 7% gewijzigd door bwerg op 03-09-2012 21:00 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja wij hebben ook weleens aanbiedingen die tussen 8 tot 14 uur geldig zijn. Dus het is net wat je keuze is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:13
Gelukkig zijn webshop ondernemers zelf geen mensen dus die mogen geen fouten maken. Jij bent natuurlijk ook perfect en maakt ook geen fouten. Waar mensen werken worden fouten gemaakt. Accepteer het. Om nou voor 12 euro, Daar koop je tegenwoordig niet eens een pizzatje en cola van, een topic te openen om te kijken of het wel 'mag'. Dat vind ik pas triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 21:01:
Tja wij hebben ook weleens aanbiedingen die tussen 8 tot 14 uur geldig zijn. Dus het is net wat je keuze is
Daarbij geef je dus niet aan dat die 24 uur geldig is...

Daarnaast, als het nou echt een drukfoutje was waardoor de winkel er echt groot verlies op zou maken... Maar de prijs slechts een tientje omhoog gooien, zelfs als klanten naar de aanbieding verwijzen, vind ik niet erg klantgericht. Neem dan een tientje verlies (min marge, ook nog eens, dus netto misschien niet eens verlies) voor een tevreden klant want dit komt gewoon suf over.
Appleman schreef op maandag 03 september 2012 @ 21:02:
Gelukkig zijn webshop ondernemers zelf geen mensen dus die mogen geen fouten maken.
En nu is er een klant weggelopen, terwijl een tientje verschil nooit enig significant verlies kan zijn. Chapeau, prachtig opgelost hoor. Een slechte indruk bij een klant, en zelf niet eens meer omzet door deze manier van "oplossen". De oplossing zelf is een fout, een drukfoutje zal ik niet over vallen.

En hoe kom je erbij dat ik zou zeggen dat je geen fouten mag maken? Ik vind alleen dat je als ondernemer niet moet gaan mierenneuken als je zelf een foutje maakt dat bijna geen verschil maakt, dat staat onprofessioneel en niet klantvriendelijk. Het gaat dan ook helemaal niet om dat je nou per sé dat tientje wil (als het daarom gaat vind ik het ook flauw).

[ Voor 39% gewijzigd door bwerg op 03-09-2012 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
Waarom reageren sommige mensen (Appleman) hier zo kribbig, opgekropte frustraties?

Tuurlijk mogen mensen fouten maken, maar men wekt hier totaal niet de indruk dat het een fout is. Bussiness as usual doet men het overkomen.

En hoezo 'accepteer het'. Dat heb ik allang gedaan. Pizza kost hier op de hoek trouwens 6 euro, cola voor 6 euro zal ook wel lukken.

Leuk dat je het triest vindt, ik was gewoon benieuwd. En je hoeft niet te reageren hoor als je het allemaal maar niks vindt, er zijn ook andere topics :)

[ Voor 8% gewijzigd door woekele op 03-09-2012 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan het verhaal van 2 kanten zien.

het verhaal van de kopende klant en het verhaal van de verkopende kant.. En beide zijdes hebben in sommige opzichten gelijk. De shop met het veranderen van prijzen en de klant die toch vraag om de prijs in de folder. ALS je een beetje een ondernemer ben KAN je zeggen die 12 euro krijg je niet maar je krijg bijvoorbeeld de verzendkosten gratis of misschien wel een kabel of misschien zelfs wel een tegoedbon. Ik weet verder ook niet hoe hier de kopende partij zich heb opgesteld tijdens het telefoongesprek met het bedrijf. En misschien ook nu de keus om het nogmaals te proberen misschien tref je iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

bwerg schreef op maandag 03 september 2012 @ 21:03:
[...]

Daarbij geef je dus niet aan dat die 24 uur geldig is...

Daarnaast, als het nou echt een drukfoutje was waardoor de winkel er echt groot verlies op zou maken... Maar de prijs slechts een tientje omhoog gooien, zelfs als klanten naar de aanbieding verwijzen, vind ik niet erg klantgericht. Neem dan een tientje verlies (min marge, ook nog eens, dus netto misschien niet eens verlies) voor een tevreden klant want dit komt gewoon suf over.

[...]

En nu is er een klant weggelopen, terwijl een tientje verschil nooit enig significant verlies kan zijn. Chapeau, prachtig opgelost hoor. Een slechte indruk bij een klant, en zelf niet eens meer omzet door deze manier van "oplossen". De oplossing zelf is een fout, een drukfoutje zal ik niet over vallen.
De marges zullen niet hoog zijn, dus het verlies van de klant is ook niet zo een groot bezwaar, en zal dat tientje wellicht niet veel ontlopen.
En hoe kom je erbij dat ik zou zeggen dat je geen fouten mag maken? Ik vind alleen dat je als ondernemer niet moet gaan mierenneuken als je zelf een foutje maakt dat bijna geen verschil maakt, dat staat onprofessioneel en niet klantvriendelijk. Het gaat dan ook helemaal niet om dat je nou per sé dat tientje wil (als het daarom gaat vind ik het ook flauw).
Dus een ondernemer moet niet mierenneuken over een tientje, maar een klant mag dat wel?

Klantvriendelijkheid kent zijn grenzen, een goede klant die geld binnen brengt, daar ga je goed mee om. Een klant waar je eventueel een paar rotcenten aan overhoudt, ach, koopjesjagers zijn er genoeg, voor jou 100 anderen..
In de huidige wereld van internetwinkelen zijn de meeste klanten toch niet trouw en kopen daar waar op dat moment het artikel het goedkoopste is..

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Zer0 schreef op maandag 03 september 2012 @ 22:37:
[...]

De marges zullen niet hoog zijn, dus het verlies van de klant is ook niet zo een groot bezwaar, en zal dat tientje wellicht niet veel ontlopen.
En een ontevreden klant erbij, en mogelijk een slechte review als je klant toevallig op zijn teentjes getrapt is, terwijl je er anders geen kosten voor had gemaakt (want je hebt echt nog wel minstens een tientje marge).
Dus een ondernemer moet niet mierenneuken over een tientje, maar een klant mag dat wel?
Ja, wel als je een aanbieding hebt die 24 uur geldig is en je die aanbieding na een ochtend alweer de prullenbak in gooit. Als je een klant hebt die navraagt "huh, jullie hadden vanochtend nog een dagaanbieding", dan heeft die klant gewoon gelijk en dan kun je als ondernemer best water bij de wijn doen. Mierenneuken tegenover klanten is gewoon vervelend, zeker als de klant gelijk heeft. En een mierenneukende klant die in gewoon gelijk heeft wordt door een winkel gewoon geholpen als ze een beetje professioneel zijn. Winkels die "irritante" klanten afwimpelen kunnen de deksel op hun neus verwachten.
Klantvriendelijkheid kent zijn grenzen, een goede klant die geld binnen brengt, daar ga je goed mee om.

Een klant waar je eventueel een paar rotcenten aan overhoudt, ach, koopjesjagers zijn er genoeg, voor jou 100 anderen..
De winkel heeft zelf een aanbieding, en mensen die daarnaar vragen zijn koopjesjagers waar je een paar rotcenten aan over houdt? :? Als een afdruipende klant je bedrijfsmodel is, vind je het dan heel raar dat jouw winkel dan negatief wordt genoemd op een forum? Ik zie je erg vanuit het bedrijf redeneren, dit topic gaat natuurlijk om de kant van de klant. "Je mag niet klagen want de winkel wil jou toch niet als klant" slaat natuurlijk nergens op.
In de huidige wereld van internetwinkelen zijn de meeste klanten toch niet trouw en kopen daar waar op dat moment het artikel het goedkoopste is..
Al leest maar 10% reviews, dat is toch best wat. Ik koop ook bij prijsvechters, maar ik let op reviews en ik als ergens gedoe heb dan zal ik echt niet boos worden of zo, maar dan koop ik de volgende keer gewoon ergens anders.

[ Voor 9% gewijzigd door bwerg op 03-09-2012 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat is ongeveer de meerprijs van de verandering in het BTW-tarief van 19 naar 21 procent (op 4 euro na). Misschien heeft het daar mee te maken, dat ze meer BTW moeten afdragen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:58
Marzman schreef op maandag 03 september 2012 @ 23:23:
Dat is ongeveer de meerprijs van de verandering in het BTW-tarief van 19 naar 21 procent (op 4 euro na). Misschien heeft het daar mee te maken, dat ze meer BTW moeten afdragen.
Dat is pas vanaf 1 oktober ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

bwerg schreef op maandag 03 september 2012 @ 23:17:
Ik zie je erg vanuit het bedrijf redeneren, dit topic gaat natuurlijk om de kant van de klant.
Dan kan het "discussie" deel wel weg uit de forum omschrijving en wordt het erg eenzijdig.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Een winkel hoort naar beide kanten te kijken. Aangezien de winkel helemaal geen significant verlies kan maken met tien euro korting, is er aan de winkel-kant nagenoeg geen probleem als ze die korting hanteren. Dus ja, je de winkel-kant heeft maar weinig inhoud in dit topic. Ze beloven iets en kunnen dat praktisch zonder kosten waarmaken.

Verder lijken ze niet naar de klant-kant te kijken, want die heeft in deze gewoon gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:36
bwerg schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 18:46:
Een winkel hoort naar beide kanten te kijken. Aangezien de winkel helemaal geen significant verlies kan maken met tien euro korting, is er aan de winkel-kant nagenoeg geen probleem als ze die korting hanteren.
Hoe weet jij dat nou :? Misschien maakten ze met een prijs van €533 wel €10 per stuk verlies en nu met die prijs van €545 een winst van €2. Stel dat ze er 200 stuks verkopen omdat het een supergoede aanbieding is, dan draai je als winkel toch dikke €2000 verlies, tegenover €400 winst.

En dan vind jij het maar geen significant verlies, winkels willen winst maken en kijken vooral naar hun eigen kant en zolang de wet dat niet verbiedt geef ik ze groot gelijk.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
Ach, Makro levert hem momenteel thuis voor dik 5 euro minder dan die 533. Overigens hebben ze hem inmiddels zelfs verhoogd naar 599. Voor mij is het wel klaar zo.

PS: ik bedank bwerg voor het begrip :)

[ Voor 11% gewijzigd door woekele op 04-09-2012 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Hahn schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 18:55:
[...]
Hoe weet jij dat nou :? Misschien maakten ze met een prijs van €533 wel €10 per stuk verlies en nu met die prijs van €545 een winst van €2. Stel dat ze er 200 stuks verkopen omdat het een supergoede aanbieding is, dan draai je als winkel toch dikke €2000 verlies, tegenover €400 winst.
De kosten stijgen evenredig met het aantal teleurgestelde klanten. Het is en blijft een tientje per teleurgestelde klant.

Ja, ze hebben het recht. Maar sommigen in dit topic vinden dat de TS (en eventueel die andere 200 klanten) niet moet klagen: dat vind ik echter onzin. Voor hem is het gewoon een gebroken belofte, en dat is niet schandalig maar ook niet netjes.

Let wel: ik vind het ook geen groot punt hoor (net als de TS, zo te zien). Maar er werd hier nogal fel gereageerd over dat het triest was om erover te klagen, en dat is natuurlijk kolder. Ik ga meer daar tegenin, dan tegen de actie van de winkel.

Pagina: 1