Netwerk problemen xbox

Pagina: 1
Acties:

• David_strube1
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-11 16:55
Een tijdje gelden hebben we een router bij ons thuis weggegooid. Dit leverden veel problemen op. Ik kan nu niet meer met mijn xbox online via ethernet maar wel via wifi, maar dit is veel minder snel. Ik heb daarna heel veel tests uit gevoerd, maar niks helpt. Hier komt het op neer:

Modem --> router --> Xbox

Als mijn xbox is aangesloten kan er verbinding laten zien met de router alleen geeft hij rare nummers aan en kan niet online komen. Er is dus wel een verbinding. Toen heb ik het hele zooitje allemaal naast de meterkast opgebouwd en aangesloten met kleinere kabels. Toen werkte het wel! Maar met langen kabels werkt het dus niet. Ook wekte het toen ik een laptop aansloot. Ik heb de hulplijn van mijn provider en van Xbox gebeld en al hun tests uitgevoerd maar niks helpt. Voor mij is het onverklaarbaar.

Ik hoor heel graag feedback.

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 31-10 06:42
Waar haakt de verbinding precies? Bij netwerk, internet of verbinding met Xbox Live? Je kunt dit via Test Connection uitproberen (via guide knop).
Werkt het met alle andere kabels wel? Misschien heb je een kapotte kabel (kabelbreuk) of heb je de connector niet goed bevestigd?

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:44

Fiber

Beaches are for storming.

Klinkt als brakke kabels en/of brakke connectors...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• David_strube1
Hij haakt bij netwerk naar internet. De ethernet connectoren zijn getest en werken. Dat geld ook voor de kabels die ik heb getest met een kabeltester.

• TOYS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-06 16:08

TOYS

Zeg ik nie!!

Wat versta jij onder rare nummers? Krijgt je Xbox wel een goed ip adres? zit je niet toevallig in een andere reeks dan het modem?

Edit, Stond je wifi wel uit op je laptop toen je hem op die kabel testte?

[ Voor 22% gewijzigd door TOYS op 01-09-2012 14:28 ]

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

• David_strube1
Ik had de nummers opgezocht en het was een ip dat automatisch aan je xbox word gegeven als de router niet goed kan communiceren. En ik heb uiteraard mijn wifi op de laptop uit gezet.

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Op de een of andere manier werkt de DHCP mogelijk niet zoals het hoort. Een normale router (huis tuin en keuken ding) heeft ingebouwde DHCP, deze service deelt u geldige IP-adressen uit welke voor een HT&KD meestal zullen zijn: 192.168.x.x waarbij de meest voorkomende config is dat 192.168.1.1 het IP-adres van uw router/dhcp/nat-apparaat is in het LAN en een of ander random adres uit een geldige publieke scope aan de buitenkant van uw router gepresenteerd wordt. Het geheel wordt uitelkaar gehouden door een techniek die we Network Address Translation noemen, zodat u met uw ene publieke adres, toch meerdere lokaal te gebruiken IP-adressen heeft met 192.168-prefix. U zegt echter dat u uw router heeft weggegooid. Het probleem is dan simpel:
U heeft maar 1 extern IP-adres, en dit kunt u maar aan 1 apparaat verbinden, wilt u er meer, dan zal u toch weer een echte router met NAT en DHCP moeten hebben (of de geldpest nodig hebben om via zakelijke verbinding meer externe adressen te krijgen)

- Probeer vanaf de laptop eens te pingen naar uw "router/modem" opstelling, dit doet u met het commando:
ping 192.168.1.1
en u kunt ook proberen nog 192.168.100.1 en 192.168.0.1 te bereiken.
U stelt echter dat u een APIPA-adres krijgt toebedeeld, dit gebeurt in netwerken zonder DHCP en zonder juiste statische configuratie als standaard terugval methode.
De oorzaak kan inderdaad ook een kabelbreuk zijn, maar het feit dat u vermeld dat u een van de magische internetdoosjes uit het netwerk getrokken heeft, doet mij vermoeden dat er meer aan de hand is.
Zou u op de laptop wellicht het commando:
ipconfig /all
kunnen uitvoeren in een windows commando prompt? En daarvan de output hier neerplakken? Dit terwijl u de laptop met de resterende infra is verbonden, en er geen andere IP-adres-vragende-apparaten verbonden zijn.
U zou kunnen kijken of het wellicht in uw resterende infra mogelijk is om statische LAN-adressen toe te kennen. Oftewel: Handmatig invoeren op ieder apparaat, maar dan moet wel duidelijk zijn wat het gatewayadres is.

• David_strube1
Ik heb een router met NAT en DHCP. Het werkt prima andere apparaten via dhcp. Ik heb ook al alles gehard code in me xbox maar dat werkte ook niet. Ik heb zelfs geprobeerd om met DMZ de xbox buiten de firewall te zetten wat ook niet werkte, maar ik heb gepingt tussen de router en dat werkte wel
Pagina: 1