Ervaringen? LANpartygame: Artemis Spaceship Bridge Simulator

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik werd laatst door een vriend geattendeerd op Artemis Spaceship Bridge Simulator.
Dit is een spel voor (bijv) LANparty's.

In het spel speel je de crew van een ruimteschip. Denk aan Star Trek.
Er is een kapitein en er zijn de andere leden van de crew, zoals helm, weapons, comms, engineering en science. Je speelt met minimaal 3 spelers.
Ieder crewlid zit achter zijn eigen computer en heeft daar controle over zijn betreffende ding. De kapitein heeft geen computer, maar er is wel een 'hoofdscherm' waar je vanalles op kan laten zien (naar buiten kijken, galaxy map, etc.)

Hier een (willekeurig) voorbeeldje van wat gasten die het spelen:

En hier de link naar het spel:
Artemis Spaceship Bridge Simulator
Het spel zelf is $40,-, maar je kan een demo downloaden en hiermee met 3 man spelen.

Hebben mensen ervaring met dit spel? Het lijkt mij wel een leuk spel, eigenlijk :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik denk dat als je dat gaat spelen het alcohol niveau op het minimum moet blijven :P

Maar het lijkt me wel leuk, ik zie alleen even niet hoe de setup werkt maar ben nu even de demo aan het downloaden om te kijken wat het precies doet.

Ik heb hier 7 computers staan dus de demo kan ik gewoon op 3 pc's draaien.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
prutser001 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 18:55:
Maar het lijkt me wel leuk, ik zie alleen even niet hoe de setup werkt
Volgens mij zit het zo:
Je hebt de server waar het spel op draait, deze server stuurt het hoofdscherm aan.
Op deze server kunnen de clients inloggen, en dan kan je op de client kiezen welk werkstation je speelt (helm, weapons, science, etc).
De kapitein heeft zelf geen werkstation, maar stuurt de rest aan.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 19:34
Dit lijkt me inderdaad een erg leuk spel voor op Lanparty's!
Vooral met een beetje alcohol O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Net geinstalleerd, maar de precieze configuratie is me niet helemaal duidelijk.

1 machine start server en is kennelijk ook gelijk 'main screen' (window?) helaas kan je dus niet 1 server + 1 client op 1 machine draaien (geeft een d3d error) want ik heb een triple monitor setup.

Bij de andere machines selecteer je de rol die je wilt spelen, en je krijgt een 'niets zeggend' scherm voor je :P

Alleen besturen en alles 'bekijken' is lastig. Helaas heb ik geen blik star trek fans dat ik even open kan trekken.
Ik denk dat dit wel te spelen is via Hamachi maar dan moet iedereen wel een redelijke verbinding hebben.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

Mijn vaste spelgroep was hier ook naar aan het kijken voor een avondje fun. Wat heel erg interessant is dat je volgens de beschrijving op de website zelfs PvP of CooP kunt spelen op één server. Hoe dit precies werkt weet ik eigenlijk niet want de handleiding is behoorlijk afwezig.

Als server met main viewer kan ik een grote TV of beamer aanraden zodat iedereen kan zien wat er aan de hand is omdat hier de hoofdgegevens op staan. Een erg interessant punt is wel dat de captain zelf geen besturing heeft, hij zal dus zijn crew moeten aansturen. Dit is vergelijkbaar met een oud BBC programma Time Commanders, geweldig programma vond ik en de gebruikte engine was destijds die van Rome: Total War.

Ik heb in ieder geval plannen om binnenkort een keer een sessie te organiseren met 1 bridge en kijken hoe de opstelling kan aangezien er weinig mensen zijn die een bridge van een spaceship thuis hebben :P

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:07
Zijn er nog mensen die dit spel spelen (hebben gespeeld)? Het lijkt me echt supergaaf, maar ik denk niet dat ik 6 of meer mensen bij elkaar kan krijgen die dit kunnen waarderen! :p :(

[ Voor 14% gewijzigd door Ramon op 24-07-2013 18:57 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:49
Sinds kort is Artemis Greenlit op Steam en heb ik hem ook echt uitgeprobeerd met een paar vrienden :) Al moet ik wel zeggen dat Artemis veel beter op een LAN party zal spelen dan via internet. Communicatie is dan echt eenvoudiger en de sfeer beter :)

Als aanvulling op TS moet ik wel even zeggen, het spel zelf is $40 maar dat is voor een server licentie waarmee je tot zes man mee mag spelen. Dus als iemand hier het spel koopt en vervolgens op GoT een groep bij elkaar zoekt om via internet te roleplayen, kan dat. Je bent ook niet meteen gebonden aan juist die personen, dus je kunt steeds met andere mensen spelen.

Ook even een waarschuwing: De iOS/Android client geadverteerd op de website is niet compatibel met de huidige versie van Artemis en je krijgt geen toegang tot de laatst compatibele versie van Artemis. Dit is nog in ontwikkeling en wordt verwacht in oktober te worden uitgebracht.

Momenteel zit ik te overwegen om Artemis te kopen, maar de ontwikkelaar heeft nog geen idee hoe hij de prijzen wilt zetten op Steam en is vrij onduidelijk wat betreft bestaande licentiehouders, of ze ook een key krijgen voor de Steam versie. Ik wacht maar even tot hij het wat duidelijker maakt.

Zou er eventueel interesse zijn in een GoT Artemis lan party?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Dat lijkt me echt wel een leuk spel om te doen, evt via huis over Teamspeak oid.

Ik hou me even aanbevolen voor een sessie, misschien zelfs LAN!

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:38
Ben het spel net toevallig op steam tegen gekomen. Lijkt me echt onwijs gaaf om een keer met een leuke groep te doen! Dus ik houd me aanbevolen :)

Binnenkort op een lan-party waar ik heen ga maar even kijken of er 6 geïnteresseerden zijn (zou toch wel moeten met 100 man aanwezig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 13:17
Haha onwijs lachen, natuurlijk ben ik captain en heb ik een number one aan mijn zijde. Ik zie mezelf al "engage" en "make it so" roepen. Ben geen nerd of zo hoor.... echt niet... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
kutagh schreef op woensdag 04 september 2013 @ 11:39:
Zou er eventueel interesse zijn in een GoT Artemis lan party?
Zeker!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:49
Als iedereen die interesse heeft in een teamspeak internet party mij toevoegt op steam, is dit het eenvoudigst te regelen. Http://steamcommunity.com/id/Kutagh

[ Voor 6% gewijzigd door kutagh op 17-09-2013 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:50
Excuses voor het bumpen van dit topic. Kon geen recentere topic vinden en wilde even mijn ervaring kwijt.
Afgelopen weekend naar een LAN geweest en dit spel ook mogen spelen.
De eerste poging met zijn 7en.
Op de grote televisie onze captain. Ikzelf met de weapons.
Daarna waren we met 1 teveel. Dus toen verdeeld waarbij de 3 naast de captain 2 consoles kregen.
Op dat moment Weapons en Science gekregen wat wel erg fijn samen werkt.

Het geeft ook echt het Star Trek gevoel. Mede ook als je captain er als Picard bij gaat zitten.
Op een hogere moeilijkheidsgraad was het nog prima te doen.

De totale map clearen hebben we een keer 1,5 uur over gedaan en weer een andere poging 45 minuten.

De enige missie die we gaat vonden was die met de scientist en de nebulas. Man wat een zeikerd is die vent zeg en je moet precies goed vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Met de winter in de aantocht lijkt het me leuk om een keer mee te doen met een LAN-party waar Artemis gespeeld wordt. Is er iemand hier die zoiets organiseert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:50
Mijn broer houdt in februari een lan het weekend.
weet alleen niet of ze dan Artemis gaan spelen. Vaak is het dota2 namelijk.
het is wel betaald voor eten en drinken en weet niet of ze iedereen accepteren. Ik hoorde wel dat ze nog mensen er wellicht bij zochten.
Maar voor een enkele keer. I don't know.

Is in Spijkenisse trouwens bij iemand thuis.

[ Voor 14% gewijzigd door Arunia op 29-10-2014 11:19 ]

Pagina: 1