Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoop advies 17" +/- €700

Pagina: 1
Acties:

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-11 11:27
- Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
surfen & games, op het moment speel ik Starcraft 2 en heb ik Aion (F2P) weer uit de kast gehaald.

- Wat mag je laptop gaan kosten?
Probeer het bij de €700 te houden

-Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Nee absoluut niet, het is een desktop vervanger en blijft ook aan het stroom hangen.
Liever wel een laptop die zich goed koel weet te houden.

-Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen Acer, Medion, Samsung. slechte ervaringen en op gevoel vind ik het geen laptop merken.
Wel HP (ondanks naar ervaring koel problemen), Toshiba, Dell, Asus, MSI.

De laptop moet tenminste hebben:
CPU: i5
RAM: 6GB
Disk: geen voorkeur, lijken allemaal groot zat te zijn
SSD: zou leuk zijn als daar ruimte voor zou zijn, wil ik er later of direct misschien nog inbouwen
Scherm: 17"
resolutie: HD is leuk, maar 1600x900 zal voldoen. (ben veel minder gewend)

Wat ik heb gevonden:

Asus R704VD-TY025V-NL

Toshiba Satellite L870-132

Dell Inspiron 17R N7110

Waarom ik deze 3 heb uitgekozen:
Toshiba is eigenlijk de gene waar ik mn ogen op heb. Ik meen alleen dat tegenwoordig AMD het er zwaar onder doet tegenover NVIDIA. Eerder was er een site die je kon gebruiken om diverse VGA kaarten met elkaar te vergelijken. (kon googlen naar bijv. GT610M vs HD7670). Maar die komt niet meer voor in de lijst, dan is of de site weg of komt simpel weg niet meer voor in de resultaten, maar herinner me totaal niet meer welke site het was.

Maar als dan de gekozen Asus met zijn NVidia het net zo goed doet tegenover de Toshiba met de Radeon dan ga ik net zo lief voor de Asus i.v.m. prestatie/prijs verhouding.

De Dell staat er omdat er voor slechts €50 extra al een i7 in zit, plus de GT630M erin gebouwd.

Als m'n slecht onderbouwde theorie klopt kan ik beter iets dieper in de buidel tasten en voor de Dell gaan.
Maar omdat ik dit zelf niet meer kan onderbouwen hoop ik dat jullie mij nog zetje in de goede richting kunnen geven.

Verwijderd

Allereerst: http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html

De GT 610m is baggertraag. Echt, dat die worden verkocht... De GT 630m is een oude chip, de GT 425m om precies te zijn, en de HD 7670m is uit het hoofd vergelijkbaar met de GT 630m.

Zie ook een het Dell Waardebonnen Topic - Deel 2. De waardebonnen vallen op dit moment een beetje tegen. Maar een dell moet je niet uit de pricewatch halen. Bij dell zelf is het altijd goedkoper. € 670 voor de inspiron 17R (niet SE) met i7.

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-11 11:27
Bedankt voor de reactie,

Dit maakt inderdaad de keuze een stuk makkelijker.
De EPP truuk op de laptop is wel gelukt, helaas zag ik geen kortings acties die op de inspiron van toepassing zijn.
Dat kwam uit op +/- € 711,- en vervolgens met een cashback site uit het forumdeel wat je doorgeeft zou er nog eens een extra 8% bovenop kunnen komen (zal worden: € 654,-), alhoewel er duidelijk gemeld word dat er geen garantie op staat scheeld het toch een hoop. (met of zonder korting).