Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:54

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Ik zit hier gigantisch te balen want alle foto's van mijn Samsung Galaxy S2 zijn verdwenen. Foetsie. Pleite.
De laatste backup van m'n internal SD-card is van eind Mei, mooi balen dus.

Maar wat er nu zo gek is, alléén de foto's zijn weg. Verder staat alles nog op de SD-card, inclusief de verschillende folders waar ik foto's in had staan.
Ik had bijvoorbeeld: DCIM\Camera, DCIM\Whatsapp Images, DCIM\Screenshots, etc. Al die folder bestaan nog gewoon, maar er staat niks meer in.

Ik weet echter niet meer hoeveel GB ik nog vrij had op de internal SD-card voordat dit gebeurde, dus ik kan niet checken of ik ook meer ruimte vrij heb, of dat ie de foto's alleen niet laat zien.

Alleen 3 foto's die ik gisteravond heb gemaakt staan in de DCIM\Camera folder.

De pest is ook dat wanneer ik de telefoon aan de computer knoop, de storage geen drive-letter krijgt. Dus data-recovery tooltjes kunnen daarmee direct de prullenbak in.

Een oplossing zal er wel niet zijn, maar ik ben ontzettend benieuwd naar hoe het in vredesnaam kan dat precies alleen alle foto's (en filmpjes) pleite zijn, maar verder niks.
Alles staat er verder nog op. App-backups, data van apps, alle folders. Alles. Behalve de foto's.

Hoe kán dit?!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-11 16:27

FlyEragon

Alien Monkeys

SD kaart eruit halen en met een losse reader proberen ?

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
FlyEragon schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:54:
SD kaart eruit halen en met een losse reader proberen ?
Internal SD-card... Dat kan er niet uit. Ik heb ook een external SD, dat is een losse micro-SD.
Waar de foto's opstaan is de interne 16GB die de SGS2 heeft.

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-11 16:27

FlyEragon

Alien Monkeys

Tjah, data corruptie gebeurt helaas nou eenmaal. Iets misgegaan in de locatie van het mapje op het geheugen b.v

Is dat een echte micro sd kaart verstopt in de telefoon ? Als je het echt wilt kan je dat misschien eruit halen om met recovery tooltjes bezig te gaan. Want ik geloof niet dat de foto's echt verdwenen zijn, daarvoor zou het een low level format moeten uitvoeren op 1 mapje, en dat is vast niet gebeurt.

Is dit misschien niet iets om even te proberen ? Mogelijk krijgt dit tooltje wel toegang tot de interne geheugenkaart ?
http://android-photo-reco...om-samsung-galaxy-s2.html

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Iemand die ik ken heeft dit ook gehad met z'n S2, wel had dat mogelijk verband met een onofficiële update die hij had geïnstalleerd. Gekke was dat de foto's bij hem na een paar dagen weer terug waren uit het niets. Dus het kan ook zijn dat jij dezelfde bug hebt en ze misschien over een tijdje ook weer zichtbaar worden. :)

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:00

Fiber

Beaches are for storming.

Andoid upload je foto's automatisch naar G+, Picasa, Flickr of welke ander foto-site dan ook. Zijn ze daar dan ook weg?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
FlyEragon schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 17:09:
Tjah, data corruptie gebeurt helaas nou eenmaal. Iets misgegaan in de locatie van het mapje op het geheugen b.v
Ja maar hoe kan het dan dat alle folders nog gewoon bestaan?
Is dat een echte micro sd kaart verstopt in de telefoon ? Als je het echt wilt kan je dat misschien eruit halen om met recovery tooltjes bezig te gaan. Want ik geloof niet dat de foto's echt verdwenen zijn, daarvoor zou het een low level format moeten uitvoeren op 1 mapje, en dat is vast niet gebeurt.

Is dit misschien niet iets om even te proberen ? Mogelijk krijgt dit tooltje wel toegang tot de interne geheugenkaart ?
http://android-photo-reco...om-samsung-galaxy-s2.html
Ik draai 4.1 en dit stukje gaat dus niet op:

How to enable USB mass storage on android 4.0 Samsung Galaxy S2

Go to settings on your phone
tap Wireless and network
USB utility, then USB cable connection mode
Connect storage to PC
Turn on USB storage

Kan ook nergens anders die optie vinden :( Ik kan 'm alleen als MTP op PTP device connecten, waarbij in beide gevallen geen drive-letter toegewezen wordt :(
Fiber schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 17:21:
Andoid upload je foto's automatisch naar G+, Picasa, Flickr of welke ander foto-site dan ook. Zijn ze daar dan ook weg?
Dat heb ik niet.

Verwijderd

AzzKickah schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 17:29:
[...]

Ja maar hoe kan het dan dat alle folders nog gewoon bestaan?

[...]

Ik draai 4.1 en dit stukje gaat dus niet op:

How to enable USB mass storage on android 4.0 Samsung Galaxy S2

Go to settings on your phone
tap Wireless and network
USB utility, then USB cable connection mode
Connect storage to PC
Turn on USB storage

Kan ook nergens anders die optie vinden :( Ik kan 'm alleen als MTP op PTP device connecten, waarbij in beide gevallen geen drive-letter toegewezen wordt :(

[...]

Dat heb ik niet.
als je 4.1 draait draai je waarschijnlijk CM10 of een afgeleide daarvan, daar staat ook expliciet bij dat het experimenteel is en dat er heel veel bugs in kunnen zitten. Ik zou er op gokken dat jij een van ongelukkigen bent die getroffen is door een hele vervelende bug.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 17:39:
[...]

als je 4.1 draait draai je waarschijnlijk CM10 of een afgeleide daarvan, daar staat ook expliciet bij dat het experimenteel is en dat er heel veel bugs in kunnen zitten. Ik zou er op gokken dat jij een van ongelukkigen bent die getroffen is door een hele vervelende bug.
Ik draai Resurrection, dat is volgens mij idd een afgeleide van CM10.
Maar het draait verder echt perfect! Alles werkt qua hardware (sensors, GPS, etc) en dit zou echt het allereerste ding zijn wat ik dan tegenkom. Draai deze ROM nu toch al zeker 2 maand.

Merk verder echt helemaal niks van eventuele bugs.

Verwijderd

AzzKickah schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 17:41:
[...]

Ik draai Resurrection, dat is volgens mij idd een afgeleide van CM10.
Maar het draait verder echt perfect! Alles werkt qua hardware (sensors, GPS, etc) en dit zou echt het allereerste ding zijn wat ik dan tegenkom.

Merk verder echt helemaal niks van eventuele bugs.
je kan altijd nog kijken of de bestanden toevallig verborgen zijn oid?

offtopic:
zit er in resurrection wel een national data roaming switch? Zoek namelijk nog een goede Jelly bean rom voor mijn SGS2 :P

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 17:42:
[...]

je kan altijd nog kijken of de bestanden toevallig verborgen zijn oid?

offtopic:
zit er in resurrection wel een national data roaming switch? Zoek namelijk nog een goede Jelly bean rom voor mijn SGS2 :P
Nee ze staan er echt niet meer... :'(

offtopic:
Ik heb hier Data Enabled (duh) en Data Roaming. Data Roaming heb ik uitstaan zodat ie in het buitenland niet roamt. Maar nee dat kan ik volgens mij niet uitzetten voor binnen NL... Wat heb je daar aan dan?

Verwijderd

AzzKickah schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 17:45:
[...]

Nee ze staan er echt niet meer... :'(

offtopic:
Ik heb hier Data Enabled (duh) en Data Roaming. Data Roaming heb ik uitstaan zodat ie in het buitenland niet roamt. Maar nee dat kan ik volgens mij niet uitzetten voor binnen NL... Wat heb je daar aan dan?
offtopic:
voor mij is het nuttig omdat ik dan met telfort gewoon in nederland kan roamen (gebruikt het kpn netwerk) maar zonder dat die rottige R boven staat, ik kan namelijk met de huidige CM10 niet de verbindingskwaliteit zien (G, 3G etc.)

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 17:47:
[...]

offtopic:
voor mij is het nuttig omdat ik dan met telfort gewoon in nederland kan roamen (gebruikt het kpn netwerk) maar zonder dat die rottige R boven staat, ik kan namelijk met de huidige CM10 niet de verbindingskwaliteit zien (G, 3G etc.)
offtopic:
Is daar niet een of andere widget voor dan? Heb je 'm wel alleen op je home-screen natuurlijk..

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Via recovery eens proberen te mounten, om zo met data-recovery tooltjes aan de slag te kunnen?

• ikheetkoen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-07 18:34
Sorry hoor maar het is ook dom dat je een ROM gaat flashen zonder eerst een nandroid te maken / titanium backup... Je weet dat je bij flashen data kan verliezen door een flash die mis is gegaan of iets anders.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:01
ikheetkoen schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 19:24:
Sorry hoor maar het is ook dom dat je een ROM gaat flashen zonder eerst een nandroid te maken / titanium backup... Je weet dat je bij flashen data kan verliezen door een flash die mis is gegaan of iets anders.
Sorry hoor maar zowel via een Nandroid dan wel via Titanium Backup zullen je foto's niet gebackupped worden.

Nickname does not reflect reality

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:44
[...]

offtopic:
Met de micro-sim in een gewone sim-adapter heb ik er geen last meer van...kennelijk heeft die micro-sim een update ofzo.

Toen ik die microsim nog niet had, heb ik framework.jar aangepast zodat Telfort als home-netwerk bezien werd...R was toen dus ook weg :) Dus ook ROMs die dat niet ingebouwd hebben kan je roaming toch uitkrijgen op andere manieren.

[ Voor 7% gewijzigd door maarud op 31-08-2012 19:33 ]

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Najah, de afgelopen 3 maand foto's + filmpjes heb ik niet meer kunnen terughalen helaas. Wekelijks back-uppen vanaf nu wat betreft foto's.
[...]

offtopic:
Bedoelde je dit? :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/40079699/roaming.png
ikheetkoen schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 19:24:
8)7

Wat Brad Pitt zegt dus inderdaad.

[ Voor 35% gewijzigd door AzzKickah op 11-09-2012 19:22 ]

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-11 16:17
For future reference; als je roottoegang hebt kun je met adb ook een image maken van je 'interne sd':

Eerst checken welke partitie/disk je moet hebben. Voorbeeldje:
adb shell mount

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
rootfs / rootfs ro,relatime 0 0
tmpfs /dev tmpfs rw,nosuid,relatime,mode=755 0 0
devpts /dev/pts devpts rw,relatime,mode=600 0 0
proc /proc proc rw,relatime 0 0
sysfs /sys sysfs rw,relatime 0 0
none /acct cgroup rw,relatime,cpuacct 0 0
tmpfs /mnt/asec tmpfs rw,relatime,mode=755,gid=1000 0 0
tmpfs /mnt/obb tmpfs rw,relatime,mode=755,gid=1000 0 0
none /dev/cpuctl cgroup rw,relatime,cpu 0 0
/dev/block/mmcblk1p2 /system ext4 rw,nodev,relatime,barrier=1,data=ordered 0 0
/dev/block/mmcblk1p3 /cache ext4 rw,nosuid,nodev,relatime,barrier=1,data=ordered 0 0
/dev/block/mmcblk1p4 /data ext4 rw,nosuid,nodev,relatime,barrier=1,data=ordered 0 0
/dev/block/vold/179:33 /mnt/sdcard vfat <--------------------------
rw,dirsync,nosuid,nodev,noexec,relatime,uid=1000,gid=1015,fmask=0702,dmask=0702,allow_utime=0020,codepage=cp437,iocharset=iso8859-1,shortname=mixed,utf8,errors=remount-ro 0 0
/dev/block/vold/179:33 /mnt/secure/asec vfat rw,dirsync,nosuid,nodev,noexec,relatime,uid=1000,gid=1015,fmask=0702,dmask=0702,allow_utime=0020,codepage=cp437,iocharset=iso8859-1,shortname=mixed,utf8,errors=remount-ro 0 0
tmpfs /mnt/sdcard/.android_secure tmpfs ro,relatime,size=0k,mode=000 0 0

Daar /dev/block/vold/179:33 afhankelijk is van vold kun je 't beste even kijken welk block device er werkelijk bij de major:minor hoort (179:33).

adb shell cat /proc/partitions

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
major minor  #blocks  name

<snip>
 179       19       1024 mmcblk0p19
 179       20       5359 mmcblk0p20
 179       32    3880960 mmcblk1
 179       33    2000072 mmcblk1p1 <--------------------
 179       34     499975 mmcblk1p2
 179       35     250075 mmcblk1p3
 179       36    1128068 mmcblk1p4

Bij voorkeur reboot je nu naar een recovery-image waar je ook root-access hebt, dan is de partitie in kwestie niet mounted.

Vervolgens pull je simpelweg de block device:
adb shell pull /dev/block/mmcblk1p1

Het zou kunnen zijn dat dit niet werkt op Windows (kan ik even niet testen), het beste kun je dan even een Linux-livecd booten (Santoku heeft de Android SDK installed).

En dan heb je een image waar je een hoop recoverytooltjes op kan loslaten (Testdisk bv.). Of het in het geval van TS nog zin heeft is moeilijk te zeggen, da's afhankelijk van hoeveel je in de tussentijd naar de storage hebt geschreven.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Thralas schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:20:

En dan heb je een image waar je een hoop recoverytooltjes op kan loslaten (Testdisk bv.). Of het in het geval van TS nog zin heeft is moeilijk te zeggen, da's afhankelijk van hoeveel je in de tussentijd naar de storage hebt geschreven.
Hmm da's jammer.. Ik heb net vandaag een andere ROM geflashed via Odin en de internal SD geformatteerd. Ik had al geaccepteerd dat ik die 3 maand foto's nooit meer terug zou zien.. Helaas...

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik heb zelf Dropbox met camera uploads aan staan. Elke foto die ik maak wordt via wifi gesynct naar mijn dropbox folder. Wat er ook met mijn toestel gebeurt, de foto's heb ik (vrijwel) altijd direct veilig.

Heb je nu niets aan, maar misschien handig voor in de toekomst :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• silitek
  • Laatst online: 22-11 07:57

silitek

Tubes Only

janvanduschoten schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:57:
Ik heb zelf Dropbox met camera uploads aan staan. Elke foto die ik maak wordt via wifi gesynct naar mijn dropbox folder. Wat er ook met mijn toestel gebeurt, de foto's heb ik (vrijwel) altijd direct veilig.

Heb je nu niets aan, maar misschien handig voor in de toekomst :)
Juist..same here. Voor de TS flash terug naar je vorige rom je weet maar nooit. ;)
Of stock

[ Voor 1% gewijzigd door silitek op 12-09-2012 15:18 . Reden: toevoeging ]

Tubes....It's what make music music!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
silitek schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:04:
[...]

Juist..same here. Voor de TS flash terug naar je vorige rom je weet maar nooit. ;)
Of stock
Die snap ik ff niet..? Waarom zou ik terugflashen naar mn vorige rom?

Ik draai nu stock.

• silitek
  • Laatst online: 22-11 07:57

silitek

Tubes Only

AzzKickah schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:31:
[...]

Die snap ik ff niet..? Waarom zou ik terugflashen naar mn vorige rom?

Ik draai nu stock.
Doel op het feit dat ik ook weleens dingen kwijt was..met custom.
Terug naar stock en daar waren mijn (verborgen) files weer.

Onder het mom van, ik heb wel gekkere dingen meegemaakt. ;)
Gezien je reactie en weer op stock inmiddels gaan die vliegen voor jou niet op, dus.

Tubes....It's what make music music!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
silitek schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:08:
[...]

Doel op het feit dat ik ook weleens dingen kwijt was..met custom.
Terug naar stock en daar waren mijn (verborgen) files weer.

Onder het mom van, ik heb wel gekkere dingen meegemaakt. ;)
Gezien je reactie en weer op stock inmiddels gaan die vliegen voor jou niet op, dus.
Nee nee, die foto's zijn echt pleitos. Heb de hoop al opgegeven :) :'(
Pagina: 1