Hoe warm mag een athlon 550 proc worden?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:42
ik wil mijn fsb namelijk wat hoger zetten zodat ie de 605 haalt;
dus een fsb van 110mhz (heb het al geprobeerd en werkt goed, maar ik ben benieuwd hoe warm ie mag worden)

Verwijderd

vertel eerst eens hoe warm ie was voor het opklokken en hoe warm ie wordt na het overklokken. Die AMD wordt overigens wel snel warm. Wat is je huidige cpu koeling??
Waarschijnlijk een standaard met 2 fans???
605 zal dan nog niet veel problemen geven. Maar als je hoger wil (en dat wil je), moet je eens overwegen om te investeren in extra cooling. Als je een big tower hebt kun je voor weinig geld er een 12 cm fan bijplaatsen. (kan in kleinere kast ook wel maar ben je beperkter in de afmetengen en de plaats waar je hem zet)oops het gaat hier onweren en mijn overspanningsbeveiliger zit er nog niet op!!!!

Mzl Sjeiko

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
over het algemaaen zou ik zeggen niet verder dan 50 C algemeen voor processoren. die metertjes van de bios en of progje in windows geven niet de echte temp in/op de core aan, die wordt wel 100 C kun je dus niet aanraken :). maar 60-70 kan ook wel maar dat raad ik je alleen niet aan

• goodfella
Ik heb al een big tower met 2 extra fannetjes

en op mijn cpu zit inderdaad 2 fans
hij is gemiddeld ongeveer 54 graden
is dat normaal?

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Nee vind ik niet normaal.. ik heb een 500@750
.25 met 1/2 cache..
met een fixe alphacooler en een hoop ventilatoren in de case.. en hij wordt 35c :)

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• goodfella
Hoe kan dat dan?
Er is genoeg koeling in mijn kast
Weet iemand een oorzaak?

• goodfella
Ik heb het programmaatje testcpuid gebruikt en er staat dat mijn athlon 554mhz i.p.v. 550 mhz. Zou het in principe een 500 athlon zijn die ze hebben OC'd naar 554?

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:35
Kan dat er ook niet aan liggen wat voor besturingssysteem je gebruikt? Ik dacht dat windows NT je processor "uitzet" als er niks gebeurd, en bij windhoos 98 blijft hij gewoon doordraaien, ookal wordt er niks gedaan.

weet niet hoe dit heet, maar er zal ook wel een of andere term voor zijn

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 15:47
Dat heet IDLE :)

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Dat heet inderdaad IDLE.. en voor win98 zijn er ook programma'tjes voor.. bv. CPUIDLE..
perfect klein ding.. heb ik altijd draaien..

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• goodfella
ik heb mijn comp vaak aanstaan
niet 34 uur maar wel van 's ochtends tot 's avonds. is die 54 graden dan ook normaal?

• Daan
  • Laatst online: 08-09 22:52
Nee man, veel te warm.

Ga eens met je hand in de kast en 'voel' hoe de airflow is in de kast, als het goed op de proc is gericht enzo dan vink het raar.
Bdw. dat 554 MHz is normaal ik heb een PIII 450 en die geeft aan dat ie op 452 MHz loopt dus dat maakt nie uit.
Wat een goed progje is, is MotherBoard Monitor. Ik kan het je wel ff sturen als je dat wilt, no problem. Je ziet dan constant de temp in de tasktray rechts onder, wel handig. Je kunt ook een alarm instellen enzo als de proc te warm wordt.
Ik heb mijn computer dag en nacht aanstaan en die van mij loopt op 504 Mhz: kast dicht = 39 C, kast open = 34 C...

Dus ja wel raar...

Poe lange reply.. :P

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-07 09:37

MF

Take a Seat

Jou CPU wordt wel erg warm 40 graden is voor mij toch wel het maximum.

Mijn 550@700 wordt MB 28 CPU 31/32 (ik heb twee metertjes) bij een kamertemp van 27 graden. Als ik de airco aansmijt wordt het zelfs nog koeler. Maar ik heb dan ook 3*12 cm 4*8 cm 1*9 cm en een Global Win Vos 32 in de kast hangen. (met DPC draaiende)
Pagina: 1