Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• DuReal
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-12-2021
Hallo,

Ik heb sinds een week mijn eerste smartphone: een HTC one S.
Mooi ding echter: het duurt regelmatig 1 minuut of langer (heb dit getimed) om een internetpagina te laden of om een app waarvoor internet nodig is op te starten. Ik heb dit op meerdere netwerken via WiFi geprobeerd (3g gaat pas over 3 weken in).

Omdat dit mijn eerste smartphone is weet ik niet of dit normaal is maar ik vind het zeer hinderlijk. Wat denken jullie? Terug naar de winkel?

gr. Wouter

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:49
1. Heb je al de laatste firmware?

2. Wij hebben een D-link (300Mbps) router en een Netgear (54Mbps) router en via de D-link zijn laptops het snelste, terwijl smartphones via Netgear sneller werken. Verbinding valt soms zelfs weg bij de D-link op een smartphone. Dus kan misschien ook aan je router(instellingen) liggen.

3. Ook is het belangrijk dat als je een statisch ip gebruikt je het netwerk prefix goed hebt ingevoerd op je smartphone. Dit kan veel schelen.

4. Zit je klepje (waar de sim-ingang achter zit) goed op de smartphone? Misschien een keer eraf halen en erop doen. Iemand in het HTC One S topic had ook problemen met zijn netwerk en is langs de winkel om een ander klepje op zijn One S te zetten. Toen had hij opeens beter bereik.

5. Misschien moet je je bericht in het eerder genoemde topic plaatsen: [HTC One S] Ervaringen & Discussie

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:14
Zeker niet normaal. Zelf een One X maar voorheen een HTC Desire en beide werken prima en direct met WiFi en zeker geen vertraging.

Check eerst of je alle updates binnen hebt voor de One S.
Instellingen --> Info --> Software Updates.

Zet het Wifi Beleid op Nooit
Instellingen --> klik op Wi-Fi tekst (niet op het aan/uit knopje) --> Klik rechtsboven op de knop met de 3 puntjes en kies voor Geavanceerd --> Kies bij Tijdens de slaapstand Wi-Fi ingeschakeld houden op NOOIT en als test kunt je een vinkje zetten bij Beste Wi-Fi prestaties zetten.

Werkt het dan nog niet de bestaande verbinding eens verwijderen en opnieuw aanmaken.
Laatste stap zou een totale reset doen naar fabrieksinstellingen en testen of het dan ook gebeurt. Mogelijk een app of instelling die dit veroorzaakt.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:50
Wat is regelmatig en geef eens een voorbeeld van een pagina

Strava

• DuReal
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-12-2021
Inmiddels heb ik de instellingen op "Beste Wifi prestaties" gezet en nu is ie gewoon snel. Bedankt voor jullie hulp!