Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Dune 2000

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Da_Poncho
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21-05 22:16
Er is iemand druk bezig (geweest) met het overzetten van Dune 2000 naar het http://open-ra.org/ systeem.

Ziet er erg mooi uit, misschien dat sommige hier willen helpen, hij heeft het namelijk open gemaakt:

http://forum.dune2k.com/t...lementation-of-dune-2000/

Werkt deze afbeelding (het is een voorbeeld van een hogere resolutie)?

------------------ edit

Er wordt ook nog steeds gesleuteld aan het maken van editors, zoals een map editor en campaign editor. Hier meer informatie: http://forum.dune2k.com/topic/23814-release-d2k-toolkit/

Da_Poncho wijzigde deze reactie 31-08-2012 13:43 (25%)

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 16:53
De afbeelding werkt iig niet. Waarschijnlijk staat die geblokkeerd achter het forum?

Klinkt voor de rest wel erg goed. Eerlijk, heb ik Dune 2000 nooit gespeeld. Maar vind het altijd fantastisch wanneer het opnieuw verbeterd uit wordt gebracht.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 13:47
Dune 2000 was leuk :), maar lang niet zo geweldig als Dune 2 ondanks dat het grafisch mooier was.
Maar er nieuw leven in blazen zie ik wel zitten !.

• Da_Poncho
Ik heb de afbeelding gehost op tinypic nu.

Het is echt een verademing dat je het spel op native resolutie kan spelen. Het spel was namelijk 640 bij 480... echt klein.

• Domokoen
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 14:06
Leuk idee. Dune 2000 was erg goed speelbaar, eigenlijk bijna Dune 2 maar met moderne besturing. Niet zoals EBFD...

• Da_Poncho
Ik ben blij dat er nog zo veel mensen zijn die Dune 2000 ook leuk vinden. Misschien wel te veel, want de website met informatie over Opend2k lag net eventjes plat. :)

Alles jullie Opend2k willen proberen. Op deze link: http://openra.res0l.net/download/win/

Dan versie 20120825-2 (4.6 MB) downloaden en in het spel zelf de mod Dune 2000 downloaden.

Je kan ook tegen elkaar spelen (via internet). Dat klinkt niet speciaal maar bij de echte Dune 2000 ging dat erg moeilijk.

Da_Poncho wijzigde deze reactie 31-08-2012 13:59 (16%)

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Nu online
Dit was het eerste spel wat ik echt elke dag uren gespeeld heb, mooi om te zien dat er nog iemand mee bezig is.

• MrBubbles
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 04:37

MrBubbles

Ik mis je

Wauw :o Een van de weinige games die ik echt uren achterelkaar gespeeld heb tijdens mijn zomervakantie. Van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat ben ik in de weer geweest met dit spel. Super om te zien dat er fans zijn die hier mee bezig zijn! Hulde!

I didn't ask for this, I was chosen.

• lolgast
  • Registratie: november 2006
  • Nu online
Ik weet nog dat ik van dit spel tijdens schooltijd (basisschool) de basis van de tegenpartij tekende zoals ik die 's ochtends vroeg snel had gezien, om zo een tactiek te bedenken om de vijand te verslaan :D

• williewonka03
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 26-05-2018
is het al iemand gelukt om het te installeren? het ziet er aardig ingewikkeld uit, ga het als ik thuis ben maar eens proberen

• Blue_Fear
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 07-02 19:13
Nice, heb dit ook doodgespeeld. Bij de ingangen maximaal turrets en dan in je basis je leger opbouwen :)

• djunicron
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 03-05 02:58

djunicron

*click-swoosh-thud*

Was inderdaad een goede game. Helaas niet "perfect", want in mijn herinnering was de enige valide tactiek een beetje een basisverdediging bouwen en een steamroll leger opzetten.

Niet dat daar iets mis mee was voor die tijd, maar tactisch was het spel niet zo uitgebreid als we tegenwoordig gewend zijn van b.v. SC2. Dat neemt niet weg dat Dune 2000 gewoon keihard plezier was met de drie afwijkende facties en alle wormenpret die er te beleven was.

Misschien inderdaad weer eens gaan spelen, kijken hoe het de tand des tijd heeft overleefd.

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 13:47
Dune is en blijft een klassieker zowel de boeken als de games zijn echt geweldig.

• Chief
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 15:00
Ik heb boeken nooit gelezen. Moet ik wellicht dus even doen. Heb me nl op basisschool met een vriendje eindeloos vermaakt met Dune en Dune 2. We konden die alleen op de PC van zijn opa spelen want die had toen een top of the bill PC ;D

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• Alpha_Delta
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 21-06-2013
Oh ik kan mij nog wel herinneren dat ik dune 2000 kocht n.a.v. een artikel in de pc gameplay.
Al heel lang niet meer kunnen spelen dit spel, zal eens kijken of ik hem weer werkend krijg op m'n oude pc.

House harkonnen!

Bedankt voor de tip!

• Tennisbal
  • Laatst online: 21-04-2018
Yesyesyes, briljant spel. Veel gespeeld via lan en tegen de freaks online die me afmaakten :p moeilijk met hamchi enzo.

Straks even proberen :) dank

• scorpie
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23-05 23:30

scorpie

Supra Addict

Nice! Een Dune 2000 remake :)
Helaas gaat de epicness van Dune 2 nooit gehaald worden doordat alle elementen die het zo episch maakte allemaal technisch achterhaald zijn (1 unit per keer kunnen selecteren etc..), maar ik ga dit wel weer spelen :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Tennisbal
quote:
scorpie schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 10:45:
Nice! Een Dune 2000 remake :)
Helaas gaat de epicness van Dune 2 nooit gehaald worden doordat alle elementen die het zo episch maakte allemaal technisch achterhaald zijn (1 unit per keer kunnen selecteren etc..), maar ik ga dit wel weer spelen :)
Hehe gelukkig is dat eruit :) dune is multiplayer verschrikkelijk vet

• DeBolle
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 17:17

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

De boeken, de film, de serie, de games ...ik vrees dat ik mijn leven meer tijd heb besteed aan Dune gerelateerde zaken dan wat dan ook! Dune2K had prachtige cutscenes die echt volwaardig de gehele sfeer van Dune en Dune II verbeterden. Het screenshot roept meteen alle herinneringen op, goed plan!

Specs

• scorpie
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23-05 23:30

scorpie

Supra Addict

quote:
tennisbal schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 10:46:
[...]

Hehe gelukkig is dat eruit :) dune is multiplayer verschrikkelijk vet
Het had toch zeker wel wat hoor. Je hele scherm horizontaal met 1 rij, danwel verticaal met 1 kolom gevuld met op iedere 'tile' een tank, en zo tile voor tile aanvallen. En toen kwam ineens de sandworm met dat toffe muziekje en moest je al je eenheden 1 voor 1 allemaal op solid rock krijgen.. dat was pas epic. :)

* scorpie hoort de 'aanval tune' nu nog in z'n hoofd :9

edit: YouTube: Frank Klepacki - Dune 2 Combat Music _/-\o_

scorpie wijzigde deze reactie 15-09-2012 11:28 (9%)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Tennisbal
Nog niet getest, is het ondertussen snel en eenvoudig(er) te installeren en te testen? En multiplayer al mogelijk?

• Bundin
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online

I like bacon!

• Tennisbal
Vorige week dune even getest. Ziet er leuk uit maar ik vind het (nog?) niet lekker spelen. Wat is jullie ervaring?
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True