Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor universiteit

Pagina: 1
Acties:

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-11 09:43
Mijn zus is op zoek naar een laptop voor de universiteit. Deze laptop moet makkelijk mee te nemen zijn. Hij moet dus licht zijn, maar ook compact. Hierdoor denken wij dat de laptop tussen de 13 en 14,1 inch moet zitten. De accuduur van de laptop moet ook goed zijn.

Uit verschillende berichten heb ik al eerder gelezen dat een acer niet aan te raden is. Ze bezuinigen op de accu en behuizing dus acer valt af. Verder weet ik niet welke merken goed zijn, suggesties zijn dus zeker welkom.

De laptop wordt gebruikt voor tekstverwerken, browsen, filmpjes kijken en andere dagelijkse dingen. Is hier dan een intel core i3 voor nodig, of kun je al gauw een i5 nemen? De grafische kaart is dus minder van belang.

Dit alles moet rond de €500,- kosten.
Ik zie de reacties tegemoet ;)

EDIT: Eis ik teveel voor het budget, gezien de weinige (geen) reacties?

[ Voor 4% gewijzigd door Daiov97 op 31-08-2012 15:01 ]

• Daiov97
Niemand?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
1. Gebruik de zoekfunctie... dit is alleen deze week al tientallen keren langs gekomen
2. Kijk in de BBG, daar staat ook wat je zoekt.

Daarnaast heb je zelf naar mijn idee nog niet echt goed gezocht.

• Daiov97
johnkeates schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 17:36:
1. Gebruik de zoekfunctie... dit is alleen deze week al tientallen keren langs gekomen
2. Kijk in de BBG, daar staat ook wat je zoekt.

Daarnaast heb je zelf naar mijn idee nog niet echt goed gezocht.
Dan is je idee verkeerd. Ik heb juist te veel gezocht, waardoor ik het niet meer weet. Die dell vostro v131 leek me wel wat, maar buiten budget. Verder hadden we deze nog op het oog:

Sony Vaio SVE1111M1EP.NL3 Notebook
HP Pavilion DM1-4110SD Notebook
Acer Aspire ONE 756-877B2_
Lenovo Thinkpad EDGE
Toshiba Satellite C855-111 laptop 2,1 kg
Toshiba Satellite L830-11M

Hier zaten ook kleinere varianten tussen, en een acer. Die acer valt dus al af.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb hier al een jaar of drie een acer timeline 3810T en die bevalt mij perfect voor office taken en soms een filmpje. De accu gaat nu nog steeds een uur of 5-6 mee. Ook is de bouwkwaliteit van deze acer hoger dan die van de V131.

Verwijderd

Ik vat inderdaad de aversie tegenover acer niet. Vroegah leverde acer inderdaad shit, maar die tijd lijkt redelijk voorbij. Als ik de top 5 ergste laptops van de afgelopen paar jaar moet samenstellen zit daar geen enkele acer bij. Wel veel dell en sony.

• xenne
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-01-2022
de universiteit in kwestie zal waarschijnlijk wel een notebookactie hebben waar je voordelig een laptop kan aanschaffen. bij ons bijvoorbeeld is het dit jaar de vostra 3360 voor €540 (inclusief 3 jaar garantie on site). informeer je daar eens over bij je plaatselijke unief

• Daiov97
Het probleem is dat mijn zus nog niet op die universiteit zit. Ze gaat niet dit jaar, maar volgend jaar naar de universiteit (als het goed verloopt) Ze wil deze laptop echter ook dit jaar alvast gebruiken.

• Daiov97
Hallo, nog steeds geen laptop. Omdat het geen haast had, hebben we het uitgesteld.

Nu zien we deze laptop, vanaf 26-09 in de aanbieding bij de aldi:
Medion Akoya S4214

De specificaties zijn volgens mij niet verkeerd:

- 36 cm 16:9 breedbeeldscherm met HD-resolutie 1366x768
- 500 GB harde schijf + 32 GB SSD
- 4 GB RAM werkgeheugen
- WiFi b/g/n
- gigabit LAN
- ingebouwde webcam, kaartlezer en bluetooth 4.0
- 4 cellen Li-ion accu
- inclusief extra 3 cellen accu in wissellade
- tot 9 uur draadloos mobiel
- gewicht: ca. 2 kg (beide accu’s)
- Windows 7 Home Premium 64 Bit
- afmetingen: ca. 33.8x24.2x2.2 cm

Is dit wat? Of is Medion een slecht merk?

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

Tot circa 9 uur mobiel? Klinkt wel érg ambitieus. Zoals vrijwel altijd bij Medion ziet hij er op papier in verhouding tot de prijs goed uit. Ik ben echter bang voor de bouwkwaliteit, algehele afwerking en vermoedelijk een slecht scherm.

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• Daiov97
Die 9 uur accuduur zal wel overdreven zijn. Het probleem van deze laptop is echter dat er geen reviews zijn..
Pagina: 1