Tweakers,
Ik ben bezig met het opzetten van een draadloos netwerk voor bezoekers. Het is de bedoeling dat bezoekers alleen kunnen internetten en niet bij de andere apparaten in het netwerk kunnen komen. Alles werkt alleen kan ik niet met meer als 2 apparaten het internet op. De derde die verbind kan niet internetten. Het apparaat krijgt wel een IP adres van de DHCP maar internetten lukt niet. Ook als ik een laptop op één van de 4 LAN poorten aansluit kan er geen verbinding met internet gemaakt worden op het derde apparaat.
Apparatuur die ik hiervoor gebruikt heb:
Router – Fortigate
VLAN 10 interface aangemaakt met adres 10.1.1.1
3Com Baseline Switch 2948-SFP Plus
Alle poorten hebben VLAN 1 Untagged behalve poort 36
Poort 12 heeft daarnaast VLAN 10 tagged
Poort 36 VLAN 10 untagged
TP-Link WR1043ND Wireless Router
Zorgt voor DHCP in de 10.1.1.x range
De Fortigate LAN poort is verbonden met Poort 12 op de switch
Poort 36 op de switch is verbonden met een LAN poort op de TP Link
Waar kan het aan liggen dat ik maar met twee PC’s het internet op kan? Ik heb helaas geen andere draadloze router die ik kan testen.
Graag jullie hulp.
Ik ben bezig met het opzetten van een draadloos netwerk voor bezoekers. Het is de bedoeling dat bezoekers alleen kunnen internetten en niet bij de andere apparaten in het netwerk kunnen komen. Alles werkt alleen kan ik niet met meer als 2 apparaten het internet op. De derde die verbind kan niet internetten. Het apparaat krijgt wel een IP adres van de DHCP maar internetten lukt niet. Ook als ik een laptop op één van de 4 LAN poorten aansluit kan er geen verbinding met internet gemaakt worden op het derde apparaat.
Apparatuur die ik hiervoor gebruikt heb:
Router – Fortigate
VLAN 10 interface aangemaakt met adres 10.1.1.1
3Com Baseline Switch 2948-SFP Plus
Alle poorten hebben VLAN 1 Untagged behalve poort 36
Poort 12 heeft daarnaast VLAN 10 tagged
Poort 36 VLAN 10 untagged
TP-Link WR1043ND Wireless Router
Zorgt voor DHCP in de 10.1.1.x range
De Fortigate LAN poort is verbonden met Poort 12 op de switch
Poort 36 op de switch is verbonden met een LAN poort op de TP Link
Waar kan het aan liggen dat ik maar met twee PC’s het internet op kan? Ik heb helaas geen andere draadloze router die ik kan testen.
Graag jullie hulp.