Toon posts:

Samenstellen PC grafisch en muziekproductie +- 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik wil graag zelf een pc samenstellen om daarmee muziek te kunnen produceren en bewerken, maar die daarnaast ook geschikt is voor grafische bewerking. Ik in een ver verleden zelf PC's samengesteld, maar werk nu al jaren via laptops (heb zowel een netbook als n Mac).
Ik wil nu echter mijn muziek activiteiten en grafische activiteiten op een desktop gaan doen, omdat dat nu eenmaal prettiger werkt met een groot scherm en het ook beter is voor de concentratie :-)

Op het systeem zal CS5 gaan draaien en daarnaast ook enkele muziekprogramma's waaronder Ableton.

Ik heb vragen over de te gebruiken type en merk componenten en welke (online) winkels jullie me aanraden om het systeem samen te laten stellen.

Wil graag max 1000 euro uitgeven als dat lukt, want de muziek randapparatuur naast de PC kost ook een aardig zakcentje..

Ik zit aan de volgende componenten te denken.
8 GB Ram intern geheugen
Intel i7 processor
Solid State hardeschijf voor mijn besturingssysteem en belangrijkste data
750 GB - 1TB harde schijf voor overige data
Videokaart
24 inch beeldscherm
Goede koeler (zo laag mogelijk geluidsniveau van belang, dus water gekoeld??)

Externe USB geluidskaart en overige muziek specifieke randapparatuur weet ik al, dus daar zijn geen suggesties voor nodig.

Zie jullie suggesties graag tegemoed!! Dank alvast voor de hulp!

Gr Seré

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
- Afuture.nl is een zeer goede winkel, heel goede communicatie via email, draaien niet rond de pot en de voorraad nummers op hun website zijn altijd up-to-date en komen vaak als eerste uit als je alles vanuit 1 winkel koopt (en laat assembleren - 50 euro extra bij afuture)

- waterkoeler is zeker niet zo stil als je denkt ;)

btw:
- zal je overklokken? (niet, weinig, veel?)
- wil je er ook mee kunnen gamen (op hoge graphics)?

[ Voor 14% gewijzigd door SmokingCrop op 31-08-2012 11:28 ]

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-05 23:51

amas

Law of Nature: Chaos

Ik heb nu dit voor je samengesteld op basis van je beschrijving en wensen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 71,90€ 71,90
1Dell Ultrasharp U2412M Zwart€ 239,-€ 239,-
1Fractal Design Core 1000€ 29,99€ 29,99
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 31,80€ 31,80
1Intel Core i7 3770 Boxed€ 265,-€ 265,-
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 33,45€ 33,45
1Samsung 830 series 128GB€ 93,99€ 93,99
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 39,99€ 39,99
1Asrock H77M€ 69,45€ 69,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 874,57

Dit kun je bij 4AllShop krijgen voor €920. Hier komt dan nog €50 assemblagekosten overheen. Zoals je ziet heb ik er geen videokaart in zitten omdat dit niet nodig is voor wat jij beschrijft. Ten minste, met grafische bewerking neem ik aan dat je Photoshop bedoelt? Voor Photoshop is een grafische kaart namelijk niet nodig (de IGP van de i7 is krachig genoeg) en muziek maken is ook meer gericht op de CPU.
Wil je per se een grafische kaart hebben, dan zal ik eens kijken waar ik concessies kan maken.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Verwijderd

Hij wilt videobewerking doen met adobe after effects cs5, en niets is meer irritant dan een zwaar laggende after effects, en zeker als je 6 uur render tijd hebt voor 30 seconden film :P nu er in prijzen verlaagde amd videokaarten erg redelijk zijn kan je die nemen?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Goede koeler (zo laag mogelijk geluidsniveau van belang, dus water gekoeld??)
Neem gewoon een goede luchtkoeler. Als je het echt stil wil hebben moet je aan een custom setje ipv standaard spul en custom past niet binnen je budget.

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-05 23:51

amas

Law of Nature: Chaos

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 20:54:
Hij wilt videobewerking doen met adobe after effects cs5, en niets is meer irritant dan een zwaar laggende after effects, en zeker als je 6 uur render tijd hebt voor 30 seconden film :P nu er in prijzen verlaagde amd videokaarten erg redelijk zijn kan je die nemen?
Aha, kijk dat had hij er niet bij gezet. Ik had al een HD7770 GHZ op het oog voor ~€100,- maar dat tilt het bedrag al naar €1100,-.
Qua concessies doen heb je eigenlijk twee keuzes.
1) Laat de SSD vallen, maar dit kost je heel veel snelheid.
2) Neem een 23" monitor als de pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart. Het is niet heel veel kleiner maar wel 16:9 ipv 16:10.

Als je een grafische kaart neemt zal je denk ik ook een iets zwaardere voeding moeten nemen. pricewatch: Corsair Builder CX430 V2.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Verwijderd

Topicstarter
thanx guys voor jullie reacties en voorstellen!
Ik heb nog wat ruimte in mijn budget, dus ziet niet muurvast aan die 1000 euro.

graag dus nog een suggestie voor een betere koeler en grafische kaart.

- ga trouwens niet overklokken
- gamen zal ik ook niet snel doen op deze pc
- ga geen video bewerken

echt vooral muziekproductie en fotobewerking

nogmaals dank!!

Sere
(een zij *O*)
Pagina: 1