Werkplekken verlengen via IP

Pagina: 1
Acties:

• Un_Rated_NL
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-09 20:49
Hallo

Voor een bepaalde toepassing is het de bedoeling dat pc's in een ruimte komen te staan en dat die dan verlengt worden naar de betreffende werkplek

Het gaat hier om 1 pc per werkplek. en het is niet nodig om meerdere pc's per werkplek beschikbaar te maken.

De reden van de verplaatsing van de pc's is een centrale plek voor de pc's om zo met de warmte weg te zijn en stof verplaatsing (geconditioneerde stof arme ruimte)

De pc's worden gebruikt voor test doeleinden en afstel doeleinden. De applicaties zijn grafisch niet zwaar en de beeldschermen zijn allemaal met vga aangesloten.
De benodigde aansluitingen zijn:
- VGA
- Muis/Toetsenbord (usb of ps/2 maakt niet uit)
- 3x rs232 (minimaal, ideaal situatie 4x)

De rs232 signalen zijn realtime ivm de testdoeleinden waarvoor het gebruikt wordt. Het omvallen van signalen moet voorkomen worden. dit om de registratie van de signalen die nodig zijn voorbepaalde testprocessen.

De verlenging van de plekken is ongeveer 45m en het gaat om 20 werkplekken

zijn hier goeie oplossingen voor?
Het word elke dag gebruikt dus het moet een degelijke oplossing zijn waarbij betrouwbaarheid belangrijk is.

Ik heb rondgezocht op tweakers en ik kon geen geschikte oplossing vinden. Dit leek mij de meest geschikte plek voor het plaatsen van de vraag.

Het gaat hier om een orientatie naar de mogelijkheden voor deze 'probleem stelling'

• Brabix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-06 17:49
Je zou voor toestensbord / muis / vga kunnen kijken naar KVM extenders. Bijvoorbeeld
http://www.aten.com.tw/KVM-Extender.htm

Wat betreft de RS232 zou je een serial port server kunnen overwegen

http://www.perle.com/products/Terminal-Server.shtml

Verwijderd

Deze zijn ook behoorlijk stabiel en profi: http://www.blackbox.nl/nl-nl/1447/IP-Enabled-KVM-Switches. Wel prijzig...

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zou je niet beter overwegen die 20 werkstations/PC's te vervangen door één fatsoenlijke Terminal Server en er dan van dit soort thin cliënts aan te hangen?

Stroomverbruik van 20 PC's zit je in geval van een lichte applicatie niet op te wachten volgens mij en serialports kún je via USB laten lopen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Kun je niet een terminalserver opzetten en dan met thinclients werken? Dan kun je een USB>rs232 kabeltje gebruiken...

Shit, wimmel_1 is me voor;)

• Un_Rated_NL
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-09 20:49
Thanks voor de reply's

Hier kom ik al weer een stuk verder mee!

Verwijderd

Kleine thin clients werken zonder ventilator. Je kan ze in een IP65 waterdichte doos doen, en met wartels de kabels naar buiten brengen.

Zijn ze stof / watervrij.

Eventueel een server neerzetten in de "verre" plek.

Is de makkelijkste en goedkoopste oplossing.
Pagina: 1