Toon posts:

HDD niet gevonden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heej allen,

Heb zojuist nieuwe pc in elkaar gezet met de hardware van de laatste 'tweakers high-end gamesysteem' (reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2012), en alles is verder prima verlopen, maar loop tegen het volgende aan.
Ik heb dus een SSD ( Samsung 830 series 128GB) en een HDD ( Seagate Barracuda ST2000DM001, 2TB), en in de BIOS worden beide drives gevonden. Heb daarna windows 7 geïnstalleerd op de SSD kaart, maar nu kan ik in windows de HDD niet meer vinden.

Heb SSD en HDD op respectievelijk SATA0 en SATA1 aangesloten (beide 6 gb/s slots), en vraag me af of jullie me kunnen helpen waar het probleem zit? Alvast bedankt!

Michiel

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 21:52
Waar heb je gezocht in Windows?
Heb je de "OM FAQ" gelezen?

[ Voor 6% gewijzigd door Jimster op 31-08-2012 01:37 ]

Verwijderd

Je hebt je SSD mogelijk op de extra 'neppoorten' aangesloten. Je hebt maar twee échte SATA/600 poorten dat zijn de witte. Verder hebt je 4x échte SATA/300 die zijn zwart. De grijze poorten zijn zogenaamd SATA/600 maar kunnen die bandbreedte in de praktijk niet leveren. Ik raad aan dat je deze poorten niet gebruikt en liefst in het BIOS ook geheel uitschakelt. Zeker als je ze niet nodig hebt omdat je met de echte poorten door de chipset geleverd ook al een heel eind komt.

Dus als je je SSD nu op de grijze poorten hebt aangesloten: zet ze op de witte poorten die boven de vier zwarte zitten. Als je beide kabels wél in de witte poorten hebt zitten kan het zijn dat je bijvoorbeeld kabelproblemen hebt. Dit kun je eenvoudig uitproberen met een andere kabel. Probeer ook eens andere poort.

Als je de schijf weer ziet, raad ik aan dat je HDtune gebruikt om de SMART informatie uit te lezen. Dit kun je doen op het Health tabblad van de standaard (gratis) versie. Maak daar een screenshot van en post die hier.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2012 01:55 ]

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:10

MsG

Forumzwerver

Heb je de HDD al wel geformatteerd? Kijk eens in schijfbeheer.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:35

Bolletje

Moderator Harde Waren
SATA 0 en 1 komen van de chipset af.

En wat MsG zegt inderaad, kijk eens bij schijfbeheer of je hem daar ziet. Omdat je nu Windows hebt geïnstalleerd op de SSD is de harde schijf nog niet geformatteerd en gepartitioneerd.

Verwijderd

Jullie zijn iets scherper dan ik rond deze tijd. :P
Pagina: 1