Antec 302 Front Panel Audio probleem

Pagina: 1
Acties:

• bermuda1980
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:15
Beste Tweakers,

Allereerst sorry voor de vage topictitel. Het probleem is het volgende:

Ik heb een Creative Fatality headset (ook twee andere headsets geven dit probleem) aangesloten op mijn aansluitingen (mic&headphones) aan de voorkant van mijn Antec Three Hunderd Two. Op het moment dat ik bijvoorbeeld Spotify heb aanstaan (kan ook een serie of w/e zijn, als het maar geluid geeft ;)) dan geven mijn gesprekspartners op Skype aan dat zij dat kunnen horen. Dit is zelfs als ik de mic van mijn koptelefoon mute (via het draadje). Ik zie dan ook bij instellingen (van skype) dat mijn microfoon aangeeft dat hij geluid opvangt. Ik heb mijn front panel audio header losgemaakt van het moederbord en alle connecties doorgemeten, en daar kon ik niets raars vinden... Als ik mijn headset(s) aan de achterkant op de computer aansluit zijn er geen problemen. Uiteraard is Skype verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, dit heeft niet het gewenste resultaat gegeven. Andere ideeën? Ik heb niet de laatste bios van mijn moederbord, wel gekeken wat er in de upgrades zat, daar zat niets betreffende de front audio connector bij, dus die heb ik even overgeslagen. Het probleem gebeurt ook als ik Spotify aanzet, en vervolgens de Windows geluidsrecorder aanzet. Ook met de headset op mute hoor ik op de recording nog geluid. Verder geen ruis of andere dingen.

Tot slot, en wellicht overbodig om te vermelden: Als ik er geen microfoon in heb zitten geeft hij het probleem niet(is de recording wel stil).

Mocht je ideeën hebben, hoe gek misschien ook, gooi ze vooral hier neer, sta voor alles open.
Alvast bedankt!

PS: Moederbord is de Z77 pro3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
In mijn ervaring hebben Antec kasten wel vaker problemen met frontpanel audio, ik heb dit jaar 3 pc's gebouwd in Antec Onehundred behuizing en 2 van die kasten hadden 'vergelijkbare' problemen. Bij beide kasten was de bedrading duidelijk een stuk slordiger afgewerkt als bij de derde kast, veel rommeliger soldeer en ruimer van isolatie ontdaan e.d.

Probleem waar ik tegenaan liep was dat wanneer je allebei de jacks erin had zitten bij de ene kast headphones om de haverklap een disconnect/connect gaven als ik de mic erbij stak... en bij de ander kast precies andersom en omgekeerd aansluiten hielp niets. Ook diverse headsets en speakers e.d. geprobeerd, allemaal hetzelfde probleem... maar net zoals bij jou bij aansluiten op het backpanel geen problemen.

Ik heb toen van de leverancier 2 cheapo kaartlezers gekregen die ook als frontpanel voor audio dienst konden doen en de problemen waren opgelost. Kan daardoor niet anders concluderen dat het aan rotte bedrading van de behuizing heeft gelegen. Ik heb er zelf overigens nooit contact over opgenomen met Antec, vond de oplossing prima zo... ik heb dus geen idee of het een bevestigd probleem is en/of dat Antec een tijdje iemand met 2 linker handen op de soldeerafdeling aan het werk is geweest... of nog steeds werkt :) Maar 2 van de drie kasten is toch al redelijk slecht...

[ Voor 44% gewijzigd door MicGlou op 31-08-2012 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bermuda1980
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:15
Jij verwacht dus dat het probleem aan de bekabeling van de header ligt? Want die heb ik dus doorgemeten, en ik kon nergens kabelbreuk ontdekken ofzo... Wat ik dus ook zo raar vond.. Ik wacht nog even of er andere ideeën zijn, en anders neem ik wel contact op met de leverancier v/d kast. Mag hij het gaan oplossen.