aansluiten van apparatuur op nieuwe radio/tv

Pagina: 1
Acties:

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-01 22:36
Ik heb net een nieuwe tv gekocht en ook kort geleden een receiver, nu wil ik graag mijn harddisk recorder (analoog) weer aansluiten op mijn nieuwe apparatuur, hetzelfde voor mijn Wii.

Op de afbeelding zie je alleen een kabeltje voor audio van de hdd recorder naar de receiver, maar hoe kan ik deze het beste aan mijn tv/receiver koppelen voor goed beeld ?
Hij is analoog, dus HDMI is geen optie.
Voor de rest heb ik geen verstand van al die verschillende aansluitingen, op mijn oude TV was hij via scart aangesloten, maar is het ook mogelijk om hem op mijn receiver aan te sluiten en het beeld via de hdmi kabel laten lopen die tussen de receiver en tv zit ?

Hetzelfde voor de Wii, deze was ook via scart aangesloten, via een tulp kabel (rood, wit, geel) wat is de beste verbinding die ik met m'n Wii kan maken ? misschien met een ander soort kabel ?

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2e6denl.jpg

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:03
Geluid van je harddisk recorder kun je evt rechtstreeks in je receiver sturen via optical/coaxiaal. De Wii zou ik insturen via rood/wit tulp.
Hoe het verder zit met de videosignalen durf ik je niet zo te zeggen

[ Voor 19% gewijzigd door GeertH op 30-08-2012 23:11 ]

• Piet400
ok, qua geluid gaat het wel lukken, ik zit alleen een beetje met het video signaal.

ik heb een hdmi 1.4 kabel tussen versterker en tv en vroeg me af of ik de hdd recorder en de wii direct op de versterker kan aansluiten ?
zo ja, welke kabels/aansluitingen moet ik daarvoor gebruiken ?

Of is het onontkomelijk dat ik deze met scart op de tv aansluit ? dit wil ik liever niet i.v.m. de extra kabels naar m'n tv.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Piet400 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 07:37:
ik heb een hdmi 1.4 kabel tussen versterker en tv en vroeg me af of ik de hdd recorder en de wii direct op de versterker kan aansluiten ?
Wii op de componenten aansluiting en de rest via hdmi. Hdmi uit op de tv. Lijkt me logisch voor beste beeld.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 11:12

Mikayu

.srt

Component kabel voor je Wii kopen, en eventueel voor je HDD recorder ook. Ik zie ook een optical out op die Philips, naar versterker ermee voor het beste geluid.
Misschien ook een component van je versterker naar de tv, ik heb geen idee of het ding met component zomaar beeld geeft over hdmi.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Echt waar mensen lezen geen manuals.

Maar goed hierzo (pagina 18)
http://docs.pioneer.eu/Ma..._manual/?ForceLanguage=nl

Component is beter dan composiet(video out) dus gebruik wel component.

[ Voor 19% gewijzigd door Fish op 31-08-2012 09:38 ]

Iperf

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04-2025
Zowel je Wii als HDD recorder via component aansluiten op je receiver voor beeld. Voor je Wii heb je andere kabel nodig.

Qua geluid je Wii aansluiten met gewone stereo tulp stekker. Je HDD aansluiten met een optische kabel.

En dan je receiver via HDMI verbinden naar je TV

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zie dat je receiver een optical in aansluiting heeft voor DVR. je HDD recorder heeft een optical out...dat komt dan mooi meteen overeen, dat gaat werken. Beeld van je HDD recorder zou ik idd via SCART of component rechtstreeks naar je TV laten lopen. Ik ken maar weinig receivers die component om kunnen zetten naar HDMI; andersom gaat vaak makkelijker, maar daar heb je nu niks aan ;)

Ik weet niet hoeveel component-ingangen je TV heeft, maar als er dat maar eentje is zou ik je HDD recorder lekker via scart aansluiten. De kabels heb je al, en het beeld van een analoge recorder zal er via component of SCART eigenlijk het zelfde uitzien; het bronmateriaal is namelijk niet van hoge kwaliteit. Heck, ik denk zelfs dat component voor je HDD recorder overkill is. Het zou hooguit verschil maken voor een incidenteel DVD'tje, maar ik neem aan dat je binnekort een BR koopt of al hebt. Die dingen kosten tegenwoordig ook geen 100 euro meer iig; en als je een extra component kabel moet kopen ben je ook zo een tientje kwijt, dus die kun je dan mooi bij een evt BR leggen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-01 08:05

FeaR

In GoT we trust

The Eagle schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 17:03:
Ik ken maar weinig receivers die component om kunnen zetten naar HDMI; andersom gaat vaak makkelijker, maar daar heb je nu niks aan ;)
Andersom ;) Analoog naar digitaal is geen probleem, digitaal naar analoog kan/mag niet :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Piet400
Ik heb nu een component naar hdmi kabel gehaald, maar als ik de hdmi kabel op m'n receiver aansluit krijg ik geen beeld als de hdd recorder aan staat.

ik neem aan dat dit zou moeten werken omdat er al een hdmi (1.4) kabel tussen de receiver en de tv zit.

of kan het alleen werken als ik de hdmi rechtstreeks op de tv aansluit ?

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-01 17:29
Ik heb zo het gevoel dat je de handleiding er maar eens bij moet pakken.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:59

SeatRider

Hips don't lie

Piet400 schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 12:03:
Ik heb nu een component naar hdmi kabel gehaald, maar als ik de hdmi kabel op m'n receiver aansluit krijg ik geen beeld als de hdd recorder aan staat.
Component naar HDMI? Bij mijn weten kan dat niet zomaar, component is analoog en HDMI digitaal. Component naar receiver en dan de receiver het vertaalwerk laten doen zou wel moeten kunnen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Piet400
Ik ben wat dat betreft een leek, echter de kabel heb ik nieuw uit de verpakking, dus ik dacht dat dit een goede optie was.

De component kabel heb ik op de HDD recorder aangesloten en de hdmi connector op m'n receiver. kan dit wel werken ?

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Piet400 schreef op zondag 09 september 2012 @ 11:25:
Ik ben wat dat betreft een leek, echter de kabel heb ik nieuw uit de verpakking, dus ik dacht dat dit een goede optie was.

De component kabel heb ik op de HDD recorder aangesloten en de hdmi connector op m'n receiver. kan dit wel werken ?
Nee, dus: http://www.bluejeanscable...mponent-to-hdmi-cable.htm

• Piet400
Duidelijk verhaal. thnx.

Dus ik moet component naar component hebben, die kan ik dan wel op m'n receiver aansluiten.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Piet400 schreef op zondag 09 september 2012 @ 11:37:
Duidelijk verhaal. thnx.

Dus ik moet component naar component hebben, die kan ik dan wel op m'n receiver aansluiten.
Ja. Maar daarvoor kun je ook gewone tulp (audio) kabeltjes gebruiken als je die nog wel hebt liggen.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Piet400 schreef op zondag 09 september 2012 @ 11:25:
Ik mag toch hopen dat je die kabel via iets als Ebay gekocht hebt, als het gewoon in een winkel was zou ik er toch echt mee terug gaan.

Je moet gewoon de apparatuur aansluiten op de receiver met de kabel welke de hoogste mogelijke kwaliteit biedt. Dus eerste keuze is HDMI, dan Comonent en dan Composiet. Dat de laatste twee analoog zijn maakt niet uit, want de Pioneer kan het signaal omzetten zodat alles via de HDMI Out komt. Let wel dat van die drie alleen HDMI beeld en geluid is, de rest is alleen beeld. Voor die andere zal je nog een losse audio-kabel moeten trekken waar Toslink en Digitale Coax weer de voorkeur hebben boven Stereo RCA.

• Piet400
@FeaR, bedankt voor de heldere uitleg, ik ben weer wat wijzer geworden.

Het klopt inderdaad voor wat betreft dat kabeltje, die komt van marktplaats, ik zocht op een component kabel en vond er 1 in mijn woonplaats, dit was dus component -> hdmi.

@SeatRider/@FeaR, een aardig assortiment met tulp kabeltjes, kan ik deze dan ook als component verbinding gebruiken ?

Ik weet niet of er technisch verschillen zijn tussen component en gewone tulp, de aansluiting is hetzelfde, alleen de kleurtjes verschillen.

Ben erg benieuwd.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Piet400 schreef op zondag 09 september 2012 @ 20:28:
@SeatRider/@FeaR, een aardig assortiment met tulp kabeltjes, kan ik deze dan ook als component verbinding gebruiken ?

Ik weet niet of er technisch verschillen zijn tussen component en gewone tulp, de aansluiting is hetzelfde, alleen de kleurtjes verschillen.

Ben erg benieuwd.
Zoals ik hierboven al zei:
SeatRider schreef op zondag 09 september 2012 @ 12:39:
[...]

Ja. Maar daarvoor kun je ook gewone tulp (audio) kabeltjes gebruiken als je die nog wel hebt liggen.
Ja, dus.

• Piet400
top !, thnx.

zojuist aangesloten op m'n receiver (DVD ingang) maar ik krijg geen beeld bij het overschakelen naar DVD op de receiver.

dus nu gaat ie met component van hdd recorder naar receiver en van receiver met hdmi naar tv

weet de receiver automatisch dat het signaal via hdmi naar de tv moet worden doorgestuurd of moet ik dat specifiek instellen ?

[ Voor 93% gewijzigd door Piet400 op 09-09-2012 22:18 ]

• EMDB
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-11-2025
Piet400 schreef op zondag 09 september 2012 @ 20:59:
...

weet de receiver automatisch dat het signaal via hdmi naar de tv moet worden doorgestuurd of moet ik dat specifiek instellen ?
Je moet je receiver vertellen welke ingang je wilt gebruiken voor de voorkeuze DVD (en ook voor alle andere bronnen). Als je daarna DVD kiest weet de receiver welke input hij door moet geven aan de HDMI out naar je TV.

[ Voor 19% gewijzigd door EMDB op 09-09-2012 23:18 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Piet400 schreef op zondag 09 september 2012 @ 20:59:
In veel receivers moet je nog wel wat instellen. Dingen waar je aan kan denken (niet op elke receiver namelijk) is dat je de uitgang op HDMI zet. Niet elke receiver heeft dat nodig. Wat je sowieso moet doen is op de receiver de input selecteren, in dit geval DVD. En ook zal je Analog to Digital Conversion aan moeten zetten, dit omdat de receiver het signaal om moet zetten.

Pagina: 1