• tijlemanz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 10:20
Mijn probleem is het volgende, na het installeren van een airport extreme laden filmpjes (you tube, uitzending gemist, dumpert) rond uit traag en wordt er erg vaak gebufferd, het hoe en waarom ontbreekt me.
Het netwerk is als volgt ingericht:

UPC modem, cisco geval zonder wifi, deze heeft een directe lijn in de wan poort van de Extreme die DHCP uitdeelt. De extreme maakt een wifi netwerk aan, waar meerdere iphone's, ipad's en een laptop aan hangen. Daarnaast loopt er een kabel uit 1 van de lan poorten van de extreme naar een gigabit switch van linksys, vandaar een kabel naar de iMac en andere pc's.

Internet werkt prima, downloaden van usenet gaat even snel als de vorige router (stuk), pagina's laden normaal. Maar het laden van een filmpje gaat langzaam en zowel safari als firefox bufferen/laden erg vaak. Ik heb geen idee wat hier de reden van is, wellicht kan 1 van jullie me hierbij helpen.

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 13:42
Wat wel belangrijk is; op welk apparaat bekijk je het filmpje? Je iPad (draadloos dus) of is het je iMac (bedraad)? Of een ander apparaat?

gewoon nee.

• tijlemanz
SanderPS3 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 21:11:
Wat wel belangrijk is; op welk apparaat bekijk je het filmpje? Je iPad (draadloos dus) of is het je iMac (bedraad)? Of een ander apparaat?
Helemaal vergeten te schrijven, maar het gaat om beide. Op elk van de apparaten gaat het traag.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 11:47

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Kan je eens een speedtest draaien op www.speedtest.net ? Er zijn nu nogal veel variabelen namelijk. Probeer dat eerst eens.

Launching containers into space

• tijlemanz
Whieee schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 21:28:
Kan je eens een speedtest draaien op www.speedtest.net ? Er zijn nu nogal veel variabelen namelijk. Probeer dat eerst eens.
SPeedtest laat de waarden zien die ik bij mijn abonnement zou verwachten, daar geen rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdvl
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-08 11:47
Welke DNS server gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijlemanz
Als DNS server vind ik in de airport 213.46.228.196 en 62.179.104.196