Hoi,
ik ben van plan mijn eerste zelfbouwprojectje te beginnen en een degelijke all round pc in elkaar te zetten voor max. 1000€. Ik heb zelf al wat rondgekeken voor componenten die me interessant en goed lijken en ben tot volgende gekomen:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een beetje gamen en foto's en HD filmjes bewerken. Allemaal niet professioneel. Ook af en toe eens een film zien.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Al wat in de kast hoort wil ik nieuw, de rest valt niet binnen het budget van 1000€.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Al wat kan helpen om het geluidsniveau en energieverbruik naar beneden te halen is welkom, als het de prestaties niet te veel naar beïnvloedt.
Belangrijkste vragen die ik nog heb
ik ben van plan mijn eerste zelfbouwprojectje te beginnen en een degelijke all round pc in elkaar te zetten voor max. 1000€. Ik heb zelf al wat rondgekeken voor componenten die me interessant en goed lijken en ben tot volgende gekomen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 94,61 | € 94,61 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 97,10 | € 97,10 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 27,75 | € 27,75 |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 206,- | € 206,- |
| 1 | Sapphire HD 7850 OC 2GB GDDR5 | € 213,- | € 213,- |
| 1 | Corsair Enthusiast TX650M | € 90,99 | € 90,99 |
| 1 | Samsung 830 series 64GB | € 66,90 | € 66,90 |
| 1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 39,99 | € 39,99 |
| 1 | Gigabyte GA-Z77X-D3H | € 123,60 | € 123,60 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 959,94 | |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een beetje gamen en foto's en HD filmjes bewerken. Allemaal niet professioneel. Ook af en toe eens een film zien.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Al wat in de kast hoort wil ik nieuw, de rest valt niet binnen het budget van 1000€.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Al wat kan helpen om het geluidsniveau en energieverbruik naar beneden te halen is welkom, als het de prestaties niet te veel naar beïnvloedt.
Belangrijkste vragen die ik nog heb
- Past dit alles samen (kan alles bvb mooi in de kast)?
- Kan de voeding dit makkelijk trekken ook als er evt een tweede videokaart bij komt?
- Heb ik nog wat meer nodig om alles ineen te zetten dan koelpasta dat niet standaard meegeleverd wordt?
- Deze videokaart is blijkbaar niet zo vlot leverbaar. Welke alternatieven raden jullie mij aan, rekening houdende met geluidsproductie als belangrijk criterium?