• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-05 10:47
Ik heb van de week mijn langverwachte Eizo S2433W monitor ontvangen. Helaas merkte ik vandaag een vaste pixel op. Deze licht blauw op bij lichte oppervlakken. Ik heb een aantal van de bestaande truukjes geprobeerd zoals het "masseren" van het oppervlak en een 3-tal programmaatjes die een kleuren reeks weergeven. Dit zonder enig succes. De vaste pixel is lastig te zien tijdens normaal gebruik tenzij je er naar zoekt. Hij zit rechts van het midden.

Ik heb Eizo een mailtje gestuurd om advies en kreeg als antwoord dat de monitor voldoet volgens bepaalde ISO normen en niet onder garantie valt.

Eerlijk gezegd ben ik niet tevreden met de monitor los van welke ISO norm ook en dus kan ik hem gewoon terug brengen gezien ik hem bij een webshop heb gekocht. De monitor heeft mij iets meer dan 600 euro gekost en ik verwachtte eigenlijk gewoon een perfect panel. Wordt er van mij verwacht dat ik de monitor hou of is het redelijk dat ik de monitor gewoon terugstuur?

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-05 20:44
Je kunt de monitor gewoon terugsturen onder de wet Koop op afstand. Als je dus niet tevreden bent met het product kan het dus gewoon terug ongeacht het bedrag.

Ik zou het product dus ook gewoon lekker terugsturen.

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 20:36
IMHO mag je in dit geval prima aanspraak maken op de wet koop op afstand. In de winkel had je namelijk de kans gehad dit gebrek waar te nemen en de koop niet te sluiten.

Dit is overigens exact de reden dat ik mijn schermen altijd in een winkel koop, geen gezeur met pixels vanaf het begin. Voorkomen is beter dan genezen :)

Eve char: Warock <TEST>

• len-art
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-10-2024
Mocht de kans bestaan dat de winkel om welke reden dan ook je scherm niet terug wil nemen bestaat de kans altijd nog dat de pixel het straks gewoon weer "doet". Heb meerderen schermen meegemaakt met een kapotte pixel en uiteindelijk zijn ze allemaal weer gaan werken.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-05 14:33
sPENKMAN schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 19:37:
IMHO mag je in dit geval prima aanspraak maken op de wet koop op afstand. In de winkel had je namelijk de kans gehad dit gebrek waar te nemen en de koop niet te sluiten.

Dit is overigens exact de reden dat ik mijn schermen altijd in een winkel koop, geen gezeur met pixels vanaf het begin. Voorkomen is beter dan genezen :)
Als jij een monitor in de winkel gaat kopen, vraag je dan eerst de doos, gaat 'm uitgebreid uit staan pakken, vraagt of ze 'm willen aansluiten om dan pas te zeggen dat je 'm wilt kopen?

The devil is in the details.

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-05 21:31
Dat vroeg ik me ook af. Of koop je alleen demo modellen?

• Richard P
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-05 21:47
Hahn schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 19:48:
[...]

Als jij een monitor in de winkel gaat kopen, vraag je dan eerst de doos, gaat 'm uitgebreid uit staan pakken, vraagt of ze 'm willen aansluiten om dan pas te zeggen dat je 'm wilt kopen?
Dat vroeg ik ooit inderdaad een keer bij de MyCom toen ik een Samsung monitor kocht, maar de knaap daar vertelde me dat ze het product altijd terugnemen als er ook maar één dode pixel is. Lijkt me dat andere winkels dat ook doen, en online kan je altijd binnen 8 of 14 dagen het product terugsturen.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-05 14:33
Richard P schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 20:28:
[...]

Dat vroeg ik ooit inderdaad een keer bij de MyCom toen ik een Samsung monitor kocht, maar de knaap daar vertelde me dat ze het product altijd terugnemen als er ook maar één dode pixel is. Lijkt me dat andere winkels dat ook doen, en online kan je altijd binnen 8 of 14 dagen het product terugsturen.
Dat laatste is waar, maar je 'lijkt me' is een uitspraak waarvoor "assumption is the mother of all screwups" in het leven is geroepen, want dat is dus zeker niet zo (vandaar ook mijn vraag).

The devil is in the details.

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-05 10:47
Bedankt heren. Bij deze heb ik een retour aanvraag ingediend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 20:36
Hahn schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 19:48:
[...]

Correct, wel even van tevoren gebeld aangezien het om 3 schermen ging. Ben dan ook niet de lulligste en geeft wel een fooi voor de moeite maar ieder scherm heb ik op mijn laptop gehad en goed onder de loep genomen alvorens tot koop over te gaan.

Eve char: Warock <TEST>

Pagina: 1