[Win7] Internet Explorer 9 loop "soort van" vast

Pagina: 1
Acties:

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-10 15:52
Beste mensen,

Sinds een paar dagen heeft mijn vader een probleem op zijn laptop. Hij gebruikt (zoals het hoort voor een man van zijn leeftijd >:) ) Internet Explorer en dat is dus versie 9.

Het probleem is dat als hij IE opstart hij gewoon normaal z'n gang kan gaan. Probeert hij echter een nieuw tabblad of zijn favorieten te openen dan bevriest IE. Of meer, dan bevriest de schil van IE.
Een voorbeeld om het duidelijker te maken.

"Startpagina is Google. Dus IE wordt geopend en Google staat voor onze neus. Niets aan de hand, werkt zoals het moet. Echter nu willen we een nieuwe tabblad open, dus klikken we op het icoontje voor nieuw tabblad en... IE is vast gelopen. Nou ja, letterlijk IE is vast gelopen.
De pagina die nog open staat (Google) kan ik nog gewoon bedienen. Typ wat in, zoek er op, en open een nieuwe pagina die in de zoekresultaten staat. Het huidige tabblad blijft perfect werken.

Ofwel, het internet gedeelte werkt nog gewoon maar het venster van IE zelf (dus, tabbladen, fav, instellingen, sluiten, maximaliseren, minimaliseren) die werken niet meer. Je kunt klikken wat je wil, er gebeurd niets. De icoontje lichten wel op als je er met de muis over heen gaat.
Dan, na wat rond de minuut wachten is, opent het nieuwe tabblad en is er niets aan de hand. 10 tabbladen open, instellingen, favorieten, het werkt allemaal en het probleem doet zich niet meer voor.

Sluit je IE en open je het weer begint het weer van voor af aan. Zodra je iets opent wat niet op een internet pagina staat bevriest IE voor een minuut."

Heb er uiteraard op GeGoogled, veel mensen met het probleem, ook oplossingen, allemaal geprobeerd, 0% verbetering.

http://windows.microsoft....ms-with-Internet-Explorer
Gedaan en werkt niet:
- Disable all add-ons
- Reset Internet Explorer settings
- Scan for malware
- Install the latest updates
- Use software rendering instead of GPU rendering (Internet Explorer 9 only)

Dus nu ben ik hier. Microsoft kan mij niet meer helpen, dus nu mogen de echte experts los gaan. Zeg het maar Tweakers, wat is hier aan de hand. _/-\o_

Ps. reacties van mijn kant kunnen even duren. Laptop is uiteraard niet permanent beschikbaar.
Ps 2. De ultieme 'oplossing', overstappen op FF of GC, probeer ik er al in te kneden, verwacht resultaat over een paar maanden, na permanent overtuigen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie het niet in je ljistje staan. Al een herinstallatie van IE gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-10 15:52
Nee. Kan dat dan? *ik ga even Googlen*

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasrek
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Als je een nieuwe tab opent, opent dan de about:tabs pagina? Je zou eens kunnen proberen standaard de about:blank te laden (dit kan gewoon via het settings menu). Dit versnelde bij mij bij ie8 het openen van tabs in ieder geval aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

gtrNL schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 11:42:
Nee. Kan dat dan? *ik ga even Googlen*
Setup van IE9 downloaden en herstel laten uitvoeren? Een beetje fatsoenlijke installer heeft een herstelfunctie.

IE9 kan er ook af, dan zou je in theorie IE8 (die standaard bij Win7 zit) weer te zien moeten krijgen. Maar echt alles van IE eraf kan niet, zit nogal verweven in Windows....

[ Voor 25% gewijzigd door Raven op 31-08-2012 18:03 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde