• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 19:10
Hallo,

Laatst heb ik een nieuw moederbord gekocht en daarbij 8GB RAM. Deze werkten perfect tot 2 dagen geleden mijn processor kapot ging. Nu heb ik een iets oudere processor (AMD Athlon II X2 215) in het moederbord geplaatst als alternatief totdat mijn nieuwe binnen is. Alleen nu start mijn PC niet op als ik beide module's erin heb. 1 module erin werkt prima, ze werken allebei. Ik heb ze verwisseld van slot en de PC start met beide module's op, tenminste als er maar 1 in zit.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik weet niet hoe je getest hebt of je cpu kapot is maar eerlijk gezegd denk ik dat je het eerder eens bij je moederboard moet gaan zoeken. Dus het beste kan je toch je kapotte cpu eerst eens op een ander moederboard proberen als je dat nog niet gedaan hebt.

Het is trouwens wel normaal gesproken de bedoeling dat je wat meer info schrijft en de systeemspecs in je startpost schrijft.

[ Voor 20% gewijzigd door Roel1966 op 30-08-2012 18:55 ]

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 19:10
De CPU is kapot, want een aantal pinnetjes eronder zijn afgebroken. Ik heb mijn oude CPU (die ik nu gebruik) op een ander moederbord gedaan en hier doet ook maar 1 geheugen module het. Terwijl dit andere module's zijn dan waar ik het hierboven over heb. Het moederbord wat ik overigens nu gebruik is een ASROCK M3N78D.

edit: na de nieuwe CPU geinstalleerd te hebben, heeft het probleem zichzelf opgelost.

[ Voor 12% gewijzigd door Poulske op 01-09-2012 20:25 ]