Windows niet meer legitiem dus herinstallatie

Pagina: 1
Acties:

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-10 00:12

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Ik liep vandaag naar mijn pc en kreeg een melding dat mijn windows 7 home premium 64 bit OEM niet meer legitem was. Hmm vreemd, want ik weet toch zeker dat ik deze voor 68 euro bij azerty bij mijn systeem heb gekocht en hij een jaar lang goed gedraait heeft met een ''geactiveerde windows versie''.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/223814_4161516849295_1557044243_n.jpg

Okee zou je denken, dan activeer je hem toch eventjes?
Maar dat gaat dus niet, niet via slui 4 en ook niet via ''windows activeren'', zie:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/294334_4161505889021_1966853448_n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/377211_4161517569313_1406034567_n.jpg

Heeft iemand een oplossing?Ik heb al norton 2012 laten draaien en malware bytes (indien het een virus zou kunnen zijn)

Ik heb azerty gebeld, zij weten niet hoe ze het moeten oplossen.
Ik heb microsoft gebeld, en microsoft zegt: opnieuw installeren.

Maar ik heb ook een SSD en HDD, ik had eerst windows staan op de HDD, vervolgens heb ik deze op mijn ssd gezet.
Maar:
Ik wil graag de data op mijn HDD bewaren, maar windows op de HDD eraf gooien. Hoe?
Vervolgens wil ik windows verwijderen van mijn ssd (ik denk gewoon maar helemaal formatteren dan?) en daar windows 7 clean install opzetten.

Hier een stukje ms config, misschien hebben we er nog iets aan?
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/542480_4161516089276_840189401_n.jpg

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:39

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Draai MGAdiag en post de output eens?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:54

Fiber

Beaches are for storming.

Microsoft bellen...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:30
Ik heb microsoft gebeld, en microsoft zegt: opnieuw installeren.

Volgens mij al gedaan

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Ik heb windows maar opnieuw geïnstalleerd en al dacht ik het niet.. hij is gewoon goed, die windows productcode...
k*twindows

Maar in ieder geval, weet iemand hoe je windows van een hdd af kan krijgen (ik boot nu vanaf de SSD) zonder dat je de rest van de informatie op de hdd wist?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Vreemd, dinsdag zag ik dezelfde melding op mijn vooringestalleerde HP OEM windows 7. Een reboot verder was de melding weer verdwenen. Zou MS een hickup hebben gehad?

Windows staat gewoon in de windows directory. Die dus wissen. Dan moet je alleen nog iets met de boot wissen, anders krijg je een menu waar je kunt kiezen tussen de nieuwe en de niet meer werkende windows. Dat weet ik niet.

[ Voor 40% gewijzigd door leuk_he op 30-08-2012 19:39 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-10 14:10

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Zolang je niet formatteert, blijft de overige data (al dan niet in Windows.old) aanwezig.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
leuk_he schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 19:37:
Vreemd, dinsdag zag ik dezelfde melding op mijn vooringestalleerde HP OEM windows 7. Een reboot verder was de melding weer verdwenen. Zou MS een hickup hebben gehad?

Windows staat gewoon in de windows directory. Die dus wissen. Dan moet je alleen nog iets met de boot wissen, anders krijg je een menu waar je kunt kiezen tussen de nieuwe en de niet meer werkende windows. Dat weet ik niet.
Ik heb al minstens 6x gereboot, maar het hielp niet. Nu is alles weer lekker schoon :r

Op naar de ''alles weer installeren fase''

Overigens... m'n geluid is kwijt, verdorie.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Stef602 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 21:03:
[...]
Overigens... m'n geluid is kwijt, verdorie.
Drivers ...

https://discord.com/invite/tweakers

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
already installed, still no sound

• FreestyleFrl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:30
Klinkt als virus? heb je al eens gescanned met b.v. malwarebytes of combofix ?

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
FreestyleFrl schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 21:10:
Klinkt als virus? heb je al eens gescanned met b.v. malwarebytes of combofix ?
Heeft iemand een oplossing?Ik heb al norton 2012 laten draaien en malware bytes (indien het een virus zou kunnen zijn

Overigens, er stond een optie bij die realtek HD audio manager: Als vooraan een audio dinges is ingeplugd, dan gaat achteraan automatisch uit.
hehehe.. mijn speakers gaan via de achterkant en mn headset zat erin. Daarom deed ie het nie :)

[ Voor 26% gewijzigd door Frozen op 30-08-2012 21:20 ]

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kijk eens naar je Mixer instellingen, wat de default output is. Bij mij staat die standaard ook nooit goed.

https://discord.com/invite/tweakers

Pagina: 1