Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop met HDMI en fatsoenlijk 1080p kan streamen

Pagina: 1
Acties:

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:13

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ik ben eigenlijk op zoek naar een zo goedkoop mogelijke laptop die een HDMI aansluiting heeft, 1080p kan streamen. Daarnaast zou ik het liefst niet zo'n 10" ding willen omdat je daar niet fatsoenlijk op kan typen. Ik heb zelf nog een 80GB SSD liggen die er in kan, maar je kan helaas geen laptops zonder HD of Windows e.d. bestellen.

Ik had zelf al wat laptops via de pricewatch gezien, maar ik weet niet precies of bv die celeron voldoet voor 1080p steaming. Ik vermoed zelf dat je daarvoor minimaal een i3 nodig hebt.

Daarnaast zag ik bv op de Dell site weer een laptop staan die uberhaupt niet in de pricewatch staat, dus ik weet niet hoe compleet de pricewatch is.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-11 13:43
en uw vraag is?
Anders geef je een paar laptops al hier weer waarom deze goed zijn of afvallen. Dan kunnen we je ook makkelijker helpen een keuze te maken.

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
pricewatch: HP 630 (A6E77EA)

Bijvoorbeeld, heeft slechts 2GB geheugen. (wellicht uitbreidbaar?) en een Intel Celeron B815 proc. Nu heb ik even zitten googlen naar die processor, maar ik weet niet of deze voldoet.

Of deze Asus:
pricewatch: Asus X54 Series X54C-SX524V

Of bijvoorbeeld deze:
pricewatch: HP 635 (A1E53EA)

Met het leuke ADM E450 platform, ik vraag me af of deze genoeg hardware acceleration heeft om vloeiend FULL hd content op mijn plasma-tv te kunnen toveren.

[ Voor 43% gewijzigd door me1299 op 30-08-2012 16:39 ]

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

1. Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
  2. Wat mag je laptop gaan kosten?
  3. Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
  4. Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Omni schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 16:38:
  1. Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
  2. Wat mag je laptop gaan kosten?
  3. Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
  4. Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Mijn oude Dell E5400 is helaas gisteren half overleden het is een vervanger.

* Ik ga hem hoofdzakelijk gebruiken om te surfen, muziek te luisteren en om video naar mijn TV te streamen. Ik zal hem meeste op de bank en op bed gebruiken.
* Ik woon bijna in Zeeland, zo zuinig mogelijk dus ;) Het liefst onder de 500 euro. (maar liever 400 bv)
* De laptop zal hoofdzakelijk bij mij thuis blijven liggen. Maar sporadisch zal ik hem gebruiken om bv als datalogger voor mijn hobbyauto te fungeren. Hij mag best bulky zijn.
* Merk voorkeuren heb ik niet direct, al ben ik niet zo'n grote van van Packerd Bell.

Ik hoef er absoluut geen games op te kunnen spelen, daar heb ik een gaming rig voor met bijbehorende hardware.

[ Voor 5% gewijzigd door me1299 op 30-08-2012 16:51 ]

• Saampje1460
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:06
De beste keuze voor 400 euro lijkt mij toch deze laptop: pricewatch: Asus K53 Series K53Z-SX104V
Heeft een AMD A4 processor wat snel genoeg is voor fatsoenlijk 1080p streamen en de videokaart die ingeboud zit is beter dan wat Intel te bieden heeft op dit moment.

[ Voor 192% gewijzigd door Saampje1460 op 30-08-2012 16:55 ]

• Omni
  • Niet online

Omni

Full HD video showen vereist niet heel veel processorkracht. Ik had tot zo'n maand geleden een 11.6" laptop met een AMD E-450 met een HDMI aansluiting waarmee ik prima films op mijn TV kon kijken.

Op basis van je commentaar op een te kleine laptop is een 15" een goed idee. Een andere Asus in de serie die je al had gevonden, zeker als je het zo goedkoop mogelijk wilt hebben, voldoet dan prima aan je wensen.

[ Voor 32% gewijzigd door Omni op 30-08-2012 16:57 ]

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Omni schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 16:49:
Full HD video showen vereist niet heel veel processorkracht. Ik had tot zo'n maand geleden een 11.6" laptop met een AMD E-450 met een HDMI aansluiting waarmee ik prima films op mijn TV kon kijken.

Op basis van je commentaar op een te kleine laptop is een 15" een goed idee. Een andere Asus in de serie die je al had gevonden, zeker als je het zo goedkoop mogelijk wilt hebben, voldoet dan prima aan je wensen.
Kan die Intel HD video naar behoren HD renderen?

Op de Dell site zie ik bv de Inspiron 15 staan:
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1

Die heeft een Core i3 en volgens mij betere specs. Deze vind ik overigens niet terug in de pricewatch.

• Omni
  • Niet online

Omni

DeathKnight24 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 16:54:
[...]

Kan die Intel HD video naar behoren HD renderen?

Op de Dell site zie ik bv de Inspiron 15 staan:
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1

Die heeft een Core i3 en volgens mij betere specs. Deze vind ik overigens niet terug in de pricewatch.
Ik zou niet weten waarom niet. De Inspiron 15 lijkt mij een te dure optie. Nogmaals: je hebt niet veel nodig om HD films te kijken.

Dit is overigens ook een geschikte optie. Erg solide behuizing ook, de K53 serie. Dit weet ik niet van de X-serie gezien ik die nooit in mijn handen heb gehad. De K53 wel.

Overigens nog een opmerking: bij Asus kun je de Windowslicentie terugkeren voor cashback. Bij Dell kan dat niet (meer). Bij andere fabrikanten weet ik dat niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Omni op 30-08-2012 16:59 ]

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Omni schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 16:56:
[...]
Ik zou niet weten waarom niet. De Inspiron 15 lijkt mij een te dure optie. Nogmaals: je hebt niet veel nodig om HD films te kijken.

Dit is overigens ook een geschikte optie. Erg solide behuizing ook, de K53 serie. Dit weet ik niet van de X-serie gezien ik die nooit in mijn handen heb gehad. De K53 wel.

Overigens nog een opmerking: bij Asus kun je de Windowslicentie terugkeren voor cashback. Bij Dell kan dat niet (meer). Bij andere fabrikanten weet ik dat niet.
Die Dell kost 20 euro meer dan bovengenoemde tegenhanger, en mij lijkt dat die i3 een stuk sneller presteert dan een celeron. Of is dat niet zo'n groot verschil?

Ik zat zelf hiervoor ook al naar Asus te kijken omdat die mooie solide apparaten maken.

• Omni
  • Niet online

Omni

Ja, hij presteert beter dan de Celeron. Maakt het veel verschil? Voor wat jij ermee gaat doen: nee.

Verder is de Dell gewoon minder goed in bouwkwaliteit. Je kan geen buil vallen aan de K53 wat mij betreft, gewoon een prima solide 15" instaplaptop.

[ Voor 43% gewijzigd door Omni op 30-08-2012 17:06 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

DeathKnight24 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 16:27:
Ik had zelf al wat laptops via de pricewatch gezien, maar ik weet niet precies of bv die celeron voldoet voor 1080p steaming. Ik vermoed zelf dat je daarvoor minimaal een i3 nodig hebt.
Ik heb een Celeron 723 (1,2GHz, singlecore) en als ik fullHD spul afspeel dan loopt het CPU gebruik op tot max 30%. De GPU neemt het allemaal voor z'n rekening, CPU is eigenlijk helemaal niet meer zo belangrijk.

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Omni schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 17:05:
Ja, hij presteert beter dan de Celeron. Maakt het veel verschil? Voor wat jij ermee gaat doen: nee.

Verder is de Dell gewoon minder goed in bouwkwaliteit. Je kan geen buil vallen aan de K53 wat mij betreft, gewoon een prima solide 15" instaplaptop.
Ja de bouwkwaliteit is wat mijn huidige laptop de nek om heeft gedaan. Het scharnier van het scherm is van de stalen behuizing afgebroken en daardoor klapte het halve scherm uit elkaar wanneer je de laptop open klapt. En tevens stopt de wifi als je op de palmrest drukt.

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
TERW_DAN schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 17:09:
[...]

Ik heb een Celeron 723 (1,2GHz, singlecore) en als ik fullHD spul afspeel dan loopt het CPU gebruik op tot max 30%. De GPU neemt het allemaal voor z'n rekening, CPU is eigenlijk helemaal niet meer zo belangrijk.
Klinkt goed, mijn ervaring met die oude Intel Atoms is andes namelijk.
Omni schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 16:56:
[...]

Ik zit te googlen maar ik kan er helaas niets over vinden. Zit er dan een kaartje bij je laptop die je naar asus kan opsturen oid?

[ Voor 33% gewijzigd door me1299 op 30-08-2012 17:14 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

DeathKnight24 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 17:11:
[...]

Klinkt goed, mijn ervaring met die oude Intel Atoms is andes namelijk.
Je moet natuurlijk wel iets hebben dat gebruik kan maken van hardwareacceleratie, maar dat zijn tegenwoordig vrijwel alle IGPs.

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
En zoiets?

http://www.mediamarkt.nl/...,10259,350521,274419.html

MEDION Akoya E6315
15,6 inch LED • AMD E-450 • 4 GB • 500 GB HDD • AMD Radeon HD6320

Voor 400 euro. Of is Medion een beetje de Escom van vroeger? :P

• Omni
  • Niet online

Omni

Dat is slechter dan de eerder voorgeschotelde alternatieven. Duurder en mindere specs.

Je kunt gewoon naar Asus Support mailen en een cashback aanvragen. Formulieren krijg je dan vanzelf. Cashback = 43€.

[ Voor 41% gewijzigd door Omni op 30-08-2012 17:28 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

DeathKnight24 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 17:21:
En zoiets?

http://www.mediamarkt.nl/...,10259,350521,274419.html

MEDION Akoya E6315
15,6 inch LED • AMD E-450 • 4 GB • 500 GB HDD • AMD Radeon HD6320

Voor 400 euro. Of is Medion een beetje de Escom van vroeger? :P
Een E-450 icm die HD6320 kan in elk geval prima HD spul afspelen. Ik heb er hier eentje op m'n bureau staan en daar hangt een 24" monitor aan, als ik daarmee een HD film afspeel loopt dat vlekkeloos.

Verwijderd

Kan je niet beter een 2e-handsje neme? Ik vind bijvoorbeeld dingen als http://computer-software....-i7-2-7ghz-win-7-pro.html. Voor €300 moet je echt wel iets kunnen vinden dat vloeiend 1080p afspeelt.

• Omni
  • Niet online

Omni

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 17:29:
Kan je niet beter een 2e-handsje neme? Ik vind bijvoorbeeld dingen als http://computer-software....-i7-2-7ghz-win-7-pro.html. Voor €300 moet je echt wel iets kunnen vinden dat vloeiend 1080p afspeelt.
lol @ spelling van de adverteerder. Toetsenboord? Hardeschuif? 8)7

Verwijderd

Tsja ik zou op marktplaats alleen ophalen..

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Omni schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 17:34:
[...]

lol @ spelling van de adverteerder. Toetsenboord? Hardeschuif? 8)7
vertrouw ik voor geen meter... nooit laten opsturen.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Omni schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 17:26:
Dat is slechter dan de eerder voorgeschotelde alternatieven. Duurder en mindere specs.

Je kunt gewoon naar Asus Support mailen en een cashback aanvragen. Formulieren krijg je dan vanzelf. Cashback = 43€.
Ik ben ansich wel redelijk overtuigd van die K53 series. Staat dat van die cashback actie ergens zwart op wit, of is dat een theoretisch verhaal? Ik kan alleen iets over een Eee Pad cashback actie vinden.

Tweedehands zou eventueel kunnen, maar ik heb liever gewoon een nieuwe.

[ Voor 6% gewijzigd door me1299 op 30-08-2012 19:32 ]

• Omni
  • Niet online

Omni

DeathKnight24 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 19:29:
[...]

Ik ben ansich wel redelijk overtuigd van die K53 series. Staat dat van die cashback actie ergens zwart op wit, of is dat een theoretisch verhaal? Ik kan alleen iets over een Eee Pad cashback actie vinden.

Tweedehands zou eventueel kunnen, maar ik heb liever gewoon een nieuwe.
Geen theoretisch verhaal, want een vriend die ik er 2 maanden geleden op had gewezen heeft een week geleden zijn geld teruggekregen. Ik had hiervoor ook een Asus waarvan ik de licentie ook heb geretourneerd voor EUR 43. Moet je mailen naar mark_scholten@asus.com en anders support@asus.com mocht hij er niet meer zijn.

• Blackbird024
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-06 16:22
Het voordeel van de BTO V-Book 15C11 is weer dat je windows gewoon weg kan laten en dus niet hoeft te weigeren (het kan wel voorgeinstalleerd worden zodat je bijv je eigen code kan invoeren, al zou dat voor jou waarschijnlijk niet hoeven i.v.m. je eigen SSD, neem aan dat je plan is)

Verwijderd

Het nadeel van de BTO-V-Book 15CL11 is dat Double-X-L al 10x heeft aangegeven dat je helemaal geen Intel® HD Graphics 3000 krijgt, zoals de specificaties aangeven, maar een intel 2000. Dat heb ik meer dan een jaar geleden ook al gemeld.

En de inspiron 15 met diezelfde processor is €160 goedkoper (€475 -> € 313) of €90 goedkoper als je de i3 wilt.
Had TS die eigenlijk al gezien? insiron 15. Absoluut de goedkoopst plastic behuizing die je kan krijgen volgens mij. Maar veel eisen stel je ook niet. Trek nog 7.5% af voor kortingsacties.

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ik post dit nu vanaf mijn nieuwe asus laptop. Zometeen een SSD erin en opnieuw installeren. En hopelijk kan ik mijn geld terug krijgen voor de windows licentie want ik heb zelf al een licentie voor win7 pro.

Bedankt voor het advies Omni :)
SSD doet hem echt goed, dit gaat echt 100x rapper met alles. Het is maar goed dat ik nu deze laptop heb want in een ander topic kun je lezen dat het mobo van mijn desktop dood is.

"when it rains, it pours :P "

[ Voor 30% gewijzigd door me1299 op 31-08-2012 22:31 ]

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ik heb zojuist Asus support gemaild voor een mogelijke cashback. Ben benieuwd :)

Mijn eerste ervaringen zijn goed met de laptop alleen het grootste nadeel vind ik wel het toetsenbord, de toetsen registreren niet lekker, en het gebeurd vaak dat ik een letter mis in een zin. Hopelijk is dat slechts wennen maar het doet een beetje goedkoop aan. Ook als je de spatiebalk aan de zijkant indrukt krijg je nauwelijks een spatie op het scherm.

• Omni
  • Niet online

Omni

DeathKnight24 schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 10:30:
Ik heb zojuist Asus support gemaild voor een mogelijke cashback. Ben benieuwd :)

Mijn eerste ervaringen zijn goed met de laptop alleen het grootste nadeel vind ik wel het toetsenbord, de toetsen registreren niet lekker, en het gebeurd vaak dat ik een letter mis in een zin. Hopelijk is dat slechts wennen maar het doet een beetje goedkoop aan. Ook als je de spatiebalk aan de zijkant indrukt krijg je nauwelijks een spatie op het scherm.
Ik heb ruim een jaar op een N53 getypt die exact dezelfde keyboardlayout heeft.

Het went. Houd echter ook in gedachte: je hebt een budgetlaptop, je gaat dingen vinden die tegenvallen. Hoe kan het ook anders voor dat geld.

Pagina: 1