Een CAD programma voor de Mac

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• gubyan
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-07-2023
Hi There Tweakers,

Wie van jullie heeft ervaring met een CAD programma gekocht via de app store?
Op windows gebruikte ik autosketch voor 2D tekeningen, echter de nieuwste (ben de oude kwijt) versie kost 240 euro minimaal. Dus misschien dan maar overstappen naar de apple side of things. In de store zie ik zelfs voor weinig (30 euro) een 2d plus 3d pakketje.

Echter geen van de pakketten ben ik bekend mee, en Apple werk ik ook nog maar net mee (laptop van vrouw)
Dus?

Welk CAD pakketje kunnen jullie adviseren voor iemand die zijn eigen huis en dat van wat familie wil ontwerpen en uittekenen?

Mvg,

Gubyan

• Jacks0nxD
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-09 07:44
Heb goede ervaringen met AutoCAD. Op school al altijd gehad en nu op het werk gebruikt men het ook.

• Christ1000
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 21:32
AutoCAD is niet echt een CAD-pakketje, denk een beetje overkill voor hetgeen waar gubyan het voor wil gebruiken. En voor een legale licentie ben je al snel een veelvoud van €240,- kwijt. Mits je student bent, dan kun je het gratis downloaden (studentenlicentie met watermerk dat niet per se storend is) op de site van Autodesk.
Voor de rest heb ik geen ervaring met andere programma's dan AutoCAD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:07

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Google heeft SketchUp, waar je heel leuk mee kan tekenen/ontwerpen. Er is zowel een gratis als een betaalde versie.

Ik heb dat pakket gebruikt om een aantal kasten (wandkast, TV meubel en een boekenkast) te ontwerpen (en te laten bouwen).

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKD
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 10:14

GKD

-verkeerde topic- Sorry :)

[ Voor 93% gewijzigd door GKD op 31-08-2012 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
AutoCAD is een grote bekende en wel degelijk een echt CAD pakket. CAD is een heel breed begrip wat men nog wel erg vaak lijkt te vergeten. Men maakt vaak de fout om 3D modelling/design gelijk te stellen aan CAD. CAD kan ook prima in 2D. Wordt vaak gebruikt voor een plattegrond, overzicht van leidingen, etc.

Als je voor AutoCAD een vervanger wil hebben dan moet je eens kijken naar het gratis Draftsight van Dassault Systems die wellicht beter bekend zijn van dingen als Solidworks (de vliegtuigen zijn van een zuster divisie genaamd Dassault Aviation).

Voor het inrichten van een kamer is iets als SketchUp (alternatief zou Blender kunnen zijn) handig maar veel interieur bedrijven hebben ook al dit soort tools. Ikea is daar ook een mooi voorbeeld van. Vaak gaat het om een webbased tooltje in Flash, soms is het ook een Windows applicatie (en dus niet geschikt in dit geval).

[ Voor 29% gewijzigd door ppl op 01-09-2012 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 19:08

Midas.e

Is handig met dinges

Je kan de gratis beta van rhyno proberen, http://mac.rhino3d.com/

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
ppl schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 17:36:
AutoCAD is een grote bekende en wel degelijk een echt CAD pakket.
Maar dus geen "CAD pakketje" en waarschijnlijk zwaar overkill (en veel te duur voour gubyan). Precies wat Christ1000 zegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je dan toch wilt gaan mierenneuken over semantiek doe het dan goed: het ligt namelijk geheel aan de definitie van "pakketje". AutoCAD LT is een pakketje vergeleken met de gewone AutoCAD ;) M.a.w. een vriendelijk verzoek om een daadwerkelijke bijdrage te leveren aan het topic zodat de TS er ook nog iets aan heeft ipv te zeveren over verkleinvormen (waarbij je tevens vergeet dat het tegenwoordig helemaal in is om "je" achter vrijwel ieder woord te plakken, met name in het westen van het land...vreselijk).

[ Voor 18% gewijzigd door ppl op 04-09-2012 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Toen ik 5j terug mijn huis verbouwde heb ik alle 2D CAD werk gedaan met CADintosh. Ik had 0 CAD ervaring maar enkele uurtjes handleiding waren voldoende om de CAD principes en de software onder de knie te krijgen.

Is te vinden in de store of op http://www.lemkesoft.com/content/189/cadintosh.html

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gubyan
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-07-2023
Yalopa schreef op zondag 16 september 2012 @ 08:38:
Toen ik 5j terug mijn huis verbouwde heb ik alle 2D CAD werk gedaan met CADintosh. Ik had 0 CAD ervaring maar enkele uurtjes handleiding waren voldoende om de CAD principes en de software onder de knie te krijgen.

Is te vinden in de store of op http://www.lemkesoft.com/content/189/cadintosh.html
Ziet er goed uit! Gaat zeker mee in de lijst van potentials.
Dank aan jullie allen voor het meedenken.

Topic closed

Groet, _/-\o_
Pagina: 1