Mails van ene naar andere gmail account verplaatsen *

Pagina: 1
Acties:
  • 8.823 views

Onderwerpen

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:31
Ik heb een gmail account, dat ik niet meer wil gebruiken, met een map met daarin ongeveer 750 mailtjes die ik in de loop der jaren heb ontvangen. deze mail is wel ooit vanuit een mailbox bij een organisatie verplaats naar dit gmail-account ( vandaar dat het dus in een submap staat) en daarbij is de mail te zien zoals oorspronkelijk ook het geval was, met de originele verzender e.d.

Nu wil ik dus de mail verplaatsen naar een ander ( persoonlijk) gmail account
kan ik dit ook zelf doen, of kan dit alleen als een berijf of zo overstap op het gebruik van gmail, met behoud van de eigen domeinnaam e.d.?

wat is anders een alternatief? de mail forwarden kan, maar is best wel even werk, en dan heb ik geen originele afzender en datum meer in de mailbox staan, wat natuurlijk de functionaliteit van dat archief nogal vermindert.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Allebei de accounts aanmaken in Thunderbird (IMAP lijkt het simpelst) , en de mail verslepen van de ene mailbox naar de andere?

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 10:54
Je kan in gmail mail ontvangen van een ander POP3-account; bij het ene mail account aangeven dat je die als POP3 wil instellen (incl. history) en bij andere account ophalen ... klaar :)

Ik wil ook nog steeds migreren, maar zit ook te twijfelen hoe ik contacts en calendar over ga krijgen ...

nadeel van mijn optie is dat je geen labels meer aan je mail hebt hangen

[ Voor 11% gewijzigd door monkel op 30-08-2012 15:55 ]

• engelbertus
Het zou super zijn als dat gaat werken. doet ie dan ook alle (sub)mappen meenemen?

als dit eigenlijk zo simpel is zou gmail misschien een migreer-optie kunnen maken?

[ Voor 34% gewijzigd door engelbertus op 30-08-2012 15:58 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Titel wat aangepast zodat het woord 'verplaatsen' past, en topic verplaatst van CSA naar OFF.

Inhoudelijk: je kunt toch in gmail zelf gewoon aangeven dat je mail binnenhaalt van een andere POP-account? Eenmalig binnenhalen en klaar, denk ik.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• engelbertus
ik probeer dat ook, maar dan krijg ik telkens een timeout, het "" oude"" account is een account via google apps zeg maar, met een eigen domein dus (van een opleiding)
ik krijg het account dus niet toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Laatst online: 17:15

Reptile209

- gers -

Ik zou de IMAP-optie proberen: beide accounts toevoegen in je favoriete mailclient (wel even in Gmail de IMAP-optie aanzetten!). Drag & drop, even wachten, klaar. Dan hou je bovendien je mappen/label structuur intact.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
ja.. ik vermoed dat het niet gaat werken doordat de opleiding die dus de accountsbeheert, pop niet ondersteunt of zo. ik krijg het acount niet eens toegevoegd in thunderbird, terwijl ik wel bij de instellingen van het account pop heb aangezet.

ook als ik op mijn andere account probeer via pop de mail van het account van de opleiding (google apps) te openen, lukt dat niet.

ik kom er alleen op via een browser, en via gmailclient op de sony tablet s

ook kan ik niet via pop de account toevoegen bij hotmail.
( overigens, mijn eigen gmail account kon ik ook niet aan hotmail toevoegen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Laatst online: 13:44
engelbertus schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 14:56:
ja.. ik vermoed dat het niet gaat werken doordat de opleiding die dus de accountsbeheert, pop niet ondersteunt of zo. ik krijg het acount niet eens toegevoegd in thunderbird, terwijl ik wel bij de instellingen van het account pop heb aangezet.
IMAP

/edit
@hieronder, dan moet je dus ook IMAP gebruken en geen pop.

[ Voor 8% gewijzigd door bas-r op 01-09-2012 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
pop en imap heb ik aangezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
en nu werkt het wel. heb nu thunderbird met beide accounts, in pop en imap.

het heeft denk ik iets te maken gehad met dat de opleiding 2 stap authenticatie nodig acht of zo, en dat had ik niet ingesteld. maar zeker ben ik daar niet van. het heeft iig even geduurd voordat het wel werkte.

het heeft me heel wat tijd en gescheld gekost iig :( maar ben nu blij dat het gelukt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3KP
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20-11-2022
Hoe kan ik jullie pagina's nog lezen? witte letters op een witte achtergrond in windows 10 dark mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

A3KP schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:07:
Hoe kan ik jullie pagina's nog lezen? witte letters op een witte achtergrond in windows 10 dark mode.
Dat lijkt me niets te maken te hebben met het onderwerp van Mails van ene naar andere gmail account verplaatsen *? ik sluit dit topic daarom maar. Open gerust een eigen nieuw topic, maar geef dan wel veel meer relevante info over de situatie en oplospogingen, ik heb nu geen idee wat je concreet vraagt etc.

Het is me bv. niet duidelijk of het je nu gaat om Google, onze forumsoftware, iets anders? In alle gevallen zou ik overigens eerst even (ctrl-F5 doen en) kijken naar overactieve adblockers etc.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.