Dag allemaal,
Vier jaar geleden heb ik Azerty mijn pc laten bouwen aan de hand van door mij uitgekozen componenten. Die componenten had ik destijds uitgekozen aan de hand van reviews en advies van verschillende websites. Deze was voornamelijk bedoeld voor gamen en daarnaast alledaagse activiteiten.
Het wordt tijd om de meeste zo niet alle componenten te vervangen, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen. Daarvoor heb ik jullie expertise nodig!
Componenten die ik nu heb:
Het doel van deze pc:
Hoe zit het met de CPU Cooler? Deze is een 755. Gaat dat passen op een moederbord die compatibel is met een i5 of i7? En is deze goed genoeg als ik bijvoorbeeld voor de i7 ga en deze upgrade? (Ik weet dat een i5 voldoende is voor gamen, maar voor videobewerking etc is een i7 wel beter in).
De HDD die ik heb kan ik natuurlijk houden. Daarnaast wil ik echter één of meerdere grotere en snellere HDD en daarnaast zeker weten ook een SSD.
De Optical Drives zijn prima. Mocht ik nog geld overhouden, dan pik ik misschien nog een Bluray burner op.
Ik zou graag antwoord op mijn bovenstaande vragen/punten willen krijgen en daarnaast welke nieuwe componenten ik het best kan kopen gezien mijn doelstelling en budget.
Ik waardeer het enorm als jullie mij verder kunnen helpen.
Bij voorbaat dank!
Vier jaar geleden heb ik Azerty mijn pc laten bouwen aan de hand van door mij uitgekozen componenten. Die componenten had ik destijds uitgekozen aan de hand van reviews en advies van verschillende websites. Deze was voornamelijk bedoeld voor gamen en daarnaast alledaagse activiteiten.
Het wordt tijd om de meeste zo niet alle componenten te vervangen, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen. Daarvoor heb ik jullie expertise nodig!
Componenten die ik nu heb:
- CPU Cooler: Scythe Mugen “Infinity”;
- Power Supply: Cooler Master Real Power M620, 620Watt;
- CPU: Intel Core 2 Duo, E8500, Socket 775;
- Motherboard: Asus Rampage Formula;
- HDD: Western Digital Caviar Blue, 7200RPM, SATA II, 16MB, 640GB;
- Case: Antec Twelve Hundred;
- Optical drives (DVD): LG GH20NS and Lite-On Atapi IHAS124;
- Video Card: Sapphire Radeon HD4870, GDDR5, PCI Express x16, 1024MB;
- RAM: 2x Exceleram EX2-41066P2-SX, 4096MB, 1066MHz, DDR2, PC8500.
Het doel van deze pc:
- High-end gaming (bijna alle genres (van Guild Wars 2 tot Battlefield 3, van Darksiders II tot Dwarf Fortress, van Minecraft en Terraria tot Civ V, etc)) met een resolutie van 1920x1200 (en het liefst de settings op high - ultra);
- Het recorden van de desbetreffende games op het minst 720p. Deze video's edditen met Sony Vegas en andere vergelijkbare software. Deze video's uploaden op YouTube. Dit alles met snelle, zo niet acceptabele snelheden.
- Veel gebruik van (hobby) Photoshop, Illustrator, Flash, Blender, etc.
Hoe zit het met de CPU Cooler? Deze is een 755. Gaat dat passen op een moederbord die compatibel is met een i5 of i7? En is deze goed genoeg als ik bijvoorbeeld voor de i7 ga en deze upgrade? (Ik weet dat een i5 voldoende is voor gamen, maar voor videobewerking etc is een i7 wel beter in).
De HDD die ik heb kan ik natuurlijk houden. Daarnaast wil ik echter één of meerdere grotere en snellere HDD en daarnaast zeker weten ook een SSD.
De Optical Drives zijn prima. Mocht ik nog geld overhouden, dan pik ik misschien nog een Bluray burner op.
Ik zou graag antwoord op mijn bovenstaande vragen/punten willen krijgen en daarnaast welke nieuwe componenten ik het best kan kopen gezien mijn doelstelling en budget.
Ik waardeer het enorm als jullie mij verder kunnen helpen.
Bij voorbaat dank!