• AppliArt
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-11 20:02
Hey,

Ik heb twee dagen geleden een build voor iemand besteld en ik heb volgens mij een foutje gemaakt. Het systeem heeft als moederbord een Gigabyte GA-Z77M-D3H. Nu is dit een µATX moederbord, en heb ik als CPU koeler een Scythe Mine 2 erbij genomen. Dit is een ATX koeler. Ik heb de hardware nu niet bij mij liggen en ik kan er ook niet voor op het web van vinden maar nu vraag ik me af of dit geen problemen gaat opleveren?

De Scythe Mine 2 is geen kleine koeler, en heeft als afmetingen van de heatsink 130 x 143 x 160 mm en van de koeler 140 x 140 x 25 mm. Ik weet de precieze afmetingen van het µATX moederbord niet en ik hoop dat er ook geen problemen gaan zijn met de grootte van de GPU (XFX HD7870 Double Dissipation).

Iemand een idee?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er zit helemaal geen verschil in ATX of µATX als het aankomt op de socket hoor. Die zijn gewoon hetzelfde.

• AppliArt
Dat weet ik, maar de afstand tussen de socket en de eerste PCIe poort is toch kleiner? Ik ben gewoon wat bang dat de cooler tegen de GPU aan komt te zitten.

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-11 18:00
Zo lang je low profile geheugen gebruikt zal je m.b.t. moederbord geen last hebben van verschillende formaten koelers, het socket blijft zoals gezegd hetzelfde.

Op het eerste oog is het zelfs op de meeste mini itx borden geen probleem m.b.t. poort voor je GPU, ff meten zou ik zeggen

[ Voor 28% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 30-08-2012 14:30 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

AppliArt schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 14:28:
Dat weet ik, maar de afstand tussen de socket en de eerste PCIe poort is toch kleiner? Ik ben gewoon wat bang dat de cooler tegen de GPU aan komt te zitten.
Die afstanden zijn in principe net zo groot hoor. Natuurlijk kan een fabrikant ervoor kiezen om de socket lager te plaatsen, maar dat kan die met een ATX bord net zo goed doen. Dus daar zit geen verschil in.

• AppliArt
Dan panikeerde ik even zonder reden, bedankt :)

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Bij ITX boardjes zie je soms zelfs dat er een pci-e slot op zit en dan helemaal aan de onderste rand, hetgene ze doen zodat ze wel voldoen aan de standaard maten. Lijkt mij dus heel sterk dat ze bij dit boardje afwijken van de afstand tussen het socket en het pci-e slot dus dat zou normaal gesproken gewoon moeten passen.
Pagina: 1