Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:29
Ik bezit (net als mijn vrouw) de htc explorer.

Zoals veel mensen zich ergeren aan de niet verwijderbare apps die standaard op je android telefoon
staan ben ik mij eens gaan verdiepen in een eventuele oplossing.

Al gauw kwam ik tegen dat je hiervoor de telefoon moet rooten.

Nu heb ik zelf al een hoop gevonden hoe je de telefoon moet rooten:
- http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1415223

Hoe je vervolgens standaard apps kan backuppen (voor herstel) en verwijderen via een makkelijke app:
- Google Play: Root Uninstaller Pro

Hoe je de telefoon weer kan unrooten (mocht je garantie nodig hebben):
- http://tutznet.com/unroot-htc-explorer-mobile-phone.html

Nu mijn vragen:
1. Na het rooten en de apps verwijdert te hebben die ik niet wil hebben, is het dan verstandig de telefoon
te unrooten, of krijg je dan standaard ook al die apps weer terug?
2. Als de telefoon geroot blijft kan ik hem dan ook per ongeluk slopen (kan ik dan bijv. in
de filemanager systeem bestanden verwijderen of blijven die onverwijderbaar)?
3. Zijn er apps die nu het systeem kunnen slopen (en eerder niet ivm rechten)?
4. Als de telefoon in root staat kun je hem dan evengoed veilig terug zetten naar fabrieksinstellingen, en
zoja blijft hij dan in root?

Volgens mij heb ik zo alles wel gehad :)

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-11 11:44
Als je je telefoon root, waarom zet je er dan geen custom rom op? Draait over het algemeen stabieler als de originele software en alle onzin apps zijn 9 van de 10x ook verwijderd.
Maar als je weinig kennis hebt over root toegang tot je Android device, hou het dan lekker simpel en verwijder niks! Dan kan je ook niks slopen.
Het moet ook mogelijk zijn om weer terug te gaan naar de standaard rom waardoor je weer van root af bent, alleen als je eenmaal root toegang hebt en je hebt er een andere rom opgezet wil je niet meer terug naar een stock telefoon :)

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:29
Ik zal die informatie meenemen in mijn keuze.
Maar weet je ook de antwoorden op mijn vragen :P

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

1. Je kan hem rooten, apps verwijderen en weer unrooten... geen probleem :)
2. Je kan in meer mappen terecht komen dan normaal en dus dingen verwijderen ja
3. Je kan meer apps draaien die nu ook rootrechten (nodig) hebben en die kunnen gekke dingen doen
4 Durf ik niet met zekerheid te zeggen, soms wel soms niet (volgens mij)

Maar dat is allemaal theoretisch, want je gooit echt niet perongeluk mappen weg of intalleerd een 'gekke' app :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit