GeForce 7950GT 512MB kapot. herstelbaar?

Pagina: 1
Acties:

• Antares
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:24
Ik heb dus een GeForce 7950GT 512MB GPU al sinds '06.

dezer dagen begint mijn pc het af te weten, en aangezien het probleem voornamelijk ligt bij grafische, vermoed ik dat het de GPU is,

vb foto van de fouten (in maart):
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/29018254/Nieuwe%20map/GSM/17032012.jpg

dit is even opgelost geweest miraculeus, maar het probleem is nu terug gekomen.
Nu loopt de pc zelfs vast in het bureaublad en kan ik mijn muis amper bewegen. Voor de rest doet de pc niets, ctr alt del reageert 'm niet op, het LCD-schermpje op mijn G15 toetsenbord waar de tijd opstaat stopt gewoon en blijft stilstaan op 1 en dezelfde tijd.

is dit probleem enkel aan de GPU of zou er nog iets anders niet in kloppen? (mobo?)

indien het enkel de GPU is, heb ik gehoord dat een mogelijke reparatie is: de GPU even in de ovensteken om de soldeerverbindingen misschien terug in elkaar te laten smelten?
of is dit maar een fabeltje?

hints en tips zijn zeer welkom,

mvg, Alain

• Zarrack
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-04-2023
zelfs als het "bakken" zou werken is dit maar een tijdelijke oplossing.

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Flashen onder lagere clocks als dat niet helpt flashen onder lagere clocks met hogere vcore heel heel klein beetje maar.
Zorg wel dat je kaart koel blijft.

Bakken is laatste tijdelijke oplossing hoewel een gebakken kaart onder waterkoeling die dus niet boven de 50 graden komt weinig kans heeft om nog een keer stuk te gaan.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:29
Uhm, voordat je gaat bakken; wanneer is de laatste keer dat je de binnenkant van je computer "ontstoft" hebt?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024

MantaMania

Pray Hard

volgens mij heb ik precies die kaart thuis liggen voor 10 euro stuur ik hem aan je op dan heb je weer een goed werkende ;)

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:22

Nemesizz

Untouchable

Ik zou em niet meteen in de oven mikken. Oven werkt alleen bij micro breukjes in het soldeer.

Dit lijkt mij meer op oververhitting dan losse contacten (er zit vaak verschil tussen 'defecte hardware artefacts' en 'oververhittings artefacts'). Eerst controleren hoe warm de kaart word (bij voorkeur idle en load), en kijken of er niet (veel) stof in de koelribben of iets dergelijks zit.
Ook kan soms een ventilator vastlopen als er in de ruimte waar de computer staat word gerookt (spul word kleverig, stoffig en ventilators lopen dan soms vast of kapot).
Pagina: 1