Hallo beste mensen eerste post op tweakers en gelijk een lange. Mijn oude prebuild begint zo onderhand de geest te geven en ben aan iets anders toe. Zou graag zelf eentje in elkaar willen knutselen maar ben qua hardware echt nieuwe met deze dingen. In ieder geval heb ik wat research gedaan en hebben wat mensen mij geholpen met wat onderdelen. Maar eerst even wat achtergrond info.
Wat wil ik doen met dit systeem?
Voornamelijk gaming, huiswerk en dagelijks gebruik voor internet. Mijn oude PC deed alles prima behalve gaming. Ben niet van plan te overclocken
Wat mag mijn systeem gaan kosten?
Heb een budget van 1000 euro maar heb toch liever tussen de 600 - 900 euro. Wil graag nog wat overhouden voor de aankomende maanden.
Wat heb ik allemaal nodig?
Alles eigenlijk, mijn oude PC gaat naar een goed doel. (mijn moeder) en moet dus alles nieuw aanschaffen behalve de monitor, geluidsinstallatie, muis en toetsenbord.
Andere informatie.
Heb hieronder al een lijstje samengesteld met onderdelen die mij op zich wel goed lijken. Ben nog niet zeker van alles en ik kan in een paar dingen snijden zoals de GPU. Weet qua moederbord en CPU ook niet zeker of dat goed loopt maar heb liever een AMD ben toch niet van plan te overclocken. Voor de rest tsja weet het niet zeker maar heb er wel werk van gemaakt. Hopelijk hebben jullie een goed advies voor mij of tenminste wat vergelijkingsmateriaal. Alvast bedankt! Als er nog meer info nodig is zeg het maar.
Wat wil ik doen met dit systeem?
Voornamelijk gaming, huiswerk en dagelijks gebruik voor internet. Mijn oude PC deed alles prima behalve gaming. Ben niet van plan te overclocken
Wat mag mijn systeem gaan kosten?
Heb een budget van 1000 euro maar heb toch liever tussen de 600 - 900 euro. Wil graag nog wat overhouden voor de aankomende maanden.
Wat heb ik allemaal nodig?
Alles eigenlijk, mijn oude PC gaat naar een goed doel. (mijn moeder) en moet dus alles nieuw aanschaffen behalve de monitor, geluidsinstallatie, muis en toetsenbord.
Andere informatie.
Heb hieronder al een lijstje samengesteld met onderdelen die mij op zich wel goed lijken. Ben nog niet zeker van alles en ik kan in een paar dingen snijden zoals de GPU. Weet qua moederbord en CPU ook niet zeker of dat goed loopt maar heb liever een AMD ben toch niet van plan te overclocken. Voor de rest tsja weet het niet zeker maar heb er wel werk van gemaakt. Hopelijk hebben jullie een goed advies voor mij of tenminste wat vergelijkingsmateriaal. Alvast bedankt! Als er nog meer info nodig is zeg het maar.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | XFX AMD Radeon HD6950 2048 MB GDDR5 | € 180,- | € 180,- |
| 1 | Western Digital Blue WD10EALX, 1TB | € 72,95 | € 72,95 |
| 1 | LG GH24NS70 Zwart | € 15,85 | € 15,85 |
| 1 | Cooler Master HAF 912 Plus | € 67,12 | € 67,12 |
| 1 | Cooler Master Hyper TX3 Evo | € 18,20 | € 18,20 |
| 1 | AMD FX-6100 Boxed | € 104,95 | € 104,95 |
| 1 | XFX PRO650W | € 81,60 | € 81,60 |
| 1 | Samsung 830 series 128GB | € 93,99 | € 93,99 |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G | € 34,13 | € 34,13 |
| 1 | Gigabyte GA-970A-D3 | € 79,90 | € 79,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 748,69 | |