Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

sessie problemen op nieuwe server / versie php

Pagina: 1
Acties:
  • 385 views

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-11 20:40

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Topicstarter
Op mijn nieuwe VPS heb ik wat problemen met sessies.

Wanneer ik een coockie gebruik loopt alles normaal, wanneer ik die weiger lopen de sessies niet meer.
Dezelfde code op een andere server werkt wel, dus denk ik dat er ergens iets op de VPS niet goed staat.
Waar moet ik zoeken?

Op de VPS staat nu PHP 5.3.16, kan het daar mee te maken hebben?

Daarnaast probeer ik een zencart installatie over te zetten, maar daarbij krijg ik enkel 500 server errors terug.
In principe zou ik niets aan hoeven te passen, zelfde database namen/wachtwoorden.
De bestandslocaties komen ook overeen, dus lijkt me niet dat ik iets zou moeten aanpassen in de config.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Heb je de PHP versie en settings van de beide servers al vergeleken? Als niet alles helemaal 't zelfde is, dan kan dat uiteraard zorgen voor problemen.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Topicstarter
OkkE schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 12:20:
Heb je de PHP versie en settings van de beide servers al vergeleken? Als niet alles helemaal 't zelfde is, dan kan dat uiteraard zorgen voor problemen.
Nee, de PHP versie van de VPS is 5.3.16, die van de oude 5.2.17.

De vraag is meer, welke settings zouden verantwoordelijk zijn voor het niet of niet goed functioneren van mijn sessies?

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Alleen de versie zegt niet zo veel, het gaat o.a. om de Configuratie/Settings. Heb je die van de beide servers al vergeleken?

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Topicstarter
session.use_only_cookies On On

Denk dat die wel voor wat problemen kan zorgen :O

[ Voor 7% gewijzigd door JDVB op 30-08-2012 12:56 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Volgens mij moet je volgende keer ook iets meer moeite zelf doen. Dit soort basic debugging taken moet je al zelf hebben gedaan, voordat je überhaupt denkt aan een topic op GoT.

Daarnaast had je ook kunnen lezen in Waar hoort mijn topic? dat dit topic eigenlijk in Programming hoort.

Tikkie naar de buren en een mooi slot erop!

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.