[Bootcamp] Windows 7 Installeren, probleem met partitie

Pagina: 1
Acties:

• Selmer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-07 12:01
Ik probeer Windows 7 x64 SP1 op mijn rMBP te zetten, de ondersteuningssoftware staat op een 2GB usb 2.0 stick en de windows .iso is naar een 32GB usb 3.0 stick gekopieerd.

in OS X verlopen zowel het kopieerproces van de .iso als het downloadproces van de ondersteuningssoftware zonder problemen.

De laptop start vervolgens op nieuw op en start de 32GB USB op, dus de Windows installatie.

Hier kies ik:

start -> taal selecteren -> voorwaarden accepteren en vervolgens moet ik een partitie selecteren.

Ik kies voor de partitie BOOTCAMP ook wel Disk 0 Partition 4.

Vervolgens krijg ik de volgende melding dat er op deze partitie geen Windows geïnstalleerd kan worden omdat de partitie niet NTFS geformatteerd is...

Toen heb ik 'Driver options' gekozen en vervolgens 'Format' op de BOOTCAMP partitie met als gevolg de volgende melding:

"Setup was unable to create a new system partition or locate an existing system partition. See the Setup log files for more information."

Ik kan nu niet verder, iemand enig idee?

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-07 19:13
Kan je het volgende proberen:

Selecteer BOOTCAMP Disk 0 Partition 4 > ''Driver Options'' en daarna ''Delete''. Selecteer daarna de loze ruimte die hierdoor overblijft en maak een nieuwe partitie, formateer met naam 'BOOTCAMP' met natuurlijk NTFS.

EDIT: zoals Darkstar zegt. Format is de goede manier.

[ Voor 20% gewijzigd door Stef42 op 30-08-2012 18:56 ]

• Selmer
Oké, ik heb het gevoel dat dat gaat werken, zal ik vanavond thuis eens gaan proberen.
Tot nu toe heb ik geloof ik alleen geprobeerd om per direct ' Format' te doen en niet ' Delete' en vervolgens 'New'

[ Voor 41% gewijzigd door Selmer op 30-08-2012 13:35 . Reden: - ]

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Stef42 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 12:12:
Kan je het volgende proberen:

Selecteer BOOTCAMP Disk 0 Partition 4 > ''Driver Options'' en daarna ''Delete''. Selecteer daarna de loze ruimte die hierdoor overblijft en maak een nieuwe partitie, formateer met naam 'BOOTCAMP' met natuurlijk NTFS.
Nee, ook hier fout! Je mag die BOOTCAMP partitie niet deleten! Gewoon formatteren naar NTFS is voldoende!

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

• Selmer
Darkstar schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 14:55:
[...]

Nee, ook hier fout! Je mag die BOOTCAMP partitie niet deleten! Gewoon formatteren naar NTFS is voldoende!
Ik kan alleen Format doen, kan verder niet kiezen naar wat hij geformatteerd wordt...

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-07 09:18
Ik heb dit ook gehad. Voor mij was het voldoende om de partities samen te voegen en opnieuw op te delen. Daarna lukte het wel om Windows te installeren middels die stappen. En gewoon formateren is idd voldoende.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Selmer
Als ik delete doe en vervolgens Format kan ik niet kiezen welk type formatteren ik wil, dus ik kan nergens kiezen voor NTFS...

Het gaat om Windows 7 x64 Ultimate met SP1 er bij in, kan het hier aan liggen, want volgens mij ligt het alleen aan het niet kunnen formatteren naar NTFS...

Ik heb ook nog Windows XP 32-bits en Windows Vista Home Basic 32-bits liggen, beide gewoon legitiem.. echter zou ik graag eerst willen weten hoe ik zo'n DVD omzet naar een .iso op mijn Windows pc, want meestal crasht mijn PC bij diverse programma's waarmee ik probeer DVD's te rippen naar .iso (onder andere Dvdfab, ImgBurn en PowerISO)

Ook las ik ergens op internet dat het iemand ineens wel lukte als het via een USB 2.0 usb stick en niet met zijn/haar brand-new USB 3.0 usb stick... en ook las ik ergens dat het iemand met een externe dvd-drive het ineens ook lukte en met USB ook niet... ik kan er eentje (dvd drive) kopen voor 30 euro dus dat is op zich niet zo heel erg, en een usb 2.0 usb-stick van 4GB zal wel 5 euro of zo kosten... maar als het niet hoeft dan liever niet, hoewel een externe dvd-drive nog weleens handig kan zijn zeker gezien ik Windows software allemaal op CD/DVD heb en deze software ook op cd/dvd uit blijft komen..

[ Voor 32% gewijzigd door Selmer op 30-08-2012 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

bartpostma schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 21:35:
Als ik delete doe en vervolgens Format kan ik niet kiezen welk type formatteren ik wil, dus ik kan nergens kiezen voor NTFS...

Het gaat om Windows 7 x64 Ultimate met SP1 er bij in, kan het hier aan liggen, want volgens mij ligt het alleen aan het niet kunnen formatteren naar NTFS...

Ik heb ook nog Windows XP 32-bits en Windows Vista Home Basic 32-bits liggen, beide gewoon legitiem.. echter zou ik graag eerst willen weten hoe ik zo'n DVD omzet naar een .iso op mijn Windows pc, want meestal crasht mijn PC bij diverse programma's waarmee ik probeer DVD's te rippen naar .iso (onder andere Dvdfab, ImgBurn en PowerISO)

Ook las ik ergens op internet dat het iemand ineens wel lukte als het via een USB 2.0 usb stick en niet met zijn/haar brand-new USB 3.0 usb stick... en ook las ik ergens dat het iemand met een externe dvd-drive het ineens ook lukte en met USB ook niet... ik kan er eentje (dvd drive) kopen voor 30 euro dus dat is op zich niet zo heel erg, en een usb 2.0 usb-stick van 4GB zal wel 5 euro of zo kosten... maar als het niet hoeft dan liever niet, hoewel een externe dvd-drive nog weleens handig kan zijn zeker gezien ik Windows software allemaal op CD/DVD heb en deze software ook op cd/dvd uit blijft komen..
Bootcamp ondersteunt alleen maar Windows 7. XP en Vista zijn dus onbruikbaar (tenzij je een oudere versie van OS X zou gebruiken)

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
Hmm, OS X Lion stond er al op toen ik mijn rMBP kocht, dus dan zou ik eerst Snow Leopard aan moeten schaffen om terug te gaan en vervolgens Lion vanaf een back-up van een externe er weer op moeten zetten..?

Zucht, echt ontzettend frustrerend dat het niet lukt!! Misschien toch maar virtueel proberen te draaien omdat dit niet lijkt te werken, heb het nu ook met Windows 8 geprobeerd, zelfde probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-07 14:26
Bootcamp stelt ook weinig voor, het enige wat bootcamp is is wat apple drivers (vaak niet eens nodig) en een tooltje wat een een hybrid mbr/gpt partitie aanmaakt, maakt dus weinig uit wat apple of osx ondersteund: je kunt gewoon windows erop installeren, desnoods via een bootloader als windows problemen heeft met GPT.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Pagina: 1