nu bouw en samenstel ik al sinds jaar en dag systemen, maar ik loop nu toch tegen problemen aan.
het geval is dat ik voor mijn broertje ben ik opzoek gegaan naar een nieuw upgrade setje, want zijn huidige set is instabiel geworden. graka wordt later vervangen ivm budget (200-250 euro).
huidige setup:
proc: core 2 duo e6300
ram: 6 gb ddr2
mobo: asus p5b
graka: amd 5570 1gb
sound: Asus Xonar Essence STX (pci-e 1x)
pwr: ocz modstream 2 500w
hdd: vertex 3 60gb, samsung hd204ui 2TB en een 1 tb samsung nog wat.
werkzaamheden:
in dit prijs segement heb je zeer veel keus kwa processoren en met name bij amd.
het probleem is dat benchmarks en mensen veel tegenspreken (phenom x4 of toch een fx of een dual core i3 of pentium g620)
nu is het zo dat je voor gamen vooral GHzen wilt en je dus al snel bij een snelle dual core uitkomt. toch zitten we nu bij een grens dat meerdere cores begint te lonen bij gamen, denk aan bf3.
nu hoop ik dat jullie mede tweakers mij wat ligt in de duisternis kunnen geven.
het geval is dat ik voor mijn broertje ben ik opzoek gegaan naar een nieuw upgrade setje, want zijn huidige set is instabiel geworden. graka wordt later vervangen ivm budget (200-250 euro).
huidige setup:
proc: core 2 duo e6300
ram: 6 gb ddr2
mobo: asus p5b
graka: amd 5570 1gb
sound: Asus Xonar Essence STX (pci-e 1x)
pwr: ocz modstream 2 500w
hdd: vertex 3 60gb, samsung hd204ui 2TB en een 1 tb samsung nog wat.
werkzaamheden:
- regulier, browsen, documenten enz.
- voornamelijk gamen
- videobewerking (amateuristisch)
- andere koeler dan boxed versies geleverd.
- simpel maar stabiel mobo met sata6
- 8gb geheugen
- en de processor
in dit prijs segement heb je zeer veel keus kwa processoren en met name bij amd.
het probleem is dat benchmarks en mensen veel tegenspreken (phenom x4 of toch een fx of een dual core i3 of pentium g620)
nu is het zo dat je voor gamen vooral GHzen wilt en je dus al snel bij een snelle dual core uitkomt. toch zitten we nu bij een grens dat meerdere cores begint te lonen bij gamen, denk aan bf3.
nu hoop ik dat jullie mede tweakers mij wat ligt in de duisternis kunnen geven.