picopsu (mini-box) goed voor 24/7

Pagina: 1
Acties:

• ZodiacQ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01-2025
Hoi,

Ik wil een héél klein servertje opzetten dat moet dienen om mijn muziek te sharen (voor mijn sonos) en een irc-client op te draaien. Nu heb ik nog ergens een picopsu voeding liggen en ik vroeg mij af of dit geschikt is voor een pc'tje dat 24/7 zal draaien? Of ben ik beter af met een normale voeding die heel efficient is?

Een andere oplossing zou kunnen zijn: een Zotac ZBOX (nano) kopen en deze te gebruiken, maar ik gok dat deze ook zo een kleine voeding heeft? Is dit te vertrouwen, wetende dat dit continu zal blijven draaien?

Voor meer achtergrond info: Ik wil er een linux OS opzetten, met maar enkele services zoals: samba, ftp en irssi. Dus heel intensief zal het ding niet moeten werken.

Tnx.

[ Voor 8% gewijzigd door ZodiacQ op 30-08-2012 10:47 ]

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-03 19:01
Wat maakt het dat je een voeding 24/7 belasten niet vertrouwd, maar een CPU, moederbord, SSD/HDD wel?
Tis allemaal elektronica...

Even niets...

• ZodiacQ
Ik weet gewoon niet hoe stabiel die voeding is voor 24/7 gebruik. That's all :)

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik denk dat het niet zozeer aan picopsu op zich ligt maar meer aan de kwaliteit net zoals bij gewone atx voedingen of die wel of niet geschikt zijn voor 24/7 gebruik. Wel ben ik bang dat wanneer je een kwalitatief hoogwaardige picopsu wilt kopen dat je dan goedkoper uit bent met een goede gewone atx voeding.

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-03 19:01
Alle electronica kan 24/7 draaien, mits goed gekoeld, en goed gebruikt (dus geen overbelasting).
Harde schijven zijn bijvoorbeeld beter af, omdat de temperatuur constant blijft, en dat is gezonder omdat het metaal dan niet steeds uitzet en krimpt.

Er zijn genoeg mensen hier (Het Nieuwe Zuinige Server topic, DIY RAID NAS) die een PicoPSU 24/7 hebben.
Elders ook (HardForum / Silent PC Review).

Er is geen specifieke reden om een PicoPSU niet 24/7 te gebruiken.

Even niets...

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Moet prima kunnen, heb in m'n thuisserver een PicoPSU Wide Input zitten, en daar een Toshiba laptop adapter aangehangen die ik nog had liggen, en dat draait zo goed als 24/7, nooit problemen mee.

Denk dat de stabiliteit meer afhankelijk is van de adapter die je PicoPSU voed, dan van je PicoPSU zelf.

• ZodiacQ
ThinkPadd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 17:50:
Moet prima kunnen, heb in m'n thuisserver een PicoPSU Wide Input zitten, en daar een Toshiba laptop adapter aangehangen die ik nog had liggen, en dat draait zo goed als 24/7, nooit problemen mee.

Denk dat de stabiliteit meer afhankelijk is van de adapter die je PicoPSU voed, dan van je PicoPSU zelf.
Ik heb gewoon een power adapter gekocht bij logic suppy:
Power Adapter DC 12 V, 102 W PW-12V8A5 om een MiniBox PicoPSU 120W te voeden
Pagina: 1