Toon posts:

Koelpasta

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Smeer altijd een dun laagje koelpasta op de core van m'n CPU (Athlon 1 GHz.)
Net genoeg om oneffenheidjes op te vullen, zodat er een goede warmteoverdracht tussen de contactoppervlakken ontstaat.
Nu heb ik gehoord dat de Athlon core zo heet wordt dat je geregeld de pasta zou moeten verversen....
Omdat de athlon een vrij kwetsbare core heeft
en er elke keer bij het plaatsen van de koeler toch weer een (weliswaar klein) risicootje bestaat op beschadiging, voel ik er weinig voor om de zaak geregeld los te halen.
Had overigens in een ander systeem ook nog een AMD K6 draaien, waarvan bekend is dat die ook (loei) heet wordt...hier bleek echter bij de jaarlijkse inspectie nog een keurig laagje pasta op de core te zitten.
Dus,..hoe serieus moet je nou de verhalen nemen dat koelpasta zou wegbranden e.d.
wie kan/wil hier iets over zeggen.
alvast bedankt!
Ad Vos.

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Waarom koelpasta gebruiken? Mijn TB 1200 wordt stressed maar 47 graden. Ook na 4 uur 3d max scenes renderen... En ik heb een gewone coolermaster op de processor en twee casefans. Dus ook geen waterkoeling of zow

Dat is toch niet heet? :? Dus waarom koelpasta?

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op woensdag 28 maart 2001 11:43 schreef Snijkoek het volgende:
Waarom koelpasta gebruiken? Mijn TB 1200 wordt stressed maar 47 graden. Ook na 4 uur 3d max scenes renderen... En ik heb een gewone coolermaster op de processor en twee casefans. Dus ook geen waterkoeling of zow

Dat is toch niet heet? :? Dus waarom koelpasta?
overclocken miscien

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Ehm... Ja das waar. Maar daar had hij het toch helemaal niet over? Of zeg ik nu iets stoms |:( ;)

Verwijderd

En het wordt straks zomer heh..

Maar pasta brandt of dampt echt niet weg hoor. Alleen die goedkope witte prut wil nog wel eens een beetje uitlopen en hard worden....

:Y)

(Ummhh Snijkoek, je hebt die thermische pad toch wel laten zitten op je coolermaster heh, of heb je er echt ontbijtkoek met boter op gesmeerd :+ )

Verwijderd

Nah had hij het niet over..

Maar door koelpasta..wat een *** woord vind ik dat.
Maar door Thermal paste kijk dat klinkt beter, word hij koeler dan gewoon de koelng vast te zetten met clips.

Doordat hij koeler is leeft de cpu langer..dus het heeft wel zijn voordeel.
En dat spulletje vervangen..als het begint te stinken of er komt groene rook uit je kast dan zou je er eens over kunnen nadenken.
Maar als hij 47 graden is..en door die thermal paste nog koeler word..dan lijkt mij het onlogisch dat dat spulletje wegfikt.

Ik zou me er niet al te druk om maken.
Trouwens na een jaar is het toch weer tijd voor een nieuwe processor dusjah?
Pagina: 1